• Tussilago86

    BIM November 2021

    Ny tråd för oss som väntar på plus!

    3/11 Tussilago86 (andra försöket, tredje barnet)

  • Svar på tråden BIM November 2021
  • evelinagra1

    Jag hoppar in här jag också, ska för första gången testa fertilitetsmonitor så det ska bli spännande!

    1/11 DomkallarmigS (andra försöket efter MA, första barnet)

    1/11 Wave Mother (fjärde försöket efter MA, första barnet)

    3/11 Tussilago86 (andra försöket, tredje barnet)

    3/11 Beckizen (fjärde försöket, första barnet)

    4/11 börjar (sjätte försöket, tredje barnet)

    5/11 Sjöhund (sjuttielfte försöket, första barnet)

    5/11 Lillis85( andra försöket(efter MA), femte barnet )

    5/11 Bella89 (andra försöket, tredje barnet efter 2 MA i rad)

    5/11 Elin1991 (andra försöket, andra barnet)

    5/11 FluffigaMoln (har tappat räkningen,första barnet)

    5/11 JvH (andra försöket, andra barnet)

    6/11 enligt app. MommyA (tredje försöket efter MF, tredje barnet)

    8/11 LJM91 (tredje försöket, första barnet)

    8/11 Sötpöl (Första försöket, tredje barnet)

    10/11 Fyyyyran 36 år ( tredje försöket (första försöket efter tidigt mf), fjärde barnet)

    10/11 AllieP 27 år (tredje försöket, första barnet)

    12/11 Ollebollen (andra försöket, första barnet)

    13/11 evelinagra1 ( sjunde försöket, första barnet )

    13/11 Fyrklöverns (femte försöket, första barnet)

    14/11 Längtan ( tredje försöket, andra barnet)

    16/11 LillaGry (fjärde försöket, andra barnet).

    17/11 RoyalCanin (åttonde försöket, första barnet)

  • Elin1991

    Nu är det tredje dagen med blinkande smiley. Hur många dagar har ni andra haft?

    Jag hoppas på fast smiley imorgon :)

  • DomkallarmigS
    Sjöhund skrev 2021-10-18 21:49:53 följande:

    Yes! Med stickor, inte digitala. Har landat i att de aldrig blir 100% positiva för mig men vet hur starka de blir som mest. Rätt säker på att det var idag, testade i morse och då var det hyfsat starkt och sen nu på em var det så starkt som det blir för mig. Och minsann, på kvällen precis innan vi skulle få till det hade jag lite molvärk! Så verkar som att vi tajmat rätt bra denna månad.


    Jag kör också med stickor, för första gången på riktigt dock så vet inte när jag ska ha äl. Började testa på CD10 och fick ett svaaaagt streck på CD12 och trodde det skulle börja stegra. Men sen försvann strecken CD13-14 och idag på CD15 var det ett svaaaagt streck igen. Jag har ganska regelbunden cykel på 26-28 dagar så tycker äl borde vara här i dagarna.. väntar tålmodigt! Härligt att du verkar ha hittat äl och fick lite morvärk, man är ju tacksam för alla symtom just nu haha :) hoppas det tar sig!
  • DomkallarmigS
    Ollebollen skrev 2021-10-18 21:50:41 följande:

    Jag har börjat testa nu, ska ha ÄL nästa vecka men har skitmånga stickor så kan vara roligt att se stegringen!! Lägger in i premom-appen bilder på alla stickor så mäter den hur starkt det är. Tycker det funkar bra! Hur gör du?


    Ja men då är det väl lika bra att börja testa haha :) har du testat i tidigare cykler förut och har bra koll på när äl brukar komma? Jag kör stickor, började på CD10 och har än så länge bara fått väldigt svagt streck, alltså knappt synbart. Inte testat ordentligt förut så vet inte när äl ska komma i min cykel men enligt app borde den varit i helgen.. vi ligger i alla fall minst varannan dag så ska väl inte missa äl men hade vart skönt o få se en stegring:)
  • DomkallarmigS
    LJM91 skrev 2021-10-18 22:07:57 följande:

    Jag gör, använder clear blue advanced och har haft blinkande gubbe i fyra dagar nu så hoppas på fast gubbe väldigt snart :) planen är att försöka ha sex varannan dag den här veckan, kanske varje dag när/om gubben blir fast.


    Hoppas gubben blir fast snart då :D vi kör också ligga minst varannan dag. Har inte hittat äl med stickorna än fast jag testat sedan CD10. Men vi har som sagt legat massor sedan mensens slut så får jag äl ska vi väl inte missa den.
  • DomkallarmigS
    Bella 89 skrev 2021-10-19 10:44:28 följande:

    Ifall jag har den osannolika turen att få ett plus den här månaden (då mina ägglossningstest än så länge är fullkomligt blanka och ägglossning skulle ha skett idag) så tänkte jag vänta till fars dag med att avslöja nyheten till min man. Tänkte ge honom en enda bulle som Frukost på sängen samt ett inslaget paket med ett positivt test i. Någon annan som funderat på roliga sätt att presentera nyheten för sin partner?


