• Fyrklöverns

    BIM Januari 2022

    Hej alla kämpar där ute!

    Nu när det värsta av deppigheten lagt sig tar vi nya tag och laddar för försök nr 7.

    Startar därmed den nya BIM-tråden, första för 2022.

    Önskar babylycka till oss alla <3

    BIM-lista januari

    5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

  • Svar på tråden BIM Januari 2022
  • Hoppas 2012

    Grattis till er med + !

    Jag fick MA i v 12 (i nov) som upptäcktes vid NIPT. Fick till slut skrapas och fick tillbaka ÄL och mensen i december precis som den skulle. Nu har jag BIM på fredag och testade i söndags på ÄL+9/10 men negativt. 
    Inte testat mig sen dess, blir bara ledsen så vi ska testa imorgon och/eller på fredag på BIM. 

    Var 100 på att jag var gravid (lätt för att bli) och kändes exakt samma som sist med ömma bröst och bröstvårtor, svullen mage, trött etc men börjar undra om det är fejk....borde det inte synts i söndags?!

  • mammamalin

    Lägger till mig med i listan :) Har BIM kring den 25e tror jag. Har lång lutealfas, brukar ha 32-33 dagars cykel, så BIM+10 idag. Känner symptom, t ex stick i livmodern, kände även bak vid ryggslutet där jag haft ont vid foglossning tidigare. Säkert skengravid Tungan ute Ska försöka att invänta mensen och iiiiiinte testa. Blir så besviken då om det visar negativt..

    3/1 Nótt (första försöket efter missfall, 5 totalt. första barnet)

    5/1 pepsin (2a seriösa försöker, 2a barnet) - PLUSSAT - MISSFALL

    5/1 bethrest (18:e försöket, 2:a barnet)

    7/1 LJM91 (4e försöket, första barnet)

    7/1 Sjuttonmånader (30år, 5e försöket, 3e barnet)

    8/1 Ellobi

    8/1 butembobaby - PLUSSAT

    10/1 evelinagra1 (12e försöket första barnet)

    10/1 Holy93 (andra försöket, andra barnet)

    10/1 Anile (andra försöket, andra barnet)

    10/1 JennyBomb (första försöket, andra barnet)

    10/1 Glittergatan (första försöket, första barnet)

    10/1 Länken (11:e försöket, 2 missfall, tredje barnet) - PLUSSAT

    11/1 Tyrande (andra försöket, första barnet)

    11/1 LillaGry (sjätte försöket, andra barnet)

    12/1 Spökplumpa (tredje försöket, andra barnet)

    13/1 Clina38 (tredje försök, första barnet)

    14/1 FluffigaMoln (15e försöket, första barnet) PLUSSAT

    15/1 Jordgubbstanten (andra försöket efter X, andra barnet) PLUSSAT

    16/1 Caleido (29 år, första försöket)

    17/1 Lillstrumpan123 (fjärde försöket, tredje försöket efter ma, första barnet)

    19/1 Fagelfri 33år (fjärde försöket, andra barnet)

    20/1 Fyran4 37 år (11:e försöket, fjärde barnet)

    20/1 kaol81 (andra naturliga försöket, tredje barnet)

    20/1 loppan483

    20/1 Blucky 29 år (andra försöket, första barnet) PLUSSAT

    21/1 Sophiee92 29 år (fjärde försöket, första barnet)

    22/1 Tefat 26 år (sjunde försöket, första barnet)

    23/1 Solskensdag 30 år (5e försöket, 3e försöket efter mf, första barnet)

    24/1 Dalarna91 (7e försöket, 4e försöket efter MF, första barnet)

    24/1 Sofian81 (femte försöket, tredje barnet)

    25/1 mammamalin 34 år (första försöket, fjärde barnet)

    25/1 z anonym z (6eförsöket, andra barnet)

    25/1 Emma1b (2a ivfen, 1a blev ma i nov, tredje barnet)

    25/1 ewcia (3e efter mf, 9 totalt, tredje barnet)

    26/1 solis 123 (3 försöket 3 barnet)

    27/1 Elliot1 (första försöket, andra barnet)

    30/1 pelloBello (3e försöket efter sent MF, tredje barnet)

