• Fyrklöverns

    BIM Januari 2022

    Hej alla kämpar där ute!

    Nu när det värsta av deppigheten lagt sig tar vi nya tag och laddar för försök nr 7.

    Startar därmed den nya BIM-tråden, första för 2022.

    Önskar babylycka till oss alla <3

    BIM-lista januari

    5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

  • Svar på tråden BIM Januari 2022
  • Ellobi

    Läste era inlägg Kiiwii och Pepsin och blev nyfiken. Var tvungen att kolla bakåt i min app och ser att min lutealfas alltid är 15 dagar. Inte reflekterat över det förut. Där ser man

  • Emmalito

    Testade igen men med mycket längre uppehåll, den här gången med ett testa tidigt.. kunde inte hålla mig -men det visade absolut ingenting :(

    Får vänta och se helt enkelt, känns som att mens är på g tyvärr...

  • Loppster

    Köpte nytt test idag mer veckoindidaktor som också visade positivt. Vi är så glada nu och hoppas att det går vägen.

    Mått illa till och från hela dagen vilket jag inte gjort någon annan dag.

    ( andra testet på bilden är sen igår)

  • Pepsin
    Kiiwii skrev 2022-01-05 17:42:03 följande:

    Min lutealfas är alltid 12 dagar. För de allra flesta ändrar sig inte lutealfasen, den består. Har man 12 dagar så har man det. Låter ju nästan som att du är gravid om det gått 14 dagar. Eller så fick du ägglossning senare, spännande :D

    Klokt att vänta och testa om några dagar om man klarar av det ;)


    Ja spännande! Jag körde clearblue äl-test så borde stämma. Förra cykeln var väldigt kort och då brukar nästa cykel bli lång enligt min statistik så får se :)
  • Kiiwii
    Loppster skrev 2022-01-05 18:45:32 följande:

    Köpte nytt test idag mer veckoindidaktor som också visade positivt. Vi är så glada nu och hoppas att det går vägen.

    Mått illa till och från hela dagen vilket jag inte gjort någon annan dag.

    ( andra testet på bilden är sen igår)


    Stort grattis! Förstår glädjen :D Njuuuut
  • Fyrklöverns
    Rilakkuma skrev 2022-01-05 16:00:14 följande:

    Tack för omtanken! Beklagar att det inte blev något av ditt svaga streck på nyår, låt oss hoppas att 2022 är året det händer :)

    Det låter som en bra metod, egentligen är det nog tillräckligt att ha sex ofta runt den tiden man vet att man brukar vara fertil, då har man gjort allt man kan. Hoppas det hjälper dig att kunna slappna av! Jag kommer nog att fortsätta tempa, eftersom min cykel är lite varierande och det ger mig ro att veta säkert att ägglossning skett. Men direkt när jag får ett plus stoppar jag undan termometern. Hade varit trevligt att njuta denna vecka av mitt plus istället för att oroa mig.

    Kul, då har vi BIM samma dag nästa gång! Håller tummarna :)


    Tack :) ja men vi satsar på att 2022 är vårt år <3

    Precis, jag hoppas också att det ger mig lite ro och får mig att tänka på annat!

    Förstår så att du behöver tempa, det är annat om cykeln inte är helt förutsägbar.

    Tråkigt att du inte fick njuta fullt ut denna gången men det kommer <3

    Ja kul! Vi håller tummarna för varandra :)
  • Fyrklöverns
    Loppster skrev 2022-01-05 18:45:32 följande:

    Köpte nytt test idag mer veckoindidaktor som också visade positivt. Vi är så glada nu och hoppas att det går vägen.

    Mått illa till och från hela dagen vilket jag inte gjort någon annan dag.

    ( andra testet på bilden är sen igår)


    Grattis till er! :D Så himla fint att se det på ett digitalt test också :)
  • mewq

    Ligger å ska sova och känner en annorlunda smärta i magen, lite molande.. Bröstvårtorna har även sitt eget liv och är mer styva, mer ofta!

    Vem vet, kanske är det kroppen som spelar mig ett spratt och ger mig symtom utan bebis, det har ju som hänt förut haha!

    Kommer dock inte kunna hålla mig att inte testa imorgon när jag vaknar! BIM om 7 dagar..

  • Kiiwii
    mewq skrev 2022-01-06 00:42:24 följande:

    Ligger å ska sova och känner en annorlunda smärta i magen, lite molande.. Bröstvårtorna har även sitt eget liv och är mer styva, mer ofta!

    Vem vet, kanske är det kroppen som spelar mig ett spratt och ger mig symtom utan bebis, det har ju som hänt förut haha!

    Kommer dock inte kunna hålla mig att inte testa imorgon när jag vaknar! BIM om 7 dagar..


    Jag är en nattuggla och ligger själv och har en ovanligt typ av molvärk långt ner i magen lite då och då. Lite krampaktigt nästan, eller som att det trycker in nåt, svårt att förklara. Haft så någon dag men har ingen aning om BIM, eller om ÄL ens varit? denna cykel har strulat för mig. Ibland känns det som inbillning.

    Då jag hade ett test hemma tog jag det ikväll, och tyckte mig se ett suuuupersvagt streck, ibland ser jag det knappt så kan vara inbillning det med men andra har också sett det? jag får avvakta några dagar och se om det är mensen som är på gång eller inte?

    Lycka till med ditt testande :D
Svar på tråden BIM Januari 2022