• knugen83

    Trött på dejtingsajter och appar

    Är det bara jag som är trött på alla dejtingsajter och dejtingappar? Känns meningslöst när det ändå aldrig ger något resultat

  • Svar på tråden Trött på dejtingsajter och appar
  • Anonym (??)
    En manlig man skrev 2021-12-06 14:59:39 följande:

    Klart det inte händer alla. Men det började med att jag påstår att män som ser bra ut inte har några problem att få kontakt och gå på dejter. Du sa att det inte stämmer.

    Jag tror stenhårt på att 20-30% av männen dejtar och får ligga med 70-80% av kvinnorna på nätet då utseendet är nr.1

    Kvinnor får så mycket uppmärksamhet av män som ser betydligt bättre ut så de kan inte tänka sig att dejta män som är på deras egen nivå. Är man en medelkvinna (4-6) och mullig/fet vilket är extremt vanligt. Då ska man hålla sig till män i samma kategori för att öka möjligheten att få till något seriöst.

    Män som är snyggare använder bara kvinnor för sex. Jag gjorde det och jag är inte ensam.


    Men du var ju bara vältränad och ingen fotomodell? Men nu är du "snyggare" alltså?

    Då gjorde du precis som jag och sökte sex. Varför blandar du in och antar att jag lever med en man från en nätsida?

    Jag hänger inte med i dina svängar.

    Jag håller inte heller med om att snygga män enbart använder kvinnor för sex. Det är förnedrande mot män tycker jag.

    Ditt sätt att resonera innebär att snygga män bara har kvinnor för sex, inget förhållande. Men du har ju ett förhållande fast du påstår du är snyggare.

    Jag fattar ingenting faktiskt.
  • Real Time

    Pratade med en tjejkompis i somras och hon sa något i stuk med att hon BARA träffar players på tinder. Jag frågade hur hennes kravlista såg ut och hon sökte enbart killar över 185cm med brunt hår. Jag sa att där har hon kanske en del av svaret.

    TÄNK så många underbara grabbar på 180cm och blont eller inget hår hon missar. Som hon på en dejt hade kanske blivit kär i? Jag är gammaldags men fyfan vad viktigt det är att få ses, känna av, humor? Glädje? Känna och klämma lite

  • En manlig man
    Anonym (??) skrev 2021-12-06 15:20:40 följande:

    Men du var ju bara vältränad och ingen fotomodell? Men nu är du "snyggare" alltså?

    Då gjorde du precis som jag och sökte sex. Varför blandar du in och antar att jag lever med en man från en nätsida?

    Jag hänger inte med i dina svängar.

    Jag håller inte heller med om att snygga män enbart använder kvinnor för sex. Det är förnedrande mot män tycker jag.

    Ditt sätt att resonera innebär att snygga män bara har kvinnor för sex, inget förhållande. Men du har ju ett förhållande fast du påstår du är snyggare.

    Jag fattar ingenting faktiskt.


    Får väl förtydliga att jag med snyggare menar både kropp och ansikte. Sen spelar ju givetvis personlighet in också. Jag tröttnade snabbt på tom opersonlig sex och sökte nog seriöst hela tiden. Ytligt sex passar inte mig på samma sätt som det gör för dig.

    Min kvinna och jag är väl likvärdiga utseendemässigt så det är ingen skillnad där och en av orsakerna till att det fungerar bra. Dessutom är jag naturligt dominant och hon undergiven vilket jag tror är en pusselbit för ett långt förhållande.
  • Tukt
    En manlig man skrev 2021-12-06 14:59:39 följande:
    Klart det inte händer alla. Men det började med att jag påstår att män som ser bra ut inte har några problem att få kontakt och gå på dejter. Du sa att det inte stämmer.

    Jag tror stenhårt på att 20-30% av männen dejtar och får ligga med 70-80% av kvinnorna på nätet då utseendet är nr.1

    Kvinnor får så mycket uppmärksamhet av män som ser betydligt bättre ut så de kan inte tänka sig att dejta män som är på deras egen nivå. Är man en medelkvinna (4-6) och mullig/fet vilket är extremt vanligt. Då ska man hålla sig till män i samma kategori för att öka möjligheten att få till något seriöst.

    Män som är snyggare använder bara kvinnor för sex. Jag gjorde det och jag är inte ensam.
    Hur vida det stämmer eller ej, är en sak. Det jag reagerade på var att du mansplainade hur saker förhöll sig. Och detta baserat på dina egna erfarenheter.
    Jag tror, och med betoning på "tror" att det handlar om fler faktorer än att vara normativt snygg.
  • KittyK80
    Tukt skrev 2021-12-06 14:36:01 följande:
    Jag har inte skrivit att det inte kan hända andra. Däremot händer det inte alla, vilket du rätt tydligt deklarerade utifrån dina egna erfarenheter.
    Och du, snälla, recensera inte mina argument. Bemöt dom i stället.
    Herregud vad jag beundrar ditt tålamod, Tukt!
  • Lönnsirap
    Tukt skrev 2021-12-06 10:45:20 följande:

    Om man läser tråden så verkar hyggligt många tycka det är fel på den enskilda individen som misslyckats. Ett rätt klassiskt förhållningssätt som den framgångsrika, i vad det än är, gärna framhåller och odlar.