    Men vad kul, vilken överraskning han kommer få i så fall :D jag har inte tänkt ut någon plan, tror jag kommer ha svårt att hålla mig om jag skulle ha turen att få ett plus så kommer säkert säga det direkt. När jag blev gravid i somras (som slutade i ma) berättade jag direkt i alla fall. Men är ju kul att hitta på något häftigt sätt att berätta på :)
  • Ollebollen
    DomkallarmigS skrev 2021-10-19 18:28:46 följande:

    Ja men då är det väl lika bra att börja testa haha :) har du testat i tidigare cykler förut och har bra koll på när äl brukar komma? Jag kör stickor, började på CD10 och har än så länge bara fått väldigt svagt streck, alltså knappt synbart. Inte testat ordentligt förut så vet inte när äl ska komma i min cykel men enligt app borde den varit i helgen.. vi ligger i alla fall minst varannan dag så ska väl inte missa äl men hade vart skönt o få se en stegring:)


    Nej jag är bara på min andra cykel utan spiral nu. Förra månaden körde jag först med digitala men de funkade inte för mig. Fick positivt 2 gånger tidigt i cykeln och trodde att ÄL hade skett. Men jag har ju långa cykler egentligen så sen tog jag med stickor för o se i slutet av cykeln och då kunde jag se ett starkt streck.. (dock lite försent för att det skulle hinna ta sig). Och när jag fick det starka strecket så stämde det även överens med alla appar jag hade om när jag egentligen skulle haft ÄL! Så jag kör på stickor nu tänker jag där jag själv kan bedöma lite mer. Vi ska försöka ligga nästa vecka så mycket det går haha. Min sambo åker iväg på övning titt som tätt tyvärr haha! Hur länge har ni försökt?
  • Anonym (Nytt Liv)

    Jag behöver lite hjälp med ÄL. Jag har testat med stickor i oktober och ska börja igen efter kommande mensen. Det jag funderar över är när det är lämpligast att ha sex under äl-perioden. Om digitala testet visar glad gubbe på en torsdag, är det den dagen man ska satsa på? Jag och killen kan inte träffas så ofta just nu, så det gäller att pricka rätt.

    Från vad jag förstår så visar inte positivt test att man har ägglossning, utan att man kommer få ägglossning inom 24-48 timmar? Jag blev förvirrad nu i oktober när jag testade positivt på den dagen som FLO beräknat äl och den flyttades en dag framåt. Antar att det är därför.

    Jag testade nästa dag och då var det negativt. Det var säkert 24h emellan. Borde jag testa två gånger om dagen istället?

    Hahs Jag är precis ny på det här, så det är många frågor. Enligt FLO så har jag äl 12/11 har jag för mig.

  • Anonym (Börjar)
    Anonym (Nytt Liv) skrev 2021-10-19 23:50:54 följande:

    Jag behöver lite hjälp med ÄL. Jag har testat med stickor i oktober och ska börja igen efter kommande mensen. Det jag funderar över är när det är lämpligast att ha sex under äl-perioden. Om digitala testet visar glad gubbe på en torsdag, är det den dagen man ska satsa på? Jag och killen kan inte träffas så ofta just nu, så det gäller att pricka rätt.

    Från vad jag förstår så visar inte positivt test att man har ägglossning, utan att man kommer få ägglossning inom 24-48 timmar? Jag blev förvirrad nu i oktober när jag testade positivt på den dagen som FLO beräknat äl och den flyttades en dag framåt. Antar att det är därför.

    Jag testade nästa dag och då var det negativt. Det var säkert 24h emellan. Borde jag testa två gånger om dagen istället?

    Hahs Jag är precis ny på det här, så det är många frågor. Enligt FLO så har jag äl 12/11 har jag för mig.


    Det är 12-48 h efter den fasta glada gubben
  • DomkallarmigS
    Ollebollen skrev 2021-10-19 21:38:13 följande:

    Nej jag är bara på min andra cykel utan spiral nu. Förra månaden körde jag först med digitala men de funkade inte för mig. Fick positivt 2 gånger tidigt i cykeln och trodde att ÄL hade skett. Men jag har ju långa cykler egentligen så sen tog jag med stickor för o se i slutet av cykeln och då kunde jag se ett starkt streck.. (dock lite försent för att det skulle hinna ta sig). Och när jag fick det starka strecket så stämde det även överens med alla appar jag hade om när jag egentligen skulle haft ÄL! Så jag kör på stickor nu tänker jag där jag själv kan bedöma lite mer. Vi ska försöka ligga nästa vecka så mycket det går haha. Min sambo åker iväg på övning titt som tätt tyvärr haha! Hur länge har ni försökt?


    Vad otydligt att de digitala gav positivt utslag fast det kanske inte stämde då... oklart! Jag tycker också stickor känns bättre för då kan man följa under några dagar o förhoppningsvis se en stegring. Otur att sambon är iväg mycket, det kan ju ställa till det när man vill ligga massa haha :) jag tog ut min p-stav i maj och blev gravid direkt men fick ma i augusti, har sedan haft två mens så blir andra riktiga försöket efter ma nu. Men "försökt" har vi väl gjort sedan maj då så att säga.
Svar på tråden BIM November 2021