    31/1 MariaNathalie 39 år (3:e försöket, tredje barnet

    31/1 Rilakkuma (1:a försöket efter MF nr 2, totalt 4:e försöket, andra barnet)

    31/1 Fyrklöverns (åttonde försöket, första barnet)

    8/2 mewq (femte försöket, första barnet)

    10/2 Sofiaa90 (31år, sjunde försöket, första barnet)

  • Dalarna91

    Hoppas alla haft en fin dag.
    Nu börjar jag få fantom symtom (tror jag). Efter lunchen börjar jag må illa som kommer och går. Sitter och funderar om man ska ta ett test imorgon, har BIM på söndag eller måndag. Har inga testa tidig test hemma. Tror ni jag kan testa ett då eller är risken för stor det är negativt? Har funnit en graf där hcg kan vara över 25 vid bim -3. Men om grafen stämmer är ju osäkert... 

  • Önskarentrea
    Dalarna91 skrev 2022-01-19 16:53:20 följande:

    Hoppas alla haft en fin dag.
    Nu börjar jag få fantom symtom (tror jag). Efter lunchen börjar jag må illa som kommer och går. Sitter och funderar om man ska ta ett test imorgon, har BIM på söndag eller måndag. Har inga testa tidig test hemma. Tror ni jag kan testa ett då eller är risken för stor det är negativt? Har funnit en graf där hcg kan vara över 25 vid bim -3. Men om grafen stämmer är ju osäkert... 


    Jag har fått pluss på 25 hcg äl+10 med mitt ena barn. Vet ej vad det är i förhållande till BIM, trist grafen var med BIM ist för äl, eftersom man har olika lutealfas så nivå på hcg i förhållande till BIM är inte jätte intressant :/
  • Dalarna91
    Önskarentrea skrev 2022-01-19 17:27:22 följande:
    Jag har fått pluss på 25 hcg äl+10 med mitt ena barn. Vet ej vad det är i förhållande till BIM, trist grafen var med BIM ist för äl, eftersom man har olika lutealfas så nivå på hcg i förhållande till BIM är inte jätte intressant :/
    Tar grafen med en nypa salt. Kommer nog testa mig imorgon bitti, ska ha några tester liggandes hemma. 
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-01-19 19:02:18 följande:
    Tar grafen med en nypa salt. Kommer nog testa mig imorgon bitti, ska ha några tester liggandes hemma. 
    Hur har det gått för dig? :)
  • Hoppas 2012
    Hej,

    Tror jag är BIM-1, ÄL+13
    Fanns inga vanliga test kvar på apoteket så köpte ett early men gillar inte dom för brukar inte få + med dom. Men anyway :)

    Det är hel kört eller hur?!
  • Dalarna91

    Sophiee92; jag tog inget imorse. Sambon va såklart vaken före mig. Vill gärna ta i smyg. Vet inte varför.. men känner mig mer irriterad på förmiddagen, brukar alltid vara glad. Så vet inte om de är lite PMS (som jag aldrig haft) eller vad som händer. 

  • Solskensdag
    Dalarna91 skrev 2022-01-20 13:18:15 följande:

    Sophiee92; jag tog inget imorse. Sambon va såklart vaken före mig. Vill gärna ta i smyg. Vet inte varför.. men känner mig mer irriterad på förmiddagen, brukar alltid vara glad. Så vet inte om de är lite PMS (som jag aldrig haft) eller vad som händer. 


    Min sambo gissade jag hade plussat för att jag var lika irritabel denna veckan som sist jag var gravid , så håller tummarna det är därför för dig!  
  • Dalarna91
    Solskensdag skrev 2022-01-20 14:06:19 följande:
    Min sambo gissade jag hade plussat för att jag var lika irritabel denna veckan som sist jag var gravid , så håller tummarna det är därför för dig!  
    Ja, min sambo frågade mig om jag va gravid. Då svarade jag då får han köpa tidig test om han vill veta xD 
    Han har inte köpt, tiden får avgöra. Ena sekunden vill jag testa på morgonen men nu vill jag vänta till minst måndag. 
Svar på tråden BIM Januari 2022