• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • TheSwedishKiwi
    svansmamman skrev 2021-12-04 14:28:14 följande:

    Jag är mäkta imponerad av vår klinik. Igår, fredag kväll, kl 19 ringde läkaren gällande vårt NIPT. Svaret hade kommit bara någon minut innan och hon kunde inte hålla sig från att ringa. Inga kromosomavvikelser på 13, 18 eller 21 och heller inga könskromosomavvikelser. Jag har trott att jag inte varit orolig men när jag fick höra informationen i telefon var det en sten som föll från bröstet. Vi fick också veta kön, så nu känns allt plötsligt lite mer verkligt.

    Galet imponerad över att svaret redan kommit. Vi tog testet i måndags och fick svar redan igår. Det är härligt när man blir positivt överraskad, haha. Nuuuu ska jag försöka att bara njuta. På torsdag reser vi ner och berättar för sambons familj. Längtar halvt ihjäl mig!!


    Åh jag hoppas att min klinik är lika bra när det gäller detta! Nu kommer ju jag göra KUB och inte NIPT, men jag hoppas att det inte dröjer länge innan svar. Jag längtar efter att få reda på kön så man kan börja planera lite. Jag är lite traditionell av mig och gillar pojkiga och flickiga saker (vilket man knappt vågar säga nu för tiden utan rädsla att bli påhoppad, haha) så jag väntar med att inreda rum och köpa kläder tills jag vet vilket kön det blir.
  • hurtänktedunu
    xnfsm skrev 2021-12-04 10:13:06 följande:

    Vecka 13 idag! Milstolpe! Kub på måndag. Känns som att allt börjar landa hos pappan också, han konstaterade igår att min mage sticker ut haha. Måste vara ännu mer abstrakt för den som inte bär barnet tänker jag. Vårt första barn dessutom.

    Hur mår ni idag?


    Går också in i v13 idag. Nipt på onsdag. Känns helt galet och oron för om bebis lever är så jobbig hela tiden. Vill bara gå lite längre nu så man känner den lilla krabaten. Men fortsatt ont i brösten och illamående samt väldigt flåsig och trött.
  • hurtänktedunu
    svansmamman skrev 2021-12-04 14:28:14 följande:

    Jag är mäkta imponerad av vår klinik. Igår, fredag kväll, kl 19 ringde läkaren gällande vårt NIPT. Svaret hade kommit bara någon minut innan och hon kunde inte hålla sig från att ringa. Inga kromosomavvikelser på 13, 18 eller 21 och heller inga könskromosomavvikelser. Jag har trott att jag inte varit orolig men när jag fick höra informationen i telefon var det en sten som föll från bröstet. Vi fick också veta kön, så nu känns allt plötsligt lite mer verkligt.

    Galet imponerad över att svaret redan kommit. Vi tog testet i måndags och fick svar redan igår. Det är härligt när man blir positivt överraskad, haha. Nuuuu ska jag försöka att bara njuta. På torsdag reser vi ner och berättar för sambons familj. Längtar halvt ihjäl mig!!


    Åh gud så underbart. Vart tog ni nipt? Hoppas också på att få svar snabbt.
  • svansmamman
    TheSwedishKiwi skrev 2021-12-04 18:09:01 följande:

    Åh jag hoppas att min klinik är lika bra när det gäller detta! Nu kommer ju jag göra KUB och inte NIPT, men jag hoppas att det inte dröjer länge innan svar. Jag längtar efter att få reda på kön så man kan börja planera lite. Jag är lite traditionell av mig och gillar pojkiga och flickiga saker (vilket man knappt vågar säga nu för tiden utan rädsla att bli påhoppad, haha) så jag väntar med att inreda rum och köpa kläder tills jag vet vilket kön det blir.


