• Anonym (Vaccinerad)

    Varför tar ni inte vaccinet?

    Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

    Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

    Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

    Kram på er

  • Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-05 20:57:41 följande:

    ROLF!!!


    Du kanske borde beställa dos 2 istället för att rulla runt på golvet. Så kanske du hinner få dos tre innan 2023.
  • Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen)
    klyban skrev 2022-01-05 21:11:00 följande:

    Hehe, och jag tror jag kommer upp till noll Flört

    Lyssnar tyvärr endast på radion i bilen av någon udda anledning, och den är jag sällan i.
    Men inser jag borde lyssna mer, för det är en hel del vetenskap där också va?


    Jag lyssnar på jobbet, jobbar oftast ensam och då lyssnar jag via mobilen. Glad

    Jättemycket bra och intressanta program som handlar om en stor bredd av ämnen.
    Ja, vetenskapsradion är i P1. Kropp och själ, varje tisdag med ett speciellt ämne i varje program, Plånboken på onsdagar, samma där, sist jag lyssnade handlade det om pensioner. (Tids nog kommer man dit, det är bra att ha lite koll.).
    Och så har de ett program varje vardag 9,30 till 10,00 som heter "Ring P1", det kan bli hur roligt som helt. Eller tråkigt för den delen, ofta rätt knasigt. Vanligt folk ringer in och säger sin mening om valfritt ämne.

    P1 är bra!
  • Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen)
    EpicF skrev 2022-01-05 21:15:53 följande:
    Du kanske borde beställa dos 2 istället för att rulla runt på golvet. Så kanske du hinner få dos tre innan 2023.
    Vad fånar du dig om? Klyban har massor av gånger berättat att det är dos 3 som är dags att få!
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-05 21:08:22 följande:

    Det är du som pratar om skyldigheter, utan sakligt argument så säger man inget.

    Ja, du tog upp mensrubbningar, nu pratar jag om COVID-19 vaccinet och vad gjort, inte andra tillstånd.

    Är det så du gör med dina "patienter" också, det säger xxx och sen börjar du behandla yyy.

    Inte så vetenskapligt precis.

     

    Jag har nu kommit fram till att just nu vet vi inte mer än riklig mens, jag väljer invänta fakta som du tror finns i andra sjukdomar i reproduktionssystemet.

    Men faktan finns bara i vad man kommer fram med dessa kvinnor och vaccin.

    Vi syns när mer fakta finns och i om det handlar om mer än riklig mens.


    Han behöver inte ha något sakligt argument eller saklig åsikt för att inte vilja ta vaccinet. Inse det! Alla väljer själva hur de vill göra!

    Ca 5000 kvinnor har rapporterat in mensrubbningar till läkemedelsverket efter att ha fått covid-19 vaccinet.

    Så du har kommit fram till mensrubbningar efter Covid-19 enbart är riklig mens. Ja, det ju inte vad läkemedelsverket har fått rapporter om.

    Mensrubbningar är INTE SYNONYMT MED RIKLIG MENS. Var det svårt för dig att ta in?

    Förövrigt, mina patienter säker inte så mycket då runt 80% av de är sövda/i koma, 10% sederade (svalt sövda) och de resterande 10% försöker ta in vad som har hänt med dem. Jag jobbar alltså på IVA.
  • EpicF
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-05 21:20:24 följande:

    Vad fånar du dig om? Klyban har massor av gånger berättat att det är dos 3 som är dags att få!


    Och sedan har det framkommit att han inte ens tagit dos 2. Lite hyckleri anser jag. Men det är min åsikt det.
  • Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen)
    EpicF skrev 2022-01-05 21:24:19 följande:
    Och sedan har det framkommit att han inte ens tagit dos 2. Lite hyckleri anser jag. Men det är min åsikt det.
    Och jag tänker inte fastna i en långbänk med dig.
    Jag ville bara påpeka det jag har läst.
  • EpicF
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-05 21:28:55 följande:

    Och jag tänker inte fastna i en långbänk med dig.

    Jag ville bara påpeka det jag har läst.


    För min del så behöver han inte ens ha tagit någon dos. Jag bryr mig faktiskt inte.
  • klyban
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-05 21:20:24 följande:
    Vad fånar du dig om? Klyban har massor av gånger berättat att det är dos 3 som är dags att få!

    Det intressanta är att epic var med när jag berättade om dos ett och två jag tog, och jag delade med mig av en anekdot som gjrode henne skogstokig av någon udda anledning.


     


    Och det var om den första vaccinationen för mig, och denna som administrerade var mycket skeptiskt till vaccinerna sig själv(ej antivaccer), utan bara erfarenheter ifrån nära anhöriga som fick problem efter pandemrix.
    Och hur denna SSK sen berättade att hon tjänstgjorde på IVA i par veckor, och att redan efter första dagen bestämde sig jag ska ha vaccinet och efter mött verkligheten av COVID-19 i sjukvården.
    Då den verkligheten var den brutalaste hons sett i sin karriär.


    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-05 21:19:43 följande:
    Jag lyssnar på jobbet, jobbar oftast ensam och då lyssnar jag via mobilen. Glad

    Jättemycket bra och intressanta program som handlar om en stor bredd av ämnen.
    Ja, vetenskapsradion är i P1. Kropp och själ, varje tisdag med ett speciellt ämne i varje program, Plånboken på onsdagar, samma där, sist jag lyssnade handlade det om pensioner. (Tids nog kommer man dit, det är bra att ha lite koll.).
    Och så har de ett program varje vardag 9,30 till 10,00 som heter "Ring P1", det kan bli hur roligt som helt. Eller tråkigt för den delen, ofta rätt knasigt. Vanligt folk ringer in och säger sin mening om valfritt ämne.

