• Freddie K

    Sverige det mest incel-tätaste landet i världen

    Hej!

    Ja, jag har hört om det här fenomenet. Jag fattar inte bara varför killar blir sura och har ihjäl kvinnor för att de inte får ligga! Jag får inte heller ligga, men jag avskyr inte kvinnor för det. Jag försöker rikta den energin på något jag tycker är roligt istället. Visst, ibland går det väl så där, men mycket av det beror på mig, det vet jag.

    Inga påhopp tack! Detta var bara en fundering från min sida och jag hoppas att vi kan diskutera detta som vuxna och civiliserade människor!


    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Svar på tråden Sverige det mest incel-tätaste landet i världen
  • nihka
    Postman skrev 2021-09-30 20:31:53 följande:
    Jag tar det igen eftersom du inte verkar förstå eller inte vill förstå. Kalla fakta tar jag med en nypa salt, de är inte alltid helt objektiva i sina reportage. De är reklamfinansierade och ska göra program som drar tittare för att tillfredsställa både ägare och reklamfinansiärer.

    Du har om och om igen referat till hur Incels är ett allt större hot mot svenska samhället. Jag säger att du överdriver, för jag upplever att du insinuerar att detta hot är växande och ett problem.

    Men vad är det du vill ha sagt eftersom du fortsätter att älta och till och med hittar nya små ord att angripa så att du kan driva diskussionen vidare i absurdum? Vill du ha rätt, ha sista ordet eller vad är du ute efter när du diskuterar här nihka? 
    Jag tar det igen eftersom du inte verkar förstå eller inte vill förstå. I Kalla fakta uttalade sig SÄPO om att just det du påstår inte kan hända, kan hända.

    Jag frågar igen, orkade du inte ta dig igenom de 2 minuter av prat där man hör SÄPO säga precis det du säger att de inte säger. Hot. Attentat. Våld. Samhällsperspektiv. Säkerhetsperspektiv. SÄPO-mannens ord.

    Jag insinuerar och överdriver förstås ingenting utan redogör helt enkelt för hotbilden så som den svenska säkerhetspolisen har uttalat sig om den. Inte bara i Kalla fakta utan också i egna rapporter. Det här är naturligtvis inte enbart ett svenskt problem utan även andra länders säkerhetspolis har uttalat sig om hotbilden från incelsrörelsen som exempelvis USA, Kanada och Tyskland. 

    Varför fortsätter du att förneka fakta in absurdum? Varför denna teflonattityd när du presenteras fakta? Orkar du inte med att detta problem faktiskt finns? Ligger det för nära? Kom ihåg att det inte handlar om "vanliga" incels utan de som har radikaliserats.Vad är du ute efter när du diskuterar här Postman? 
  • Postman
    nihka skrev 2021-09-30 21:39:21 följande:
    Jag tar det igen eftersom du inte verkar förstå eller inte vill förstå. I Kalla fakta uttalade sig SÄPO om att just det du påstår inte kan hända, kan hända.

    Jag frågar igen, orkade du inte ta dig igenom de 2 minuter av prat där man hör SÄPO säga precis det du säger att de inte säger. Hot. Attentat. Våld. Samhällsperspektiv. Säkerhetsperspektiv. SÄPO-mannens ord.

    Jag insinuerar och överdriver förstås ingenting utan redogör helt enkelt för hotbilden så som den svenska säkerhetspolisen har uttalat sig om den. Inte bara i Kalla fakta utan också i egna rapporter. Det här är naturligtvis inte enbart ett svenskt problem utan även andra länders säkerhetspolis har uttalat sig om hotbilden från incelsrörelsen som exempelvis USA, Kanada och Tyskland. 

    Varför fortsätter du att förneka fakta in absurdum? Varför denna teflonattityd när du presenteras fakta? Orkar du inte med att detta problem faktiskt finns? Ligger det för nära? Kom ihåg att det inte handlar om "vanliga" incels utan de som har radikaliserats.Vad är du ute efter när du diskuterar här Postman? 
    Ja du redogör och visar och jag har inget förnekat men påpekar att du vill förstora detta, jag har också gett dig argument till varför. Vad är det då vi diskuterar, det verkar ha försvunnit för länge sen i allt ordbajseri. 

