• Anonym (Vaccinerad)

    Varför tar ni inte vaccinet?

    Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

    Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

    Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

    Kram på er

  • Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • klyban
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-03 22:13:50 följande:
    Nej, jag tror inte att skaparen av någon grupperna var med i serien. Inte vad jag kan dra mig till minnes.
    Vet inte riktigt vem du syftar på.

    Haha, ja "do your own reseach" har jag sett fler gånger än jag kan minnas! Det är ett enkelt sätt att slippa diskussion. Men jag behöver inte göra någon reseach, det har redan experterna och forskarna gjort åt oss. OCh även om jag inte skulle säga att jag är korkad, så är jag inte i klass med forskare och i närheten av deras kunskaper. Lika bra att erkänna.

    När dessa skriver på FB så omskriver de gärna ord så att inte FBs algoritmer ska hitta dem. Jag vet inte om FB ar sökande algoritmer eller inte, det erkänner jag. Jag tror snarare att DE vill att boskapet ska tro att Facebook jagar dem.
    Som exempel skriver de "mu-vid, koo-vid" eller "K-råna, krona"... skrämselpropaganda skulle jag gissa.

    Haha, ja sen kom det. Håhåjaja. Nej, månlandningen har aldrig skett och jorden är platt. Såklart.

    Jag har en ganske rolig konversation sparad mellan två foliehattar, jag har maskat väl vem de är. Kanske jag skulle visa... hur mycket kork det ryms i en foiehatt?

    I själva SVT, så hade dom en intervju med en grundare, men vem han var vet jag inte.
    Eller om han var starten till nått, det är också en "gud" enligt de själva.

    Jag tror inte "Do your own ressearch" handlar om att slippa en diskussion, även om det är resultatet också och samtidigt.
    Utan det handlar om att låta personen googla något de vet bara har deras grejer(pga deras egna och skapade unika fraser/ord.), och att personen kan sitta i lugn och ro och dra sig rätt in i en sekt och till större delen utan ansträng.
    Det krävs en mycket speciellt typ av människa att gå på den.
    Du har ju uppenbarligen inte gått på detta, har du läst någon av dessa "Do your own research" de gett dig, eller har du bara ignorerat dom helt och göra en "own research"?

    Där har du en poäng jag inte tänk på och algoritmer hittar deras "research", och att de hela tiden måste hitta nya och unika.
    Det var så majoritaloyrgreen blev permanent bannad ifrån twitter precis nyss.(Privata konto.)
    Dessa grupper har mycket stor benägenhet att ge namn åt saker/människor de inte gillar, det är så de skiljer sektmedlemmar och otrogna.

    HAHA, nej, jag vet inte, hur många ryms det Skrattande


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-03 22:03:00 följande:
    De tror på det.

    Ja du, Frihetsrörelsen är ändå små snälla lamm bredvid den andra rörelsen.
    Jag kan ge en hint då jag inte vill skriva ut namnet, den drivs av en fd dokusåpadeltagare. En man som också "jobbar" mot 5G som naturligvis kan ha en del i uppkomsten av coronaviruset. Han säljer mobilskal som minskar strålning. Bland annat.

    Och jag tänker att någon kan inte vara så dålig på att förstå saker.
    Men och andra sidan, i klassrummet fanns det folk där som inte klarade av första sidan i matteboken, innan vi andra var klara med hela kapitlet.
    Jag blir rädd när jag inser hur långt gångna de är, och det fattar inte det ens.
    Förutom toppen, de är de som chashar in, och de kan inte sitta fast i gårdagens konspiration, för då blir det inga nya pengar för dom.


    Bra att du inte skriver namn, för det är då stor risk att du blir hanterad.

    Detta med mobilnätet är nog faan det mest komiska man kan hitta, där de säger samma sak varje generation av nät.
    Det går bara på repeat, och man byter bara ut 4G mot 5G, resten är samma som innan, kanske lite ompackat i bästa fall.
    De är extremt förutsägbara människor.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen)
    klyban skrev 2022-01-03 22:23:18 följande:

    I själva SVT, så hade dom en intervju med en grundare, men vem han var vet jag inte.
    Eller om han var starten till nått, det är också en "gud" enligt de själva.