    P1 är bra!

    Det tar säkert tid, men ska börja lyssna på P1 frågan är bara när.


    Förstärkaren brann upp ett tag tillbaka, så måste laga den först.
    Datorn skulle jag kunna lyssna på, men väl där så är jag inte direkt intresserad att lyssna på saker man msåte koncentrera sig på.


     


    Men jag har börjat samla in vilka komponenter jag behöver, köpt ett gäng kondensatorer, saknar en on/off-knapp, och dessa är inte alls så enkla att hitta som man kunde tro.
    Kan vara nått mer som måste bytas, men det är en bra början.
    Men jag har ett par tips jag ska kolla upp under året.


    EpicF skrev 2022-01-05 21:15:53 följande:
    Du kanske borde beställa dos 2 istället för att rulla runt på golvet. Så kanske du hinner få dos tre innan 2023.

    👍


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-05 21:22:21 följande:
    Han behöver inte ha något sakligt argument eller saklig åsikt för att inte vilja ta vaccinet. Inse det! Alla väljer själva hur de vill göra!

    Ca 5000 kvinnor har rapporterat in mensrubbningar till läkemedelsverket efter att ha fått covid-19 vaccinet.

    Så du har kommit fram till mensrubbningar efter Covid-19 enbart är riklig mens. Ja, det ju inte vad läkemedelsverket har fått rapporter om.

    Mensrubbningar är INTE SYNONYMT MED RIKLIG MENS. Var det svårt för dig att ta in?

    Förövrigt, mina patienter säker inte så mycket då runt 80% av de är sövda/i koma, 10% sederade (svalt sövda) och de resterande 10% försöker ta in vad som har hänt med dem. Jag jobbar alltså på IVA.
    Då betyder inte åsikten något.

    Återkom när vi vet mer än riktigt.

    Ändrar inget om de är 100% sövda heller.
    EpicF skrev 2022-01-05 21:24:19 följande:
    Och sedan har det framkommit att han inte ens tagit dos 2. Lite hyckleri anser jag. Men det är min åsikt det.
    👍

    Tomte
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-05 21:28:55 följande:
    Och jag tänker inte fastna i en långbänk med dig.
    Jag ville bara påpeka det jag har läst.

    Du ser ju vad som skett innan och nu när jag återgav det.

    Undra vad hennes argument är och för vad.
    Men den beprövade erfarenheten här, det är att det kommer vi aldrig få reda på, inte ens om du frågar miljoner ggr.
    Det är mer än en som försökt detta, och alla misslyckats.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen)
    klyban skrev 2022-01-05 21:32:51 följande:

    Det intressanta är att epic var med när jag berättade om dos ett och två jag tog, och jag delade med mig av en anekdot som gjrode henne skogstokig av någon udda anledning.


     


    Och det var om den första vaccinationen för mig, och denna som administrerade var mycket skeptiskt till vaccinerna sig själv(ej antivaccer), utan bara erfarenheter ifrån nära anhöriga som fick problem efter pandemrix.
    Och hur denna SSK sen berättade att hon tjänstgjorde på IVA i par veckor, och att redan efter första dagen bestämde sig jag ska ha vaccinet och efter mött verkligheten av COVID-19 i sjukvården.
    Då den verkligheten var den brutalaste hons sett i sin karriär.


    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-05 21:19:43 följande:
    Jag lyssnar på jobbet, jobbar oftast ensam och då lyssnar jag via mobilen. Glad

    Jättemycket bra och intressanta program som handlar om en stor bredd av ämnen.
    Ja, vetenskapsradion är i P1. Kropp och själ, varje tisdag med ett speciellt ämne i varje program, Plånboken på onsdagar, samma där, sist jag lyssnade handlade det om pensioner. (Tids nog kommer man dit, det är bra att ha lite koll.).
    Och så har de ett program varje vardag 9,30 till 10,00 som heter "Ring P1", det kan bli hur roligt som helt. Eller tråkigt för den delen, ofta rätt knasigt. Vanligt folk ringer in och säger sin mening om valfritt ämne.

    P1 är bra!

    Det tar säkert tid, men ska börja lyssna på P1 frågan är bara när.


    Förstärkaren brann upp ett tag tillbaka, så måste laga den först.
    Datorn skulle jag kunna lyssna på, men väl där så är jag inte direkt intresserad att lyssna på saker man msåte koncentrera sig på.


     


    Men jag har börjat samla in vilka komponenter jag behöver, köpt ett gäng kondensatorer, saknar en on/off-knapp, och dessa är inte alls så enkla att hitta som man kunde tro.
    Kan vara nått mer som måste bytas, men det är en bra början.
    Men jag har ett par tips jag ska kolla upp under året.


    ????


    Oj, ja det var ju ett bryskt uppvaknande. Kanske alla antivaxxers skulle behöva också?

    Haha, du har väl en mobil? Jo, för det vet jag att du har, för det berättade du häromkvällen när jag blev sittande här alldeles för sent!

    Radion har blivit lite av min "kompis", ibland drömmer jag mig iväg i andra tankar också men när det är intressant, som det där med Covidpassens giltighetstid, då jäklar lyssnar jag!

    Var på restaurang på juldagen med en vän och åt middag, då fick vi visa våra pass. Det kändes tryggt att veta att alla som var där hade ett pass.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?