    Nu kan du fortsätta kasta sand i sandlådan själv. Vi har inget mer att säga till varandra.
  • Anonym (Tjo)
    nihka skrev 2021-09-30 21:39:21 följande:
    Jag tar det igen eftersom du inte verkar förstå eller inte vill förstå. I Kalla fakta uttalade sig SÄPO om att just det du påstår inte kan hända, kan hända.

    Jag frågar igen, orkade du inte ta dig igenom de 2 minuter av prat där man hör SÄPO säga precis det du säger att de inte säger. Hot. Attentat. Våld. Samhällsperspektiv. Säkerhetsperspektiv. SÄPO-mannens ord.

    Jag insinuerar och överdriver förstås ingenting utan redogör helt enkelt för hotbilden så som den svenska säkerhetspolisen har uttalat sig om den. Inte bara i Kalla fakta utan också i egna rapporter. Det här är naturligtvis inte enbart ett svenskt problem utan även andra länders säkerhetspolis har uttalat sig om hotbilden från incelsrörelsen som exempelvis USA, Kanada och Tyskland. 

    Varför fortsätter du att förneka fakta in absurdum? Varför denna teflonattityd när du presenteras fakta? Orkar du inte med att detta problem faktiskt finns? Ligger det för nära? Kom ihåg att det inte handlar om "vanliga" incels utan de som har radikaliserats.Vad är du ute efter när du diskuterar här Postman? 

    Postman har ju självklart rätt. Hela programmet i kalla fakta handlade om att försöka framställa incels som ett stort hot, att blåsa upp målgruppen så att incels som grupp framställs med ett enormt våldskapital. Lägg på lite läskig musik etc och dom har lyckats bra med att sälja in sin skit i programmet.


    99% av alla incels har troligen npf, sociala eller andra problem som gör att dom inte kan hävda sig eller helt enkelt har svårt att passa in. Troligen skulle dom knappt kunna slå ihjäl en fluga. Sen att dom skriver tråkiga saker om kvinnor är väl någon slags ventil, precis som en del bittra tanter sitter här och öser skit på män.


    Om vi ser att dom lyckats få ihop 3-4st i världen som haft en våldskapital att ha ihjäl en annan människa så blir det en ytterst liten del av alla män som har problem att träffa tjejer. Min gissning är att dom även skulle kunna hitta 3-4st mördare bland fågelskådare, läkare, fotbollsspelare eller andra grupperingar. Det är egentligen inte speciellt anmärkningsvärd siffra bland så många incels värden över.

    Men jag har diskuterat med dig vid något annat tillfälle, så jag räknar inte med att du ska förstå eller ta till dig detta.

  • nihka
    Postman skrev 2021-09-30 21:51:02 följande:
    Ja du redogör och visar och jag har inget förnekat men påpekar att du vill förstora detta, jag har också gett dig argument till varför. Vad är det då vi diskuterar, det verkar ha försvunnit för länge sen i allt ordbajseri. 

    Nu kan du fortsätta kasta sand i sandlådan själv. Vi har inget mer att säga till varandra.
    Jo, du har förnekat att SÄPO har uttalat sig om en ökad hotbild om våld från incelsrörelsen. Jag citerar dig: "Säpo säger växande terrorhot men det säger inget om våld". "Eskalerande våld får vi säkert mer av framöver men det tror jag inte kommer vara från det du nämner" [incels].

    Men det är helt OK att ändra sig i ljuset av fakta. Dock onödigt att bli sur och börja prata om sandlådekastning och ordbajseri bara för att du upptäcker att du hade fel. Det borde inte svida så mycket. Det handlar ju som sagt om den relativt lilla grupp radikaliserade incels och inte om män i största allmänhet som inte får knulla.

