• isoldelively

    Bf augusti 2022

    Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.

  • Svar på tråden Bf augusti 2022
  • Tino
    Nilla6 skrev 2021-12-10 20:01:49 följande:

    Håller tummarna, vår andra son var ivf, vi försökte själva 5.5 år men fick veta då att sambon har en ärftlig njursjukdom så hans spermier var skit rent ut sagt. Nu tog det sig på en gång och hans lillasyster och denna plutt kom till helt spontant(båda bakifrån) konstigt nog????????, kanske är det enda sättet haha men jag förstår hur du känner, är livrädd för missfall nu bara för att man vet att det kan hända. Tyvärr är det inte mycket man kan göra heller, än att hålla hoppet uppe så länge det går. Be att få ta blodprov med 2 dagars mellanrum så kan dom se stegringen.


    Tack för dina ord. Ofrivillig barnlöshet är piss. Härligt att lyckas spontant. Det har vi aldrig lyckats med. Precis inget att göra, men försöka tänka lite positivt. Blödningen har avstannat något i alla fall för tillfället. Tack för tips! Ska fråga om det på måndag. <3
  • Fyyyyran
    Nilla6 skrev 2021-12-10 19:04:15 följande:

    Hej plussade för några dagar sen med barn nummer 4, shit sambon sa på en gång att vi inte kan behålla men idag är han med på det. Dock så tidigt så man vet ju aldrig, 4+2 idag????


    Grattis, vi väntar också vårt fjärde barn. Storasyskonen är 16, 14 och 6. Äldsta har flyttat hemifrån och går gymnasiet på annan ort. Tycker det är lite coolt, hehe.
  • hypotyreos98

    Hej! Testade mig i måndags, skulle då vara i vecka 3+2 enligt min cykel. Tyckte det kändes helt sjukt att det kunde visa svagt positivt så avvaktade till tisdag morgon. Tog då ett CB digitalt, det visade ?gravid 2-3?, vilket för mig absolut inte går ihop. Har haft regelbundna cykler på 28 dagar och så kommer detta? Borde alltså varit i vecka 3+3, då borde det väl stå 1-2v tänker jag??

    Någon mer som har fått fel på CB? :)

    Bifogar bilderna.

  • Fyyyyran

    Gud, längtar ihjäl mig efter den här bebisen, samtidigt som jag är livrädd för mf igen. Imorgon är den dagen i graviditeten som jag började blöda sist, så den känns lite som en milstolpe. Tycker dock att symtomen blir starkare och starkare vilket lugnar lite.

    Hörrni, jag tror att vi har valt helt rätt tid att bli gravid om man tänker hur snabbt tiden går. Nu är det jul och allt och när vi är igenom allt det så är vi helt plötsligt +- v.10. Sedan är det våren som ju är en härlig tid och som går fort och sedan är det helt plötsligt midsommar och då är vi i +- v.32. Sommaren går ju alltid snabbt och innan den är över kommer våra små vara hos oss. #någonsomgillarattövertänkasaker haha

  • nomina
    Fyyyyran skrev 2021-12-10 21:09:34 följande:

    Gud, längtar ihjäl mig efter den här bebisen, samtidigt som jag är livrädd för mf igen. Imorgon är den dagen i graviditeten som jag började blöda sist, så den känns lite som en milstolpe. Tycker dock att symtomen blir starkare och starkare vilket lugnar lite.

    Hörrni, jag tror att vi har valt helt rätt tid att bli gravid om man tänker hur snabbt tiden går. Nu är det jul och allt och när vi är igenom allt det så är vi helt plötsligt +- v.10. Sedan är det våren som ju är en härlig tid och som går fort och sedan är det helt plötsligt midsommar och då är vi i +- v.32. Sommaren går ju alltid snabbt och innan den är över kommer våra små vara hos oss. #någonsomgillarattövertänkasaker haha


    Eller hur! Och när nästa höst börjar krypa inpå så kan vi gå en fin höstpromenad, sitta i lugn och ro och amma och sniffa på bebisarna! :) jag håller helt med dig ^^
  • Lövsångerska1991
    Fyyyyran skrev 2021-12-10 21:09:34 följande:

    Gud, längtar ihjäl mig efter den här bebisen, samtidigt som jag är livrädd för mf igen. Imorgon är den dagen i graviditeten som jag började blöda sist, så den känns lite som en milstolpe. Tycker dock att symtomen blir starkare och starkare vilket lugnar lite.

