• Anonym (Skapa en ny tråd)

    ¨Kommer ni äta på IKEAS julbord?

    Kommer ni äta på IKEAS julbord?
  • Svar på tråden ¨Kommer ni äta på IKEAS julbord?
  • LasseBD
    Anonym (Nej) skrev 2021-11-24 16:55:32 följande:

    Att några dör är inget du bryr dig om, det är viktigare att folk får äta julbord


    Vilken konstig kommentar. Alla kommer förr eller senare bli utsatt för viruset. Om det sker nu eller om några månader spelar det nån roll? Det är inte det tråden handlar om men kliv ner från din höga häst. Jag ska ju inte gå på julbord säger jag ju. Men det är som sagt upp till var och en.
  • Tow2Mater
    Anonym (Greta) skrev 2021-11-24 20:17:11 följande:
    Exakt samma här... :) antar att du också bor i/omkring örebro... Enda staden utan ikeajulbord. :/
    Bor utomlands, innan covid hade ikea här julbord vet jag, men inte i år. Tog en sväng dit idag inspirerad av den här tråden faktist for att kopa lite julgott, men de hade varken lussekatter, chokladbollar, dammsugare, blåbärssylt eller saltlakrits. Riktigt tråkigt. Hoppas det bara var ett tillfälligt slut i lagret. Tunnbrod var det enda jag hittade som jag ville ha bland hyllmeter av pepparkakor, andra torra kakor, kaffe och lingonsylt ;)
  • molly50
    Kråkungen skrev 2021-11-24 20:13:26 följande:
    Molly! Jag ville skriva en rolig sak till dig, men din sida är privat. Om du vill får du gärna pm:a mig Glad
    Ok. Du får gärna pm:a mig annars. Glad
  • molly50
    molly50 skrev 2021-11-24 21:40:21 följande:
    Ok. Du får gärna pm:a mig annars. Glad
    Hmm,det går ju såklart inte. *S*
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Nej) skrev 2021-11-24 19:47:09 följande:
    För det första är dumt att resonera så då man inte vet vem som är vaccinerad eller inte och vem som är sjuk i covid eller inte. För det andra så kan man bli smittad och smitta andra även om man är vaccinerad och vaccinet skyddar inte hur länge som helst. Varför tror du annars att man nu tar en tredje dos vaccin? Jo för att första och andra dosen inte skyddar tillräckligt och för att det inte visat sig skydda hur länge som helst.
    +1
  • Tow2Mater
    Dunderthunder skrev 2021-11-24 21:51:20 följande:

    Utan grönkål och mikrovågsugn blir det ingen jul


    Hur blir grönkål juligt? Brukar själv stoppa det i ramens nudlar, inget jag vill ha till jul direkt.
  • Dunderthunder
    Tow2Mater skrev 2021-11-24 22:09:09 följande:
    Hur blir grönkål juligt? Brukar själv stoppa det i ramens nudlar, inget jag vill ha till jul direkt.
    Det är hjärtat på julbordet. Bäst blir det när man kör grönkålen med memma i mikrovågsugnen. Då blir det jul  
  • Anonym (Jo)
    Dunderthunder skrev 2021-11-24 22:20:50 följande:
    Det är hjärtat på julbordet. Bäst blir det när man kör grönkålen med memma i mikrovågsugnen. Då blir det jul  
    Memma är väl påskmat 
Svar på tråden ¨Kommer ni äta på IKEAS julbord?