    Man överdriver inte när man talar om att ett problem existerar. Jag har varken uttalat mig om hur stort problemet är eller rangordnat det med andra problem. Det verkar vara du som har en låg tröskel för detta ämne som känner att man överdriver det genom att påtala att det finns.
  • AndreaBD
    Anonym (Tjo) skrev 2021-09-30 22:00:49 följande:

    Postman har ju självklart rätt. Hela programmet i kalla fakta handlade om att försöka framställa incels som ett stort hot, att blåsa upp målgruppen så att incels som grupp framställs med ett enormt våldskapital. Lägg på lite läskig musik etc och dom har lyckats bra med att sälja in sin skit i programmet.


    99% av alla incels har troligen npf, sociala eller andra problem som gör att dom inte kan hävda sig eller helt enkelt har svårt att passa in. Troligen skulle dom knappt kunna slå ihjäl en fluga. Sen att dom skriver tråkiga saker om kvinnor är väl någon slags ventil, precis som en del bittra tanter sitter här och öser skit på män.


    Om vi ser att dom lyckats få ihop 3-4st i världen som haft en våldskapital att ha ihjäl en annan människa så blir det en ytterst liten del av alla män som har problem att träffa tjejer. Min gissning är att dom även skulle kunna hitta 3-4st mördare bland fågelskådare, läkare, fotbollsspelare eller andra grupperingar. Det är egentligen inte speciellt anmärkningsvärd siffra bland så många incels värden över.

    Men jag har diskuterat med dig vid något annat tillfälle, så jag räknar inte med att du ska förstå eller ta till dig detta.


    Och du tror verkligen att om det är 99 % som har NPF, sociala eller andra problem så kommer alla dessa att vara problemlösa ofarliga vuxna människor? Det låter väl inte rimligt. Nu vill jag absolut inte svartmåla ungdomar med NPF, jag jobbar med såna och de allra flesta är fina ungdomar. Men de är ofta sköra och labila. Och händer det något, så vet man aldrig hur utvecklingen blir då. Det finns helt klart en riskpotential. 

    Och som jag har sagt redan flera gånger- de hatar inte bara kvinnor utan även invandrare, homosexuella, andra killar som lyckas bättre i livet, m.m. De farliga är de som blir radikaliserade i specifika forum. 
  • Postman
    nihka skrev 2021-09-30 22:43:09 följande:
    Jo, du har förnekat att SÄPO har uttalat sig om en ökad hotbild om våld från incelsrörelsen. Jag citerar dig: "Säpo säger växande terrorhot men det säger inget om våld". "Eskalerande våld får vi säkert mer av framöver men det tror jag inte kommer vara från det du nämner" [incels].

    Men det är helt OK att ändra sig i ljuset av fakta. Dock onödigt att bli sur och börja prata om sandlådekastning och ordbajseri bara för att du upptäcker att du hade fel. Det borde inte svida så mycket. Det handlar ju som sagt om den relativt lilla grupp radikaliserade incels och inte om män i största allmänhet som inte får knulla.

    Man överdriver inte när man talar om att ett problem existerar. Jag har varken uttalat mig om hur stort problemet är eller rangordnat det med andra problem. Det verkar vara du som har en låg tröskel för detta ämne som känner att man överdriver det genom att påtala att det finns.
    Sur, inte då, kan någon ha fel i detta. Vem har facit, knappast du. Lägg ner dina grundlösa insinuationer, vi tycker och ser olika på saken.  
  • Anonym (Tjo)
    AndreaBD skrev 2021-09-30 22:56:21 följande:
    Och du tror verkligen att om det är 99 % som har NPF, sociala eller andra problem så kommer alla dessa att vara problemlösa ofarliga vuxna människor? Det låter väl inte rimligt. Nu vill jag absolut inte svartmåla ungdomar med NPF, jag jobbar med såna och de allra flesta är fina ungdomar. Men de är ofta sköra och labila. Och händer det något, så vet man aldrig hur utvecklingen blir då. Det finns helt klart en riskpotential. 