    Hörrni, jag tror att vi har valt helt rätt tid att bli gravid om man tänker hur snabbt tiden går. Nu är det jul och allt och när vi är igenom allt det så är vi helt plötsligt +- v.10. Sedan är det våren som ju är en härlig tid och som går fort och sedan är det helt plötsligt midsommar och då är vi i +- v.32. Sommaren går ju alltid snabbt och innan den är över kommer våra små vara hos oss. #någonsomgillarattövertänkasaker haha


    Längtar också så mycket! Du har helt rätt i att det är en bra tid. :) Vintern kan dessutom bli så tråkig annars tycker jag. Nu har vi något att glädjas åt i januari och februari när man är så trött på vintern och det känns som inget händer i övrigt. Mysigt med bebis lagom till hösten, för då blir inte hösten grå och deppig trots regn rusk väder!
  • Lövsångerska1991
    Nilla6 skrev 2021-12-10 20:06:43 följande:

    Haha yngsta är tjej med energi som den där kaninen i batteri reklamen, de andra 2 är killar, äldsta håller ju koll på dom nu oxå när jag lagar mat och omvi andra handlar men vill inte lägga ansvar på han heller. Men lär väl behöva lite hjälp, tur att min mamma går i pension nu oxå så man kan få lite extra hjälp???? vi har dock lovat att inte skaffa fler barn så hur och när vi ska säga nåt är frågan hehe


    Förstår att ni inte vill lägga allt på den äldste då han ändå är ung fortfarande. Tror ni kommer fixa det här bra hur som helst :) vill ni så går det! Ni kan ju säga att ni bara råkade bli med barn? :D
  • Lövsångerska1991
    Tino skrev 2021-12-10 19:58:36 följande:

    1177 sa att ingen kommer tycka jag är dålig som åker till gynakuten. Men rent krasst kan de ändå inte göra något för att stoppa ett missfall. Det är i så fall om smärtan blir värre och jag störtblöder. Alltså om det blir fara för mitt liv. Så jag tänkte avvakta till måndag om inte blödningarna tilltar för då vill jag nog utesluta uteblivet missfall. För två år sedan upptäckte man just uteblivet missfall på KUB, och jag får fullständig panik av tanken på uteblivet missfall igen. Men eftersom jag gjort ivf kommer jag ändå bli kallad på vul om 1-2 veckor så borde väl avvakta. Men vet inte om jag orkar det.


    Har du ont också? Om inte finns kanske ändå en del hopp? Förstår om du inte vill vänta 1-2 veckor. Även om de inte kan stoppa ett missfall, kan man inte få svar på om det är missfall eller inte, om man kommer till akut-gyn och får göra er t vaginalt ultraljud? Tänker att även om beskedet kan vara hemskt, är nog väntan ännu värre? Önska du slapp det allt det här! <3
  • Maymom

    Nu har jag följt den här tråden hela veckan så det är väl dags att skriva nåt också. :)

    BF 12 augusti, förutsatt att allt går vägen, är typ rädd att jinxa det genom att berätta. Har dock inte berättat för nån än så behöver skriva av mig lite. Sambons barn sa vid middagen häromdagen -pappa snälla skaffa inte fler barn, och han svarade att han inte var så sugen på fler just nu, så det har inte riktigt blivit läge att berätta för sambon än...

    (Vi har ett gemensamt barn och han ett sedan tidigare)

    Jag är dock väldigt glad för det då jag helst velat ha minst två barn.

    Har inte haft så mycket symptom än, tog ett test dan innan bim då jag inte fått några finnar som jag brukar innan mens samt att jag blev väldigt läsksugen, jag som nästan aldrig dricker läsk.

  • nomina
    Maymom skrev 2021-12-10 22:28:06 följande:

    Nu har jag följt den här tråden hela veckan så det är väl dags att skriva nåt också. :)

    BF 12 augusti, förutsatt att allt går vägen, är typ rädd att jinxa det genom att berätta. Har dock inte berättat för nån än så behöver skriva av mig lite. Sambons barn sa vid middagen häromdagen -pappa snälla skaffa inte fler barn, och han svarade att han inte var så sugen på fler just nu, så det har inte riktigt blivit läge att berätta för sambon än...

    (Vi har ett gemensamt barn och han ett sedan tidigare)

    Jag är dock väldigt glad för det då jag helst velat ha minst två barn.

    Har inte haft så mycket symptom än, tog ett test dan innan bim då jag inte fått några finnar som jag brukar innan mens samt att jag blev väldigt läsksugen, jag som nästan aldrig dricker läsk.


    Då har vi bf samma dag! :)) Grattis!!
Svar på tråden Bf augusti 2022