• Hana1242

    BF september 2022

    Här är en tråd för oss som precis fått reda på att vi är gravida och har bf i september, ser fram emot att dela alla tankar med er!!

  • Svar på tråden BF september 2022
  • Tigu

    Jag går in i vecka 11 på lördag och jag ska på ultraljud vecka 13, för då blir man erbjuden de i kommunen jag bor. Känns så långt kvar.. 


    Är de någon här som inte gjort varken kub eller nipt? Jag vet inte vad jag känner riktigt kring det

  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2022-02-10 10:25:29 följande:

    Imorgon går jag in i v 11 och känner mig så toooom! Var ju på ultraljud i fredags när jag gick in i v 10 och då var allt bra. Ändå fattar jag inte hur man kan vara gravid och känna sig så tom! Är svullen (gasig) och ibland hungrig så önskar bara jag kände lite mer. Fick höra förra veckan om en bekant som fick sitt andra MA i typ v 10-11 efter att ha sett hjärtslag veckan innan och det satte sig verkligen hårt i min hjärna. Risken är dock väldigt låg men det händer ju tydligen... 


    Åh <3 såna där historier är inte kul att höra! Jag har känt mig HELT normal idag. Alltså inte ett spår av graviditet. Blir nojig då direkt jag med. Och med din historia är det inte konstigt. Man för helt enkelt försöka lita på att allt flyter på där inne! Inga smärtor eller blödningar så får vi bara hoppas på att allt är okej :) men det är svårt! 
    Ivf-barn född 2020, nu spontant gravid bf september 2022
  • Hedblomster
    Tigu skrev 2022-02-10 13:44:49 följande:

    Jag går in i vecka 11 på lördag och jag ska på ultraljud vecka 13, för då blir man erbjuden de i kommunen jag bor. Känns så långt kvar.. 


    Är de någon här som inte gjort varken kub eller nipt? Jag vet inte vad jag känner riktigt kring det


    Vi kommer varken göra kub eller nipt, dock kommer vi göra ett ultraljud i v 13 och har gjort två tidiga hittills. 
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Ivf i Ryssland.
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2022-02-10 13:50:18 följande:
    Åh <3 såna där historier är inte kul att höra! Jag har känt mig HELT normal idag. Alltså inte ett spår av graviditet. Blir nojig då direkt jag med. Och med din historia är det inte konstigt. Man för helt enkelt försöka lita på att allt flyter på där inne! Inga smärtor eller blödningar så får vi bara hoppas på att allt är okej :) men det är svårt! 
    Nej jag tycker ju såklart otroligt synd om henne men samtidigt tar rädslan för mig själv över också! Men samtidigt får jag ju ta det då OM det blir så. Så lustigt ändå att man kan känna sig helt normal alltså! Kände ju så även förra veckan och sen såg jag ju fostret på ultraljud och det var ju verkligen där. Allt är säkert helt okej! 
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Ivf i Ryssland.
  • olivoljan

    @tigu, med första barnet gjorde vi varken KUB eller NIPT, då var vi 24 och 25 år. Nu skall vi göra NIPT men är 31 och 32 och känner att det börjar närma sig 35. Trisomi 21 skrämmer mig inte utan det är främst pga trisomi 13 och 18 vi gör det, Edwards syndrom skrämmer mig då det är stor risk att barnet inte ens hinner få uppleva sin ettårsdag..

  • Tigu
    Hedblomster skrev 2022-02-10 14:05:34 följande:
    Vi kommer varken göra kub eller nipt, dock kommer vi göra ett ultraljud i v 13 och har gjort två tidiga hittills. 
    olivoljan skrev 2022-02-10 14:26:59 följande:

    @tigu, med första barnet gjorde vi varken KUB eller NIPT, då var vi 24 och 25 år. Nu skall vi göra NIPT men är 31 och 32 och känner att det börjar närma sig 35. Trisomi 21 skrämmer mig inte utan det är främst pga trisomi 13 och 18 vi gör det, Edwards syndrom skrämmer mig då det är stor risk att barnet inte ens hinner få uppleva sin ettårsdag..





    aa okej, men de känns ju ändå lite bättre då. Känns som att alla gör det och att jag är ända som kanske inte kommer göra det. Vi är 22 och 25, ska ju på ultraljud i vecka 13, så hoppas att allt ser bra ut där inne då.

  • Emma1b

    Jag mår också gräsligt illa, tar mig knappt upp ur soffan. Jobbar hemifrån så det gör jag liggandes. Så ni som inte mår illa, njut istället!! För det här är hemskt... Ringde vc idag för att få recept på primperan och fick en telefontid med läkare OM EN VECKA! Så man får tydligen skylla sig själv...

    Jag har bokat nipt till vecka 11,  fyllde 40 förra sommaren så oron finns ju där. Jag skulle avbryta vid alla trisomier. Tri21 är ofta associerat mef ansra allvarliga missbildningar bland annat allvarliga hjärtfel.

  • Emma1b

    Jag mår också gräsligt illa, tar mig knappt upp ur soffan. Jobbar hemifrån så det gör jag liggandes. Så ni som inte mår illa, njut istället!! För det här är hemskt... Ringde vc idag för att få recept på primperan och fick en telefontid med läkare OM EN VECKA! Så man får tydligen skylla sig själv...

    Jag har bokat nipt till vecka 11,  fyllde 40 förra sommaren så oron finns ju där. Jag skulle avbryta vid alla trisomier. Tri21 är ofta associerat mef ansra allvarliga missbildningar bland annat allvarliga hjärtfel.

  • feliscatus

    Går in i vecka 11 imorgon och har hittills känt typ... ingenting? Lite ömma bröst någon gång, lite molvärk då och då, trötthet, lite mer törst än vanligt. MEN IDAG. IDAG JÄVLAR!

    Känner mig stel och konstig som en 90-årig kärring. Har som universums jävla träningsvärk i ljumskarna + ont i ländryggen. Mina vader gör ont, mina fötter gör ont. Ändå har jag haft en ovanligt lugn arbetsdag idag. Det är jobbigt att gå i trappor, jag kan knappt andas i de jävla munskydden och visiren vi måste ha på oss när vi arbetar nära brukarna. Blääää. Och tröttheten??? Trodde jag skulle somna bakom ratten när jag körde hem för en timme sedan! 

    Och mitt utseende ska vi fan inte ens tala om... håret har antagit en svinto-liknande textur och huden i ansiktet liknar snarare en prickig korv än någonting annat. Jag svär, såhär finnig var jag inte ens under mina värsta tonårsår! 

    Nåväl, det bör väl ändå vara någon slags bevis för att det visst växer nånting därinne fastän jag inte känt nånting tidigare?  

  • Aline2022

    Tack! Jag har kub om 2v, i v 14. Skulle vilja göra nipt. 


    Jag har fått finnar på pannan, längst med hårfästet, irriterande och jag hade knappt en enda som tonåring.  


     


     

Svar på tråden BF september 2022