    Jag håller tummarna för att du också får snabbt svar! Jag gjorde det på en privat klinik, jag vet inte om det har någon betydelse för svarstiden eller ej. :)

    Det tycker jag absolut att man får tycka och säga! Alla gillar ju olika och föredrar olika stilar, inget konstigt alls med det. Huvudsaken är väl att man älskar barnet och att förutsättningarna blir desamma oavsett kön. Vilka färger man sen väljer spelar ju mindre roll, tänker jag. :)

    För oss kändes det mest kul att få reda på kön för att kunna berätta för våra familjer när vi berättar att vi väntar barn. När vi fick veta att det blir en pojke insåg vi dock att vi kanske ska tänka om gällande namn så vi lär behöva tid på oss att bestämma oss, haha.
  • svansmamman
    hurtänktedunu skrev 2021-12-04 21:18:55 följande:

    Åh gud så underbart. Vart tog ni nipt? Hoppas också på att få svar snabbt.


    Helgen kunde inte ha fått en bättre start! :D

    Vi tog det på en klinik i Luleå som heter Vård och Vaccination, det var den som ligger närmast för oss som erbjuder NIPT (utbudet på alternativa kliniker var ganska skralt).

    Du ska göra NIPT på onsdag va? Håller tummarna för att svaret kommer snabbt, dagar känns som år när man väntar, haha.
  • kattnos

    Jag känner mig inte bekväm med att visa magbild ännu men jag kan säga att det känns lite bakvänt liksom, magen har blivit större men jag känner ju ungefär var livmodern slutar och det är ju under där magen blivit stor.. Så jag antar att allt skjutits uppåt liksom. Hade större mage redan före graviditeten nu jämfört med förra gången så det ska bli intressant att se hur magen kommer art växa och formas om här veckorna och månaderna som kommer :) Någon som känner igen min beskrivning?


    BF 9/6
  • betula
    kattnos skrev 2021-12-05 12:12:49 följande:

    Jag känner mig inte bekväm med att visa magbild ännu men jag kan säga att det känns lite bakvänt liksom, magen har blivit större men jag känner ju ungefär var livmodern slutar och det är ju under där magen blivit stor.. Så jag antar att allt skjutits uppåt liksom. Hade större mage redan före graviditeten nu jämfört med förra gången så det ska bli intressant att se hur magen kommer art växa och formas om här veckorna och månaderna som kommer :) Någon som känner igen min beskrivning?


    Japp, har väl en ganska fläskig mage som ser gravid ut i vanliga fall och den har knappast blivit mindre! Livmodern har jag stenkoll på o än så länge når den inte fläskmagen :D
  • pinkrain
    kattnos skrev 2021-12-04 08:41:53 följande:

    Nu har jag äntligen fått gå på ultraljud och det fanns en bebis! Helt överlycklig såklart men det känns fortfarande ganska overkligt. Att vi lyckats utan vården och att det faktiskt fanns en bebis i rätt storlek i magen.. blev framflyttad två dagar så är nu i vecka 13+3 :)


    Grattis! Så skönt.
  • hurtänktedunu
    svansmamman skrev 2021-12-05 11:12:21 följande:

    Helgen kunde inte ha fått en bättre start! :D

    Vi tog det på en klinik i Luleå som heter Vård och Vaccination, det var den som ligger närmast för oss som erbjuder NIPT (utbudet på alternativa kliniker var ganska skralt).

    Du ska göra NIPT på onsdag va? Håller tummarna för att svaret kommer snabbt, dagar känns som år när man väntar, haha.


    Okej. Ja vi gör på onsdag. Är bara så rädd att bebisen inte ska leva då. Det är den största oron nu känner jag. Men hoppet lever i alla fall. Hörde bebis i morse. Kan verkligen inte låta bli dopplern. Använder den några gånger I veckan enbart en minut eller två men jag måste annars kommer jag bli galen. Speciellt nu känner jag när man börjar gå in i spökveckorna.

    Men hur som hoppas vi på snabbt och bra svar.
Svar på tråden BF juni 2022