• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • ChilliChoklad
    hurtänktedunu skrev 2021-10-16 22:17:10 följande:

    Hahaha ja skoja inte. Satsumas är bäst. Det bästa med hösten alltid. Gravid eller ej.

    Men vad roligt. Jag älskar också persisk mat men har vart tillsammans med en man från Iran i 12 år så då blir det så automatiskt.

    Vad brukar du laga?


    Håller med om satsumas!

    Åh vad kul, det förstår jag att ni måste göra :) måste vara härligt att äta mycket persiskt mat!

    Jag tycker om att koka ris så det blir så där fluffigt och fint. Ibland gör jag Baghali polo. Till riset gör jag oftast Ghormeh sabzi. Älskar det. Eller Khoresht bademjan. Älskar att ha en syrlig sallad vid sidan av med finhackade grönsaker. Ibland har vi haft meze när vi har gäster och då mixar vi lite mezerätter från Iran,Turkiet och Libanon. Vilka är dina favoriträtter?
  • EIJ90
    hurtänktedunu skrev 2021-10-17 15:47:47 följande:

    Ja det brukar variera lite. Så spännande. Har du barn sen tidigare?


    Jag har en son som fyller 3 år i januari.

    Så nu börjar man ju längta efter syskon :)

    Har du barn?
  • hurtänktedunu
    Onemore2018 skrev 2021-10-17 15:58:14 följande:

    Jag kan andas ut! Bebis lever, hjärtat slår så fint och läkaren mätte 14 mm. Värken kommer från vä äggstock gulekroppscysta eller vad han sa men alltså såg toppen ut och han önskade mig stor lycka till. Blödningen kom från tappen från tidigare jonisering pga cellförändringar. Ingen fara alls.

    Tack alla ni goa för att ni tänkt på mig. Kärlek till er


    Gud vad skönt att höra
  • hurtänktedunu
    ChilliChoklad skrev 2021-10-17 18:39:39 följande:

    Håller med om satsumas!

    Åh vad kul, det förstår jag att ni måste göra :) måste vara härligt att äta mycket persiskt mat!

    Jag tycker om att koka ris så det blir så där fluffigt och fint. Ibland gör jag Baghali polo. Till riset gör jag oftast Ghormeh sabzi. Älskar det. Eller Khoresht bademjan. Älskar att ha en syrlig sallad vid sidan av med finhackade grönsaker. Ibland har vi haft meze när vi har gäster och då mixar vi lite mezerätter från Iran,Turkiet och Libanon. Vilka är dina favoriträtter?


    Jag älskar självklart ghorme sabzi, men också bamieh och karafs men också abgoosht. Finns ju hur mycket som helst som är galet gott. Ja deras ris är guld. När vi gifte oss hade vi 5 olika sorters ris och helgrillat lamm bland annat. Så sjukt gott. Låter som du är duktig i köket. Svåra maträtter att få till.

    Och ja vi bor bara 1 minut med bil från svärföräldrarna så vi blir ofta bjudna på mat där. Fantastiskt gott.
  • hurtänktedunu
    EIJ90 skrev 2021-10-17 19:05:05 följande:

    Jag har en son som fyller 3 år i januari.

    Så nu börjar man ju längta efter syskon :)

    Har du barn?


    Spännande att han får bli storebror. Ja vi har två stycken sedan innan. En på 7 och en på snart fem. Dom kommer vara 8 år och 5.5 när bebis kommer
  • ChilliChoklad
    hurtänktedunu skrev 2021-10-17 19:54:01 följande:

    Jag älskar självklart ghorme sabzi, men också bamieh och karafs men också abgoosht. Finns ju hur mycket som helst som är galet gott. Ja deras ris är guld. När vi gifte oss hade vi 5 olika sorters ris och helgrillat lamm bland annat. Så sjukt gott. Låter som du är duktig i köket. Svåra maträtter att få till.

    Och ja vi bor bara 1 minut med bil från svärföräldrarna så vi blir ofta bjudna på mat där. Fantastiskt gott.


    Mm bra val :) Eller hur, det tar aldrig slut? finns så mycket goda rätter.

    Vilken härligt bröllopsmiddag :) Låter fantastiskt gott!

    Jo jag gillar att laga mat. Det tar ju sin lilla tid att laga men det är verkligen värt det.

    Oj vad lyxigt, då har ni tur med andra ord :)
  • knyttets
    Onemore2018 skrev 2021-10-17 15:58:14 följande:

    Jag kan andas ut! Bebis lever, hjärtat slår så fint och läkaren mätte 14 mm. Värken kommer från vä äggstock gulekroppscysta eller vad han sa men alltså såg toppen ut och han önskade mig stor lycka till. Blödningen kom från tappen från tidigare jonisering pga cellförändringar. Ingen fara alls.

    Tack alla ni goa för att ni tänkt på mig. Kärlek till er


    Åh vad skönt att allt gick bra och att du fått höra hjärtljud, hoppas du kan slappna av och får en fin start på veckan!
  • hurtänktedunu
    ChilliChoklad skrev 2021-10-17 20:28:04 följande:

    Mm bra val :) Eller hur, det tar aldrig slut? finns så mycket goda rätter.

    Vilken härligt bröllopsmiddag :) Låter fantastiskt gott!

    Jo jag gillar att laga mat. Det tar ju sin lilla tid att laga men det är verkligen värt det.

    Oj vad lyxigt, då har ni tur med andra ord :)


    Nope. Finns ju hur mycket som helst helt klart.

    Ja det var en riktigt härlig middag. Skulle jag gärna äta igen.

    Vi valde vårt hus strategiskt för att vara nära dom. ????????????
  • betula

    Vad långt ni redan kommit i tråden! Smyger mig in här efter ett mkt svagt pluss i lördags o ett något starkare idag. Känner mest oro kring om det verkligen kommer bli något/stanna kvar, så vågar knappt säga att jag plussat. 39 år och tredje barnet som blir lite av en sladdis då min yngsta är 7 nu. BF nån gång i slutet av juni.

  • hurtänktedunu
    betula skrev 2021-10-18 11:33:39 följande:

    Vad långt ni redan kommit i tråden! Smyger mig in här efter ett mkt svagt pluss i lördags o ett något starkare idag. Känner mest oro kring om det verkligen kommer bli något/stanna kvar, så vågar knappt säga att jag plussat. 39 år och tredje barnet som blir lite av en sladdis då min yngsta är 7 nu. BF nån gång i slutet av juni.


    Grattis och välkommen till oss. Spännande med en tredje. Jag väntar också tredje. Men nervös är man ju helt klart. Hur mår du?
Svar på tråden BF juni 2022