    Och som jag har sagt redan flera gånger- de hatar inte bara kvinnor utan även invandrare, homosexuella, andra killar som lyckas bättre i livet, m.m. De farliga är de som blir radikaliserade i specifika forum. 
    Då är det ju bättre att vi som samhälle försöker hjälpa dessa människor in i samhället, vilket du troligen redan gör. Tänker då speciellt på media, istället för att utmåla alla incels som farliga extremister med våldskapital, så kan dom behöva en hjälpande hand och inkludering.
  • nihka
    Anonym (Tjo) skrev 2021-09-30 22:00:49 följande:

    Postman har ju självklart rätt. Hela programmet i kalla fakta handlade om att försöka framställa incels som ett stort hot, att blåsa upp målgruppen så att incels som grupp framställs med ett enormt våldskapital. Lägg på lite läskig musik etc och dom har lyckats bra med att sälja in sin skit i programmet.


    99% av alla incels har troligen npf, sociala eller andra problem som gör att dom inte kan hävda sig eller helt enkelt har svårt att passa in. Troligen skulle dom knappt kunna slå ihjäl en fluga. Sen att dom skriver tråkiga saker om kvinnor är väl någon slags ventil, precis som en del bittra tanter sitter här och öser skit på män.


    Om vi ser att dom lyckats få ihop 3-4st i världen som haft en våldskapital att ha ihjäl en annan människa så blir det en ytterst liten del av alla män som har problem att träffa tjejer. Min gissning är att dom även skulle kunna hitta 3-4st mördare bland fågelskådare, läkare, fotbollsspelare eller andra grupperingar. Det är egentligen inte speciellt anmärkningsvärd siffra bland så många incels värden över.

    Men jag har diskuterat med dig vid något annat tillfälle, så jag räknar inte med att du ska förstå eller ta till dig detta.


    Tvärtom så var de tre svenska killar man la allra mest tid på i programmet väldigt oskyldiga. Två av dem i alla fall. Killen som stammade och hade mask i synnerhet. Den tredje hade lite suspekt syn när han pressades på vad han menade med några inlägg han hade skrivit, men det kändes mer som en ventil som du beskriver. Detta balanserade upp bilden av gruppen i stort. Sedan handlar det förstås inte om 3-4 personer i världen bara för att man inte gick igen samtliga fall.

    Jag svarar tillbaka direkt i samma otrevliga anda som du tilltalar mig om vad jag "förstår" och kan "ta till mig" att jag inte räknar med att du ens har sett programmet eftersom du kommer med uttalanden som enbart bygger på vad man fick se i en tvåminuterstrailer, så dina synpunkter är som vanligt lika dåligt underbyggda och handlar mest om förnärmat tyckande om något du inte ens har bemödat dig med att sätta dig in i. Det är bara autopiloten som sätter in.

    Incelrörelsen har byggts upp under många år utan någon större reaktion från allmänheten och så kommer det ett ynka program som beskriver det och då ska det protesteras. Helst skulle man inte nämna det alls för att någon överkänslig med uttröttad brachioradialis inte ska känna sig utpekad som massmördare. Var finns självdistansen undrar jag.
  • nihka
    Postman skrev 2021-09-30 23:00:24 följande:
    Sur, inte då, kan någon ha fel i detta. Vem har facit, knappast du. Lägg ner dina grundlösa insinuationer, vi tycker och ser olika på saken.  
    Det handlar inte om hur stort problemet är, för det har jag inte uttalat mig om fast du inbillar dig det utan att du förnekade att SÄPO hade uttalat sig om en hotbild med våld. Det finns inte så mycket att tycka om det utan han sa vad han sa.

    Det är inte grundlöst att kalla dig sur när du lackar ur och börjar prata om ordbajseri och sandlåda bara för att du blir överbevisad. Och jo, jag har facit. Mannen från SÄPO i filmen som rör på läpparna och uttalar sig om incelrörelsen, hot och våld och säkerhet. Man kan knappast ha ett bättre facit.

    Och det är rent löjligt att hitta på sin egen version av vad SÄPO har sagt, särskilt när det finns dokumenterat.
Svar på tråden Sverige det mest incel-tätaste landet i världen