• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • TheSwedishKiwi

    Vaknade imorse med blödningar igen. Jag är så fruktansvärt trött på dessa blödningar så jag vet snart inte vad jag ska ta vägen. Varje gång jag blöder så tror jag så klart att något gått fel, även fast folk talar om för mig att det händer ofta att man blöder i första delen av graviditeten. Jag ska inte på KUB förrän 16 december, så innan dess kommer jag ju inte veta någonting om hur det står till egentligen. Jag känner mig mentalt slut och vet inte hur jag ska orka med arbetet under den här perioden. Rynkar på näsan

    Jag fick även höra att en bekant som var gravid i ungefär samma vecka som jag fick bekräftat missfall i helgen, så nu går jag runt och nojar som aldrig förr.

  • MrsXy
    Bebis2021 skrev 2021-12-06 10:38:46 följande:

    I natt drömde jag att ja fick bekräftat missfall, så hemsk dröm, har ju stundande ul på fredag så de är väl all oro och tankar inför det som spökar, men kan ju inte låta bli att fundera om de finns något drömmen vill säga mig? Lite obehagligt på något vis, men hoppas såklart att den inte stämmer... men dagarna nu går så sakta, går inte runt och ser mig som gravid utan "håller mer andan" i väntan på fredagens besked..så jäkla jobbigt men men.


    Åh jag vet hur du känner dig. Hade också en sån dröm, att jag var på ul och det var samma som sist, dvs ma. Fruktansvärt och vaknade jättetom. Men det visade sig bara vara en dröm ! Så himla skönt. Tror att hjärnan spökar, eftersom man tänker på det hela tiden. Lycka till på ul ! :D 
  • Bebis2021
    hurtänktedunu skrev 2021-12-06 11:16:34 följande:

    Förstår dig helt. Känner också att jag går och väntar. Nipt på onsdag så hoppas på bra besked efter det. Känner mig inte heller gravid men hoppas det kommer mer och mer.


    Har inte heller så mkt symtom bara lite molvärk då och då.. så skönt att du snart har tid för nipt håller tummarna för dig, men de kommer garanterat gå bra å de är ju väldigt positivt att du kan höra hjärtljuden själv
  • MrsXy
    TheSwedishKiwi skrev 2021-12-06 11:25:19 följande:

    Vaknade imorse med blödningar igen. Jag är så fruktansvärt trött på dessa blödningar så jag vet snart inte vad jag ska ta vägen. Varje gång jag blöder så tror jag så klart att något gått fel, även fast folk talar om för mig att det händer ofta att man blöder i första delen av graviditeten. Jag ska inte på KUB förrän 16 december, så innan dess kommer jag ju inte veta någonting om hur det står till egentligen. Jag känner mig mentalt slut och vet inte hur jag ska orka med arbetet under den här perioden. Rynkar på näsan

    Jag fick även höra att en bekant som var gravid i ungefär samma vecka som jag fick bekräftat missfall i helgen, så nu går jag runt och nojar som aldrig förr.


    Nä fyyy vad jobbigt med blödningar :( Jag har inte blött nu eller förra grav, men förra slutade ändå i ma.. Fy, det är så obehagligt. Hur det än är, blödningar eller inte så kan det ju gå både bra och dåligt. Himla nervöst detta. 
    Men kan du inte göra ett tidigare privat ul innan ? Om de inte vill bekosta det för dig? Det kanske kan stilla lite.. 
  • pinkrain

    Måste fråga hur gör ni med arbete efter v.20 har ni gjort en riskbedömning? Gjorde en med min chef idag men ska rådfråga barnmorskan för åker mycket kollektivt i tjänsten.

  • kattnos
    pinkrain skrev 2021-12-06 12:12:43 följande:

    Måste fråga hur gör ni med arbete efter v.20 har ni gjort en riskbedömning? Gjorde en med min chef idag men ska rådfråga barnmorskan för åker mycket kollektivt i tjänsten.


    Jag ska prata med min chef i veckan, men räknar nog med att få gå hem eller kanske få andra arbetsuppgifter då en del av mitt jobb innebär att åka hem till nya människor varje vecka och det känns inte helt bra i dessa tider.. Personligen tycker jag absolut att det låter som en stor risk att åka kollektivt när smittan ökar... det står ju att risken skall elimineras, inte bara minska/vara liten.
    BF 9/6
  • hurtänktedunu
    TheSwedishKiwi skrev 2021-12-06 11:25:19 följande:

    Vaknade imorse med blödningar igen. Jag är så fruktansvärt trött på dessa blödningar så jag vet snart inte vad jag ska ta vägen. Varje gång jag blöder så tror jag så klart att något gått fel, även fast folk talar om för mig att det händer ofta att man blöder i första delen av graviditeten. Jag ska inte på KUB förrän 16 december, så innan dess kommer jag ju inte veta någonting om hur det står till egentligen. Jag känner mig mentalt slut och vet inte hur jag ska orka med arbetet under den här perioden. 

    //

    Jag fick även höra att en bekant som var gravid i ungefär samma vecka som jag fick bekräftat missfall i helgen, så nu går jag runt och nojar som aldrig förr.


    Förstår att det är jobbigt. Man är ju så maktkös. Vilken vecka är du I nu?
  • hurtänktedunu
    Bebis2021 skrev 2021-12-06 11:47:19 följande:

    Har inte heller så mkt symtom bara lite molvärk då och då.. så skönt att du snart har tid för nipt håller tummarna för dig, men de kommer garanterat gå bra å de är ju väldigt positivt att du kan höra hjärtljuden själv


    Ja den lille är jätte lätt att hitta tack och lov men jag ska försöka låta bli nu fram till nipt. Hörde som sagt igår men nu får det räcka ett tag.
  • hurtänktedunu
    pinkrain skrev 2021-12-06 12:12:43 följande:

    Måste fråga hur gör ni med arbete efter v.20 har ni gjort en riskbedömning? Gjorde en med min chef idag men ska rådfråga barnmorskan för åker mycket kollektivt i tjänsten.


    Har tagit upp frågan med min chef och dom skulle ringa mig i morgon så får vi se hur det blir. Jag har ju ett patientnära arbete så risken är väl stor att dom stänger av mig men jag hoppas verkligen att jag får välja själv i slutändan för jag vill verkligen jobba fram till slutet på maj
  • betula

    Blöder. :( v 11+0 idag. Hoppas att det bara beror på sex, men ångesten och oron är hög nu! Förra graviditeten blödde jag mkt o ofta och det gick vägen. Men denna har jag inte blött alls. Föreän nu då. :(

Svar på tråden BF juni 2022