• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • pinkrain
    TheSwedishKiwi skrev 2021-12-02 16:32:03 följande:

    Stort grattis! Håller en tumme för dig att det blir en liten tjej denna gången! :)


    Tack! Ja det vore så roligt. :) Min man tror han endast gör pojkar haha.
  • hurtänktedunu
    pinkrain skrev 2021-12-02 13:52:20 följande:

    Tack! Det var helt oplanerat men nu har det landat. Har två söner på snart 5 år och 8 år. :) Hoppas lite på tjej.


    Jag väntar också en trea. Dom kommer vara 5.5 och 8 år i juni. Har en av varje så kön kvittar men vi har inga pojknamn haha
  • hurtänktedunu
    TheSwedishKiwi skrev 2021-12-02 16:31:24 följande:

    Problemet för mig gällande blödandet är att det har hållit på nästan dagligen sen jag blev gravid och jag har varit inne på UL flera gånger där de sagt att allt ser perfekt ut och de kan inte förklara blödningarna. Så det känns som att jag inte kommer kunna åka in på något mer UL om jag inte mot all förmodan skulle få ordentligt rikliga blödningar. Senast jag var på UL så tog de i alla fall cellprov för att utesluta att det har att göra med livmoderhalscancer, har inte fått svaret på det ännu. Gången innan så sa barnmorskan att hon ser det här problemet jätteofta och att det nästan aldrig finns någon förklaring till det. Inte undra på man blir mentalt trött när man inte kan få ett svar på varför det sker.

    Men jag ska försöka hålla ut de kommande två veckorna innan nästa ultraljud som blir vid KUB. Jag har ju lite illamående då och då och är trött, men innan har jag liksom mått jättedåligt, så jag känner ju verkligen av skillnaden. Jag hoppas att jag bara är nojig över inget!


    Håller tummarna. Att det hållt på så under hela tiden är ju bra då det inte är nytt och det sett bra ut förut
  • xnfsm
    hurtänktedunu skrev 2021-12-02 07:39:14 följande:

    Japp. Typ dagligen. Ser det som positivt då den gången det inte gick vägen hade jag det inte alls.


    Ok! Lugnande. Tack!
  • xnfsm
    TheSwedishKiwi skrev 2021-12-02 16:31:24 följande:

    Problemet för mig gällande blödandet är att det har hållit på nästan dagligen sen jag blev gravid och jag har varit inne på UL flera gånger där de sagt att allt ser perfekt ut och de kan inte förklara blödningarna. Så det känns som att jag inte kommer kunna åka in på något mer UL om jag inte mot all förmodan skulle få ordentligt rikliga blödningar. Senast jag var på UL så tog de i alla fall cellprov för att utesluta att det har att göra med livmoderhalscancer, har inte fått svaret på det ännu. Gången innan så sa barnmorskan att hon ser det här problemet jätteofta och att det nästan aldrig finns någon förklaring till det. Inte undra på man blir mentalt trött när man inte kan få ett svar på varför det sker.

    Men jag ska försöka hålla ut de kommande två veckorna innan nästa ultraljud som blir vid KUB. Jag har ju lite illamående då och då och är trött, men innan har jag liksom mått jättedåligt, så jag känner ju verkligen av skillnaden. Jag hoppas att jag bara är nojig över inget!


    Förstår att du är orolig. Tänk på att slemhinnorna är väldigt känsliga under graviditet, behöver ju inte vara något fel för att det kommer lite blod och/eller rosa flytningar.

    Håll ut och kämpa på! Håller tummarna för att du får se att allt är som det ska den 16e.
  • xnfsm

    Vecka 12 och min mage ser ut såhär. Tycker det börjar bli svårt att dölja (på jobbet tex).



    Någon fler som känner sig ok med att dela magbild?

  • Bebis2021
    xnfsm skrev 2021-12-02 22:34:01 följande:

    Vecka 12 och min mage ser ut såhär. Tycker det börjar bli svårt att dölja (på jobbet tex).

    //

    Någon fler som känner sig ok med att dela magbild?


    Får jag fråga, är du avslappnad i magmusklerna på bilden? Jag tycker nämligen jag har lite mage nu en de är om ja slappnar av, men om jag håller in magen allt vad jag kan så blir den typ platt, så då känns de som att den lilla putmage jag har o avslappnat tillstånd mest är mat/svullnad, vill bara få en tydlig kula nu så skulle de kännas liite bättre )
  • xnfsm
    Bebis2021 skrev 2021-12-02 22:56:56 följande:

    Får jag fråga, är du avslappnad i magmusklerna på bilden? Jag tycker nämligen jag har lite mage nu en de är om ja slappnar av, men om jag håller in magen allt vad jag kan så blir den typ platt, så då känns de som att den lilla putmage jag har o avslappnat tillstånd mest är mat/svullnad, vill bara få en tydlig kula nu så skulle de kännas liite bättre )


    Så hade jag med för typ 1-2 veckor sedan, nu kan jag liksom inte spänna in magen så att den blir platt längre. Mycket märklig känsla jag tror jag är avslappnad, sådär ser den ut när jag står typ vanligt.
  • pinkrain
    hurtänktedunu skrev 2021-12-02 21:47:36 följande:

    Jag väntar också en trea. Dom kommer vara 5.5 och 8 år i juni. Har en av varje så kön kvittar men vi har inga pojknamn haha


    Vad roligt att de är så jämngamla med mina söner. Jag blev gravid på p- piller så detta är en bonus som jag säger men då sa min man att det låter som han inte är pappan haha men det blir liksom extra speciellt när vi inte skulle ha denna bebis. Så jag blir glad vilket som men klart kul med en dotter också. :)
  • TheSwedishKiwi
    xnfsm skrev 2021-12-02 22:34:01 följande:

    Vecka 12 och min mage ser ut såhär. Tycker det börjar bli svårt att dölja (på jobbet tex).

    //

    Någon fler som känner sig ok med att dela magbild?


    Så här ser min mage ut när jag vaknar på morgonen. Känner mig rejält svullen!

Svar på tråden BF juni 2022