• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • TheSwedishKiwi
    MrsXy skrev 2021-12-03 17:08:38 följande:

    Hej !
    Inte bekväm med magbild, iaf inte än, men ser också ut som ni typ !
    Väldigt svullen men inget knappt ovanför blygdbenet förutom lite hårdare. 
    Så känns mest som magen, inte bebisen än hehe. 
    Känner ni att det hårt ovan blygdbenet? 
    Hur mår ni alla annars ? Nu i dagarna har jag precis kunnat börja äta lite kött igen, inte ätit det på över 3 månader och känner att järnet börjar sina, haha. 


    Jag känner faktiskt ingenting när jag trycker lite lätt på magen, förutom att den känns spänd. Men jag kan inte känna livmodern eller så ännu i alla fall.

    Jag mår lite upp och ner. Senaste dagarna har jag mått rätt bra och haft lite mer energi, men idag har jag varit tröttare än aldrig förr. Var tvungen att gå hem från jobbet för att jag var så trött så jag knappt kunde sitta upp. Sov flera timmar när jag kom hem. Det känns typ som jetlag faktiskt! Hoppas det bara var idag så att jag har energi i helgen!
  • MrsXy
    pinkrain skrev 2021-12-03 17:20:58 följande:

    Vad gäller svullen mage har jag börjat använda gravidbyxor så skönt :) Varit extremt illamående mycket värre denna gång än två tidigare graviditeter. Sen lågt hb på det. Är i vecka 14 nu.


    Åh samma här. Mer illamående nu, och är fortfarande, har precis lämnat v. 14. Hur pass lågt är ditt hb, om du vet? Jag ska kolla upp det på mån men misstänker att det är lågt, blek som ett lakan 
  • betula

    Jag kunde känna livmodern första gången i v 6+0, på morgonen innan jag kissat. Nu hittar jag den bara jag ligger ner. Är i v 10+3 tror jag.

  • pinkrain
    MrsXy skrev 2021-12-03 17:29:56 följande:

    Åh samma här. Mer illamående nu, och är fortfarande, har precis lämnat v. 14. Hur pass lågt är ditt hb, om du vet? Jag ska kolla upp det på mån men misstänker att det är lågt, blek som ett lakan 


    För mig det var hb 110. Men kommer inte ihåg exakt klarar inte av att svälja järntabletter. ????
  • xnfsm
    MrsXy skrev 2021-12-03 17:08:38 följande:

    Hej !

    Inte bekväm med magbild, iaf inte än, men ser också ut som ni typ !

    Väldigt svullen men inget knappt ovanför blygdbenet förutom lite hårdare. 

    Så känns mest som magen, inte bebisen än hehe. 

    Känner ni att det hårt ovan blygdbenet? 

    Hur mår ni alla annars ? Nu i dagarna har jag precis kunnat börja äta lite kött igen, inte ätit det på över 3 månader och känner att järnet börjar sina, haha. 


    Jag känner också det hårda, när jag ligger på rygg kan jag känna det, långt ner på magen och framförallt på vänster sida, tydligen normalt.

    Jag känner mig väldigt gravid om jag säger så drar och molar i livmodern och magen känns väldigt uppblåst. Illamående om jag inte äter regelbundet. Jobbigast just nu är att jag har väldigt mycket huvudvärk. Men överlag mår jag överkomligt Dudå? Några spännande krämpor?
  • kattnos

    Nu har jag äntligen fått gå på ultraljud och det fanns en bebis! Helt överlycklig såklart men det känns fortfarande ganska overkligt. Att vi lyckats utan vården och att det faktiskt fanns en bebis i rätt storlek i magen.. blev framflyttad två dagar så är nu i vecka 13+3 :)


    BF 9/6
  • TheSwedishKiwi
    kattnos skrev 2021-12-04 08:41:53 följande:

    Nu har jag äntligen fått gå på ultraljud och det fanns en bebis! Helt överlycklig såklart men det känns fortfarande ganska overkligt. Att vi lyckats utan vården och att det faktiskt fanns en bebis i rätt storlek i magen.. blev framflyttad två dagar så är nu i vecka 13+3 :)


    Grattis! Gud vad härligt att höra. Att lyckas utan vården måste kännas fantastiskt. Vi försökte några år men då jag bara har en äggledare, och mannens spermier visade sig vara lite slöare än idealiskt, fick det bli IVF till slut!

    All lycka till och ser fram emot att få höra uppdateringar under graviditetens gång!
  • xnfsm
    kattnos skrev 2021-12-04 08:41:53 följande:

    Nu har jag äntligen fått gå på ultraljud och det fanns en bebis! Helt överlycklig såklart men det känns fortfarande ganska overkligt. Att vi lyckats utan vården och att det faktiskt fanns en bebis i rätt storlek i magen.. blev framflyttad två dagar så är nu i vecka 13+3 :)


    Grattis! Vad härligt!
  • xnfsm

    Vecka 13 idag! Milstolpe! Kub på måndag. Känns som att allt börjar landa hos pappan också, han konstaterade igår att min mage sticker ut haha. Måste vara ännu mer abstrakt för den som inte bär barnet tänker jag. Vårt första barn dessutom.

    Hur mår ni idag?

  • svansmamman

    Jag är mäkta imponerad av vår klinik. Igår, fredag kväll, kl 19 ringde läkaren gällande vårt NIPT. Svaret hade kommit bara någon minut innan och hon kunde inte hålla sig från att ringa. Inga kromosomavvikelser på 13, 18 eller 21 och heller inga könskromosomavvikelser. Jag har trott att jag inte varit orolig men när jag fick höra informationen i telefon var det en sten som föll från bröstet. Vi fick också veta kön, så nu känns allt plötsligt lite mer verkligt.

    Galet imponerad över att svaret redan kommit. Vi tog testet i måndags och fick svar redan igår. Det är härligt när man blir positivt överraskad, haha. Nuuuu ska jag försöka att bara njuta. På torsdag reser vi ner och berättar för sambons familj. Längtar halvt ihjäl mig!!

Svar på tråden BF juni 2022