• Hana1242

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • Emma1b
    Jooosen skrev 2022-02-08 21:31:59 följande:

    är såååå svullen! Går runt som en val känns det som! Fler? Vecka 10 imorn. Hungrig och mätt samtidigt haha? har dille på bubbelvatten :) 


    Exakt! Illamående, uppsvälld hungrig och mätt känsla samtidigt! Jag som ÄLSKAR kaffe kan inte få i mig en mun längre. Knappt te heller. Saknar något varmt och trevligt att ta på kafferasterna. Har köpt hem varma koppen och nyponsoppa, men det kan man ju inte dricka tre gånger per dag. Vad dricker ni andra på kafferasterna?
  • Aline2022
    Emma1b skrev 2022-02-09 19:59:25 följande:
    Exakt! Illamående, uppsvälld hungrig och mätt känsla samtidigt! Jag som ÄLSKAR kaffe kan inte få i mig en mun längre. Knappt te heller. Saknar något varmt och trevligt att ta på kafferasterna. Har köpt hem varma koppen och nyponsoppa, men det kan man ju inte dricka tre gånger per dag. Vad dricker ni andra på kafferasterna?
    Känslan av att man måste trycka i sig mat för att dämpa illamåendet men egentligen vara mätt och bli mer illamående efteråt. Det måste upplevas för att förstå, finns ingen logik. FlörtVarm choklad är mitt tips. 
  • Jooosen
    Emma1b skrev 2022-02-09 19:59:25 följande:
    Exakt! Illamående, uppsvälld hungrig och mätt känsla samtidigt! Jag som ÄLSKAR kaffe kan inte få i mig en mun längre. Knappt te heller. Saknar något varmt och trevligt att ta på kafferasterna. Har köpt hem varma koppen och nyponsoppa, men det kan man ju inte dricka tre gånger per dag. Vad dricker ni andra på kafferasterna?
    Ja verkligen!! Tråkigt med kaffet :(. Jag var så i början men kan nu dricka litegran. nyponsoppa är bra, och gott. Annars  vet jag inte. Honungsvatten, alltså varmt vatten med honung o lite mjölk, kan d funka? 
    Ivf-barn född 2020, nu spontant gravid bf september 2022
  • Anonym (WF30)

    Går in i vecka 12 på fredag, känner mig också som en val även fast jag gått ner i vikt pga illamående men magen är stor som att jag skulle vara i vecka 20!Kan inte änns ha jobbbyxorna knäppta på jobbet!

    Äntligen kunnat börja dricka kaffe... eller ja mjölk med lite smak av kaffe!

    Första barnet så ska bli intressant, inte helt planerat men inte heller oplanerat om ni fattar,haha!

  • Jooosen
    Aline2022 skrev 2022-02-10 05:41:54 följande:

    V12 idag, morgonmagen, 7:e barnet.


    Men! Vilken fin mage! skulle du göra kub eller hur var det? Svårt o dölja magen va? :) 
    Ivf-barn född 2020, nu spontant gravid bf september 2022
  • Emma1b

    Tack för tips på varma saker att dricka! Ska testa både honungsvatten och mjölk med en touch av kaffe.
    Nu är sjukt irriterad på min vc. Ringde idag för att få recept på primperan och fick en telefontid med läkare om en vecka!! När man mår så här dåligt är ju det en evighet! Men den stenåldriga synen att en gravid kvinna bara ska stå ut lever tydligen kvar! Demon

  • Hedblomster

    Imorgon går jag in i v 11 och känner mig så toooom! Var ju på ultraljud i fredags när jag gick in i v 10 och då var allt bra. Ändå fattar jag inte hur man kan vara gravid och känna sig så tom! Är svullen (gasig) och ibland hungrig så önskar bara jag kände lite mer. Fick höra förra veckan om en bekant som fick sitt andra MA i typ v 10-11 efter att ha sett hjärtslag veckan innan och det satte sig verkligen hårt i min hjärna. Risken är dock väldigt låg men det händer ju tydligen... 


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Ivf i Ryssland.
  • Jordgubbstanten

    Hej alla! Jag mår sååå dåligt nu, har inte kunnat jobba, ligger helst stilla i sängen för att slippa spy ihjäl mig :D 
    Är jätterädd för missfall och MA :( går in i vecka 9 på lördag. I måndags såg vi en liten filur på 1cm med ett tickande hjärta! Men är som sagt rädd att hjärtat ska sluta slå!!

  • Tigu
    Jordgubbstanten skrev 2022-02-10 10:53:43 följande:

    Hej alla! Jag mår sååå dåligt nu, har inte kunnat jobba, ligger helst stilla i sängen för att slippa spy ihjäl mig :D 
    Är jätterädd för missfall och MA :( går in i vecka 9 på lördag. I måndags såg vi en liten filur på 1cm med ett tickande hjärta! Men är som sagt rädd att hjärtat ska sluta slå!!


    Fy, du får krya på dig!! Jag mår också skit. spyr inte men mår liksom illa hela dagarna.
    skönt att du iallafall sett ett tickande hjärta <3, håller mina tummar för dig!
Svar på tråden BF september 2022