    Jag tror inte "Do your own ressearch" handlar om att slippa en diskussion, även om det är resultatet också och samtidigt.
    Utan det handlar om att låta personen googla något de vet bara har deras grejer(pga deras egna och skapade unika fraser/ord.), och att personen kan sitta i lugn och ro och dra sig rätt in i en sekt och till större delen utan ansträng.
    Det krävs en mycket speciellt typ av människa att gå på den.
    Du har ju uppenbarligen inte gått på detta, har du läst någon av dessa "Do your own research" de gett dig, eller har du bara ignorerat dom helt och göra en "own research"?

    Där har du en poäng jag inte tänk på och algoritmer hittar deras "research", och att de hela tiden måste hitta nya och unika.
    Det var så majoritaloyrgreen blev permanent bannad ifrån twitter precis nyss.(Privata konto.)
    Dessa grupper har mycket stor benägenhet att ge namn åt saker/människor de inte gillar, det är så de skiljer sektmedlemmar och otrogna.

    HAHA, nej, jag vet inte, hur många ryms det Skrattande


    Jag struntar i deras "do....", jag har fakta. Det räcker så.
    klyban skrev 2022-01-03 22:28:10 följande:

    Och jag tänker att någon kan inte vara så dålig på att förstå saker.
    Men och andra sidan, i klassrummet fanns det folk där som inte klarade av första sidan i matteboken, innan vi andra var klara med hela kapitlet.
    Jag blir rädd när jag inser hur långt gångna de är, och det fattar inte det ens.
    Förutom toppen, de är de som chashar in, och de kan inte sitta fast i gårdagens konspiration, för då blir det inga nya pengar för dom.


    Bra att du inte skriver namn, för det är då stor risk att du blir hanterad.

    Detta med mobilnätet är nog faan det mest komiska man kan hitta, där de säger samma sak varje generation av nät.
    Det går bara på repeat, och man byter bara ut 4G mot 5G, resten är samma som innan, kanske lite ompackat i bästa fall.
    De är extremt förutsägbara människor.



    Mannen jag pratat om tidigare har även tryckt upp T-shirt med olika motiv, texter om hur bankerna lurar oss, hur vaccinet dödar etc etc.

    Jag har själv jobbat med 3G, då det begav sig.

    På tal om det, min "kompis" har den senaste versionen av Samsungs "värsting" med 5G och allt. Undrar om hon lever i morgon?
  • Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen)
    klyban skrev 2022-01-03 22:23:18 följande:

    I själva SVT, så hade dom en intervju med en grundare, men vem han var vet jag inte.
    Eller om han var starten till nått, det är också en "gud" enligt de själva.

    Jag tror inte "Do your own ressearch" handlar om att slippa en diskussion, även om det är resultatet också och samtidigt.
    Utan det handlar om att låta personen googla något de vet bara har deras grejer(pga deras egna och skapade unika fraser/ord.), och att personen kan sitta i lugn och ro och dra sig rätt in i en sekt och till större delen utan ansträng.
    Det krävs en mycket speciellt typ av människa att gå på den.
    Du har ju uppenbarligen inte gått på detta, har du läst någon av dessa "Do your own research" de gett dig, eller har du bara ignorerat dom helt och göra en "own research"?

    Där har du en poäng jag inte tänk på och algoritmer hittar deras "research", och att de hela tiden måste hitta nya och unika.
    Det var så majoritaloyrgreen blev permanent bannad ifrån twitter precis nyss.(Privata konto.)
    Dessa grupper har mycket stor benägenhet att ge namn åt saker/människor de inte gillar, det är så de skiljer sektmedlemmar och otrogna.

    HAHA, nej, jag vet inte, hur många ryms det Skrattande


    Vem är förresten majoritaloyrgreen?
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-03 22:02:28 följande:

    Läs dina egna inlägg bara, tryck visa endast xxxxx.

