• JWB88

    Ruvare November/December 2021

    Fler än jag som ruvar?

    Jag är på ruvardag 3 efter en FET, en 5 dagars blastocyst i måndags 22/11.

    Vad har ni för testdag?

    Min testdag är 10/12, känns så galet långt bort.

    Kan man testa tidigare?

  • Svar på tråden Ruvare November/December 2021
  • Kronärtskocka

    Här kom så den officiella testdagen. Med ett tydligt negativt besked och mens. Skönt att slippa vänta i ovisshet längre även om det är tungt att det var mitt sista IVF försök. Nu blir det väntan på att kliniken ska hitta en passande äggdonator, oklart hur lång tid det tar.

    Håller tummarna för er andra!

  • Kallamakka
    Kronärtskocka skrev 2021-12-03 18:24:02 följande:

    Här kom så den officiella testdagen. Med ett tydligt negativt besked och mens.


    Det var synd. Hoppas nu att du kan pausa lite och bara vara, njuta av något du tycker om och samla kraft till det som väntar härnäst.
  • Kallamakka

    Testdag:

    Znickers - 13 dec

    Frida123123 - 11 dec

    Dibella - 12 dec (BIM fick ingen testdag)

    Vanessa88 - 10 dec

    Kallamakka - 8 dec

  • Kallamakka

    Idag är det ruvardag 8 för mig. Testen är negativa och mensvärken tilltog en stund idag, så nu efter några timmar kommer lite rosa på pappret. Det blev nog inget denna gång. Min mens väntar annars komma på söndag, det drar nog igång snart tänker jag.

    Jag har erfarenhet av båda delarna dock: ingen mens har betytt gravid. Och mens med dunder och brak på mensdagen har också betytt gravid. Så jag måste ju tyvärr låta hoppet leva några dagar till haha. Sjukt ändå hur man kan ställa om sig, kollade direkt hur nästa cykel skulle se ut och om jag kanske, kanske skulle hinna med En insättning till innan jul. Så knäpp man är.

  • Kallamakka

    Idag är det ruvardag 8 för mig. Testen är negativa och mensvärken tilltog en stund idag, så nu efter några timmar kommer lite rosa på pappret. Det blev nog inget denna gång. Min mens väntar annars komma på söndag, det drar nog igång snart tänker jag.

    Jag har erfarenhet av båda delarna dock: ingen mens har betytt gravid. Och mens med dunder och brak på mensdagen har också betytt gravid. Så jag måste ju tyvärr låta hoppet leva några dagar till haha. Sjukt ändå hur man kan ställa om sig, kollade direkt hur nästa cykel skulle se ut och om jag kanske, kanske skulle hinna med En insättning till innan jul. Så knäpp man är.

  • Lotta3

    Testdag:

    Znickers - 13 dec

    Frida123123 - 11 dec

    Dibella - 12 dec (BIM fick ingen testdag)

    Vanessa88 - 10 dec

    Kallamakka - 8 dec

    Lotta3 - 10 dec

  • Frida123123
    Kallamakka skrev 2021-12-03 19:32:41 följande:

    Idag är det ruvardag 8 för mig. Testen är negativa och mensvärken tilltog en stund idag, så nu efter några timmar kommer lite rosa på pappret. Det blev nog inget denna gång. Min mens väntar annars komma på söndag, det drar nog igång snart tänker jag.

    Jag har erfarenhet av båda delarna dock: ingen mens har betytt gravid. Och mens med dunder och brak på mensdagen har också betytt gravid. Så jag måste ju tyvärr låta hoppet leva några dagar till haha. Sjukt ändå hur man kan ställa om sig, kollade direkt hur nästa cykel skulle se ut och om jag kanske, kanske skulle hinna med En insättning till innan jul. Så knäpp man är.


    Hej, dag 8 är fortfarande hyfsat tidigt så ha hoppet kvar! Som du skriver själv så har det varit båda delarna för dig med mens så man vet aldrig. Jag tror att vi alla lärt oss vi det här laget att kroppen tar sina underliga vägar ibland :).
  • Frida123123
    Kronärtskocka skrev 2021-12-03 18:24:02 följande:

    Här kom så den officiella testdagen. Med ett tydligt negativt besked och mens. Skönt att slippa vänta i ovisshet längre även om det är tungt att det var mitt sista IVF försök. Nu blir det väntan på att kliniken ska hitta en passande äggdonator, oklart hur lång tid det tar.

    Håller tummarna för er andra!


    Åh du, så hårt att höra att det var negativt! Tufft. Är det helt säkert att det var sista ivf:et med egna ägg? Jag känner med dig, det är kämpigt. Jag ruvar just nu men det kan säkert bli så att det blir donation för mig med. Det är en tanke som man behöver vänja sig vid för att det är ju en omställning. Ska ni göra det i Sverige då? Kramar!
  • JWB88

    Testdag:

    Znickers - 13 dec

    Frida123123 - 11 dec

    Dibella - 12 dec (BIM fick ingen testdag)

    Vanessa88 - 10 dec

    Kallamakka - 8 dec

    Lotta3 - 10 dec

    JWB88 - 10 dec

Svar på tråden Ruvare November/December 2021