    Men man kan ju också se dessa dejtingappar för vad de är. En inkomstkälla för tillverkarna. Väldigt få eller inga sådana appar/sajter görs på idéell grund i avsikt att fler ska hitta en partner.

    Därför är dessa sidor också uppbyggda på ett sådant sätt att folk ska bli smått beroende. Och även om några, någon gång måste få napp, för annars skulle produkten vara obrukbar, så ligger ändå lönsamheten i att det finns desperata singlar som nyttjar dom.


    +1

    Dejting-sidor och appar bygger på att folk inte till 100% hittar relationer som håller för evigt.

    Helst ska ju folk "fastna" och betala.
  • Tukt
    Lönnsirap skrev 2021-12-06 16:55:15 följande:
    +1

    Dejting-sidor och appar bygger på att folk inte till 100% hittar relationer som håller för evigt.

    Helst ska ju folk "fastna" och betala.
    Det intressanta är ju att om folk tar skada av rent fysiska saker, så har man snart en reglering eller ett förbud. Men om en företeelse gör människor skada mer psykiskt så får hen skylla sig själv.
    Att man inte ska röka, dricka alkohol eller slåss utanför korvkiosken klockan tre på natten är en självklarhet.
    När man då kommer till företag som säljer dejting så gäller inte den regeln.
    Här håller vi på att få flera generationer fyllda med bitterhet och rent av hat och avståndstagande mot det motsatta könet*, och då är det på något sätt okej, bara för att det inte är greppbart.

    (*heteronormativ beskrivning)
  • Anonym (??)
    Lönnsirap skrev 2021-12-06 16:55:15 följande:

    +1

    Dejting-sidor och appar bygger på att folk inte till 100% hittar relationer som håller för evigt.

    Helst ska ju folk "fastna" och betala.


    Jo så är det givetvis. Man kanske kan vara medlem gratis men vill du läsa/svara på meddelanden så kostar det en summa.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Håller med) skrev 2021-12-06 10:20:10 följande:

    Som jag skrev, jag försvinner verkligen inte i mängden. Kräsen? Ja det vore ju bra om den som svarar uppfyller några av de önskemål jag angivit. Att drunkna i svar från outbildade (jag akademiker), korta skalliga ofräscha gubbar eller fjuniga 19 åringar. Då blir man som snygg kvinna snarare avskräckt.

    Jo några vanliga har svarat men när man skrivit en stund visar sig att de är crazy på ett eller annat sätt.

    Detta var match.


    Förstår att det blir jobbigt att lägga en massa tid på sin profil och vad man söker och sen få svar från män långt utanför spannet. Man borde kanske ha en inställning som man kan välja att om en person uppfyller mindre än 50 eller 75 % av det man satt upp i sin önskelista så kan de inte skriva. Man borde kunna välja vad som är krav, tex inte kortare än XX om man tycker det är väldigt viktigt. Man blir ju lätt spammad av män som skriver hej vilt till allt och alla. Ger sig inte heller utan måste blockas innan de fattar.
  • En manlig man
    knugen83 skrev 2021-12-06 21:48:49 följande:

    Så om jag hade varit snygg och vältränad så hade allt löst sig med andra ord ;)


    Nej, men du hade garanterat fått chansen att ligga och dejtat en massa.
  • Lönnsirap
    Anonym (??) skrev 2021-12-06 17:10:35 följande:

    Jo så är det givetvis. Man kanske kan vara medlem gratis men vill du läsa/svara på meddelanden så kostar det en summa.


    Min uppfattning är att det inte finns någon gratis-version som fungerar för dejting, eftersom läsa och skriva meddelanden är en del av grejen. Så sidorna har helt enkelt ett öppet register av "nästan-kunder".

    Det kan fungera att hitta en partner, men det är absolut inte någon garanti. Tragiskt nog verkar det vara vanligare att man blir en bitter singel än att man hittar kärlek.

    Ev. kan man bli en människa som får en hel del sex, men inte heller då verkar det som att det blir varaktiga relationer.

    Sen fyller apparna absolut ett behov. Men de är inga välgörenhet-instutioner mot ensamhet. Snarare ett symptom på att det faktiskt inte är så lätt att hitta en partner.
Svar på tråden Trött på dejtingsajter och appar