• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • kattnos
    xnfsm skrev 2021-10-12 22:52:03 följande:

    Kan man boka tid hos typ valfri gyn/barnmorska bara för att göra UL och kolla att det inte är utomkvedshavandeskap? Jag har tid hos BM för inskrivning men det är långt tills dess. Är orolig.


    Jag tror att man får boka UL på en privat klinik och betala för det.
    BF 9/6
  • hurtänktedunu
    Oreokakan11 skrev 2021-10-12 12:01:20 följande:

     Är nipt test inte detsamma som KUB som man gör i vecka 18? Eller är jag ute och cyklar nu lol. Har ingen aning om dessa saker, kan du gärna förklara lite mer :)


    Kub gör du inte i v18. Det gör du i v12 och ger en sannolikhet för om barnet har någon trisomi. Nipt kollar man genom blodprov och mäter barnets dna som går runt i ditt blod.

    I v18 gör man rul
  • Onemore2018

    God morgon!

    Nu har illamåendet slagit till. I söndags åt vi pizza och jag vill inte ens tänka på osten. Mådde så illa efteråt. Kan inte ens ha ost på macka. Stekt mat blä. Pang så slog det till ordentligt. Svårt att få i mig frukost på morgonen men äter en skål fil.

    Drömde inatt att vi var på vul och att hjärtat inte slog. Usch! Nästa vecka är det vul.

    Hur mår ni andra? Någon som har tips mot illamående? Med förstfödda spydde jag varje dag exakt 06:53 varje morgon tills vecka 20.

  • Amanda6747
    Onemore2018 skrev 2021-10-13 07:35:39 följande:

    Jajjamen, du är inte ensam ???? jag har fått köpa mammabyxor då jag inte får på mina vanliga. Dock är det fjärde barnet så de säger att för varje graviditet så blir magen större. Med tredje barnet förra graviditeten hade jag en rejäl kula i vecka 10.


    Vet inte ens hur jag ska kunna dölja detta, har på mig en stor stickad tröja idag men tycker att det intr hjälper.
  • kattnos
    Onemore2018 skrev 2021-10-14 07:26:54 följande:

    God morgon!

    Nu har illamåendet slagit till. I söndags åt vi pizza och jag vill inte ens tänka på osten. Mådde så illa efteråt. Kan inte ens ha ost på macka. Stekt mat blä. Pang så slog det till ordentligt. Svårt att få i mig frukost på morgonen men äter en skål fil.

    Drömde inatt att vi var på vul och att hjärtat inte slog. Usch! Nästa vecka är det vul.

    Hur mår ni andra? Någon som har tips mot illamående? Med förstfödda spydde jag varje dag exakt 06:53 varje morgon tills vecka 20.


    Hu, låter jättejobbigt med illamående.. jag hade nästan inget alls min förre graviditet så jag hoppas att slippa undan denna gången också.. fast jag blir faktiskt lite illamående om jag äter för mycket, tror det är för att jag känner mig uppsvälld liksom. Annars mår jag bra, lite tröttare än vanligt och lite mer trött vid ansträngning men det får mig att bli nojig istället och tänka "ska jag må så här bra, något är säkert fel.." går in i v 7 i morgon så jag kan mycket väl få äta upp detta inom den närmsta framtiden, haha.
    BF 9/6
  • hurtänktedunu
    Onemore2018 skrev 2021-10-14 07:26:54 följande:

    God morgon!

    Nu har illamåendet slagit till. I söndags åt vi pizza och jag vill inte ens tänka på osten. Mådde så illa efteråt. Kan inte ens ha ost på macka. Stekt mat blä. Pang så slog det till ordentligt. Svårt att få i mig frukost på morgonen men äter en skål fil.

    Drömde inatt att vi var på vul och att hjärtat inte slog. Usch! Nästa vecka är det vul.

    Hur mår ni andra? Någon som har tips mot illamående? Med förstfödda spydde jag varje dag exakt 06:53 varje morgon tills vecka 20.


    Jobbigt. Vilken vecka är du I? Jag mår jätte bra. Känner av lite foglossning svagt till och från och bränner lite i bäckenet men annars känner jag verkligen inget alls.
  • hurtänktedunu
    Amanda6747 skrev 2021-10-14 09:03:03 följande:

    Vet inte ens hur jag ska kunna dölja detta, har på mig en stor stickad tröja idag men tycker att det intr hjälper.


    Vilken vecka är du I?
  • knyttets
    Onemore2018 skrev 2021-10-14 07:26:54 följande:

    God morgon!

    Nu har illamåendet slagit till. I söndags åt vi pizza och jag vill inte ens tänka på osten. Mådde så illa efteråt. Kan inte ens ha ost på macka. Stekt mat blä. Pang så slog det till ordentligt. Svårt att få i mig frukost på morgonen men äter en skål fil.

    Drömde inatt att vi var på vul och att hjärtat inte slog. Usch! Nästa vecka är det vul.

    Hur mår ni andra? Någon som har tips mot illamående? Med förstfödda spydde jag varje dag exakt 06:53 varje morgon tills vecka 20.


    Jag är gravid för första gången så har inga knep från tidigare. Jag har mått illa till och från nu, men har ännu inte spytt, mest bara gått runt med stunder av otroligt illamående. För mig har det varit värst på eftermiddagen innan jag kommit hem och hunnit få igång middagen, samt om jag ätit mig jättemätt. Så för mig har det hittills hjälpt med att äta mindre men oftare. Jag är annars en sån som lätt reagerar med magen och spyr, så har liksom bara räknat med att det kommer vara en del av den här graviditeten. Går in i vecka 6 nu så vi får se hur det blir kommande veckor :D
  • MrsXy

    Hej hopp ! 
    Hoppar gärna in här Solig
    Med ett Ma i bagaget nyligen är jag väldigt rädd men vi får väl se! 
    Kul att diskutera lite iallafall. Första barnet!

Svar på tråden BF juni 2022