    Och vad du ska svar på det finns det gott om det långa inlägget du citerade


    Återigen, jag är inte tankeläsare och vet inte vilket inlägg DU vill att jag svarar på.
    klyban skrev 2022-01-03 22:02:28 följande:

    Läs innan till och sufflerad, jag misstänker nära släktingar.

    Men dessa riskgrupper kan, så?

    Som du förstår, jag vet redan att läkare vill att grannen ska ta vaccinen.

    Därför spelar det inegn roll vad du säger i detta fallet, inte det allra minsta.

    Om nu du inte ska försvara antivaccer propgandan som de matat grannen med?

    Men om det är så, så är vi tillbaka till att du är en antivaccer.....


    Jag känner inte din granne så vad hon har fått för propaganda vet jag inte jag.

    Det enda jag skrev är att om man är multisjuk, vilket du antydde att denne grannen är så kan man riskera att dö av vaccinet.

    Finns många i riskgrupperna som blivit avråda av läkare att ta vaccinet.

    Ja, för antivaccers brukar ju ta vaccinet... Jag är vaccinerad med tre doser. Hur många doser har du fått?
  • klyban
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-03 22:38:52 följande:
    Vem är förresten majoritaloyrgreen?

    Ho galningen i kongressen, förnamnet är nog inte helt rätt, Marjorie tror jag det är i förnamn.


    Sen ser jag att jag fippla till det med bokstäver som hamnade på fel plats, ska vara Taylor-green.


    EpicF skrev 2022-01-03 22:41:13 följande:
    Återigen, jag är inte tankeläsare och vet inte vilket inlägg DU vill att jag svarar på.

    Jag känner inte din granne så vad hon har fått för propaganda vet jag inte jag.
    Det enda jag skrev är att om man är multisjuk, vilket du antydde att denne grannen är så kan man riskera att dö av vaccinet.

    Finns många i riskgrupperna som blivit avråda av läkare att ta vaccinet.

    Ja, för antivaccers brukar ju ta vaccinet... Jag är vaccinerad med tre doser. Hur många doser har du fått?

    Det inlägget du sade du inte vill svara på, vet du inte ens vad du skriver längre? Spöke


     


    Sluta prata om deras granne om saker du inte vet något om, det är som jag sade och troligt antivaccer släktingar som ljuger för grannen.
    Finns precis inget du kan säga här om denna som ändrar det allra minsta om min anekdot, då jag redan vet om att läkare vill ge vaccin.
    Vad andra riskgrupper gör eller inte gör, är irrelevant för grannen där, och det vet även du.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-03 22:37:07 följande:
    Jag struntar i deras "do....", jag har fakta. Det räcker så.


    Mannen jag pratat om tidigare har även tryckt upp T-shirt med olika motiv, texter om hur bankerna lurar oss, hur vaccinet dödar etc etc.

    Jag har själv jobbat med 3G, då det begav sig.

    På tal om det, min "kompis" har den senaste versionen av Samsungs "värsting" med 5G och allt. Undrar om hon lever i morgon?

    Jo, det är rätt skoj, efter de slängt ut konspirationen, så använder dom samma sak som de säger är farligt.


    Hade en gammalt as till mobil till alldeles nyss, är idag en 5G användare, eller ja, mesta dels på wifin hemma  :p
    Men jag köpte den för ha i minst 5 år hoppas jag.


    Men det komiska är att dessa konspiratörer upprepar exakt samma sak vid varje ökning av kapacitet och annat som ko0mer med nästa generation mobilnät.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-03 22:38:52 följande:
    Vem är förresten majoritaloyrgreen?

    Jo, de kastade ut henne för brutit mot multipla regler som hon själv godkänt på twitter.
    Snart följer de andra plattformarna också, för regler är inte deras sak och när de arbetar för att göra USA till diktatur.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen)
    klyban skrev 2022-01-03 22:49:23 följande:

    Ho galningen i kongressen, förnamnet är nog inte helt rätt, Marjorie tror jag det är i förnamn.


