• isoldelively

    Bf augusti 2022

    Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.

  • Svar på tråden Bf augusti 2022
  • Emjol
    hypotyreos98 skrev 2021-12-11 08:04:18 följande:

    Har BIM idag eller eventuellt imorgon.


    Okej men då kan det stämma. Clearblue veckoindikator räknar från när du blev befruktad. Barnmorskan räknar från när du fick din senaste mens. Så vid BIM har man gått ca 4+0 dvs vecka 5. Beroende på hur din menscykel är givetvis :)
  • snøflinga
    hypotyreos98 skrev 2021-12-10 21:07:41 följande:

    Hej! Testade mig i måndags, skulle då vara i vecka 3+2 enligt min cykel. Tyckte det kändes helt sjukt att det kunde visa svagt positivt så avvaktade till tisdag morgon. Tog då ett CB digitalt, det visade ?gravid 2-3?, vilket för mig absolut inte går ihop. Har haft regelbundna cykler på 28 dagar och så kommer detta? Borde alltså varit i vecka 3+3, då borde det väl stå 1-2v tänker jag??

    Någon mer som har fått fel på CB? :)

    Bifogar bilderna.


    CB visar veckor sedan befruktning så det kan vara möjligt, eventuellt att du har ägglossning någon dag tidigare än du tror :)
  • laurajane

    Funderade på hur veckorna i alla artiklar om gravidsymptom är beräknade. Är det på det sätt som BM räknar eller från sista mensens första dag?

  • limons
    hypotyreos98 skrev 2021-12-10 21:07:41 följande:

    Hej! Testade mig i måndags, skulle då vara i vecka 3+2 enligt min cykel. Tyckte det kändes helt sjukt att det kunde visa svagt positivt så avvaktade till tisdag morgon. Tog då ett CB digitalt, det visade ?gravid 2-3?, vilket för mig absolut inte går ihop. Har haft regelbundna cykler på 28 dagar och så kommer detta? Borde alltså varit i vecka 3+3, då borde det väl stå 1-2v tänker jag??

    Någon mer som har fått fel på CB? :)

    Bifogar bilderna.

    //


    Haha exalt Sammy här! Testade mig typ 3+3/3+4 o fick ett starkt positivt test på RSFU testet, tog CB o fick 2-3 veckor???? konstigt tycker jag men anttog ÄL kanske varit någon dag tidigt o ägget kanske fäst sig direkt (ibland kan de ju ta någon vecka).
  • Emjol
    laurajane skrev 2021-12-11 09:42:24 följande:

    Funderade på hur veckorna i alla artiklar om gravidsymptom är beräknade. Är det på det sätt som BM räknar eller från sista mensens första dag?


    Det är ju så barnmorskan räknar. Sista mensens första dag :)
  • Nilla6
    limons skrev 2021-12-11 11:07:51 följande:

    Haha exalt Sammy här! Testade mig typ 3+3/3+4 o fick ett starkt positivt test på RSFU testet, tog CB o fick 2-3 veckor???? konstigt tycker jag men anttog ÄL kanske varit någon dag tidigt o ägget kanske fäst sig direkt (ibland kan de ju ta någon vecka).


    Vi gjorde ivf med andra sonen, satte tillbaka 1 blastocyst på en onsdag, den måste satt sej direkt för fick ett positivt test på måndan, asså 5 dagar efter insättning, man ska testa på dag 14. Hade nog plussat nu oxå innan bim om jag ens hade en tanke på att jag kunnat va gravid då jag testat pos tidigt med alla, typ runt 3+, nu hoppas jag på att få testa blodet mer än en gång så jag får se stegringen.
  • laurajane
    Emjol skrev 2021-12-11 11:35:15 följande:

    Det är ju så barnmorskan räknar. Sista mensens första dag :)


    Men räknar inte de veckor från att ägget blev befruktat?
  • Emjol
    laurajane skrev 2021-12-11 11:48:47 följande:

    Men räknar inte de veckor från att ägget blev befruktat?


    Nej precis det är därför det är förvirrande hehe.. Logiskt sett så borde man ju räkna från befruktning :) Jag är i vecka 7 nu men logiskt sett så har jag bara varit gravid 5 veckor.
  • Emjol

    Helt sjukt hur smaklökarna kan ändras från en dag till en annan :o

    Igår åt jag en macka som var det godaste jag ätit på länge och idag gjorde jag exakt en likadan och det bara vände i munnen. Nu mår jag sjukt illa och vill aldrig äta igen haha ;)

  • Nilla6
    Emjol skrev 2021-12-11 17:22:40 följande:

    Helt sjukt hur smaklökarna kan ändras från en dag till en annan :o

    Igår åt jag en macka som var det godaste jag ätit på länge och idag gjorde jag exakt en likadan och det bara vände i munnen. Nu mår jag sjukt illa och vill aldrig äta igen haha ;)


    Jo det där med dofter och smaker. Jag har inte kunnat äta köttfärs med nån av ungarna men käka tacos idag utan problem, kan ju ändra sig kanske. Kaffet smakar dock konstigt.
Svar på tråden Bf augusti 2022