    Sen ser jag att jag fippla till det med bokstäver som hamnade på fel plats, ska vara Taylor-green.


    EpicF skrev 2022-01-03 22:41:13 följande:
    Återigen, jag är inte tankeläsare och vet inte vilket inlägg DU vill att jag svarar på.

    Jag känner inte din granne så vad hon har fått för propaganda vet jag inte jag.
    Det enda jag skrev är att om man är multisjuk, vilket du antydde att denne grannen är så kan man riskera att dö av vaccinet.

    Finns många i riskgrupperna som blivit avråda av läkare att ta vaccinet.

    Ja, för antivaccers brukar ju ta vaccinet... Jag är vaccinerad med tre doser. Hur många doser har du fått?
    Såklart, att jag inte begrep det! *pinsamt*

    Såg att du skrivit om din pappa, min mamma är 90 år och trippelvaccinerad. Hon lyssnar och litar på mig, alltid. Det gör hon rätt i.
    klyban skrev 2022-01-03 22:52:34 följande:

    Jo, det är rätt skoj, efter de slängt ut konspirationen, så använder dom samma sak som de säger är farligt.


    Hade en gammalt as till mobil till alldeles nyss, är idag en 5G användare, eller ja, mesta dels på wifin hemma  :p
    Men jag köpte den för ha i minst 5 år hoppas jag.


    Men det komiska är att dessa konspiratörer upprepar exakt samma sak vid varje ökning av kapacitet och annat som ko0mer med nästa generation mobilnät.


    Folk är inte alltid tillräknerliga, om man uttrycker sig snällt.

    Jag har en mobil som är ett par, tre år och funkar förträffligt. Jag skaffar inte ny så länge den är ok. Är ingen tekniknörd, men är heller inte rädd för teknik.

    Hemma kör jag också wifi, både på mobil och bärbar dator.

    Det sägs också vara rentav livsfarligt, jaja, den som lever får se.

    Mina söner är ungefär som jag, de behåller så länge det funkar. Och wifi kör de också. De måtte vara lika korkade som sin mor. Vaccin har de också tagit. Tänka sig!


  • klyban
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-03 23:06:06 följande:
    Såklart, att jag inte begrep det! *pinsamt*

    Såg att du skrivit om din pappa, min mamma är 90 år och trippelvaccinerad. Hon lyssnar och litar på mig, alltid. Det gör hon rätt i.

    Folk är inte alltid tillräknerliga, om man uttrycker sig snällt.

    Jag har en mobil som är ett par, tre år och funkar förträffligt. Jag skaffar inte ny så länge den är ok. Är ingen tekniknörd, men är heller inte rädd för teknik.

    Hemma kör jag också wifi, både på mobil och bärbar dator.

    Det sägs också vara rentav livsfarligt, jaja, den som lever får se.

    Mina söner är ungefär som jag, de behåller så länge det funkar. Och wifi kör de också. De måtte vara lika korkade som sin mor. Vaccin har de också tagit. Tänka sig!


    Haha, ne, jag hade ju haft otroligt feta fingrar och verkligen missat både förnamnet och första delen av efternamnet.
    Men det var pga nått Taylorgreen ljög om vaccin eller COVID-19-

    Jag köper aldrig nya mobiler innan de är sönder, den senaste var i funktion, men när jag stoppa den i bröstfickan och den slutade fungera efter par minu8ter pga obefintlig svett.


    DÅ insåg att det är nog dax nu, och sen var den rätt vass också pga glaset var sönder på mer än ett ställe.


     


    Jaja, nu låter jag antivaccerna vara för en dag, och berättar för dom samtidigt att vaccin fungerar, och att detta ser man världen över.
    Och är fakta som inte försvinner, då det ligger redan i historien som fakta.
    Och sen får vi hoppas på Omikron är den mutation som kör in oss i en endemi och sen slut på allt.
    Och ja, man måste upprepa detta av någon outgrundlig anledning, och det betyder inte att COVID-19 är borta för evigt, för det brukar inte pandemivirus göra och försvinna för alltid.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?