• Johannus

    Allt För Sverige 2022

    Finns det fler som tittar på Allt för Sverige  i år 2022?

    Jag gillar programmet och det vore kul att prata om allt som Amerikanerna/Svenskarna får vara med om.

  • Svar på tråden Allt För Sverige 2022
  • flygrl

    Hej Johannus, trevligt att se dig. Solig
    Jag kollar på Allt för Sverige och är glad att det är tillbaka. Ett väldigt roligt, trevligt och finstämt program!

    Har du hunnit få några favoriter än? Jag har nog inte riktigt det än men alla är väl hyfsat vettiga och trevliga va jag sett hittills, som det brukar va. Möjligen har Jon gjort lite extra intryck så långt.

    Skönt att ingen åkt ut än. Jag har alltid tyckt det är trist att en ska slås ut i varje program. :/ Vore trevligare om alla fick va kvar till slutet där det gjordes upp vem som ska vinna. Man kunde ha ett poängsystem som följde med genom seriens gång imho.

  • Nandez

    Det är ett mysigt program, man lär sig en hel del också. Gillar alla deltagarna 

  • flygrl
    Nandez skrev 2022-01-24 18:18:15 följande:

    Det är ett mysigt program, man lär sig en hel del också. Gillar alla deltagarna 


    Jo, det är lärorikt. Inte minst för en sån som mig som har invandrarbakgrund och tycker det är intressant få veta mer om Sverige och dess historia.
  • Nandez
    flygrl skrev 2022-01-24 18:39:09 följande:
    Jo, det är lärorikt. Inte minst för en sån som mig som har invandrarbakgrund och tycker det är intressant få veta mer om Sverige och dess historia. smile1.gif
  • Johannus
    flygrl skrev 2022-01-24 17:59:29 följande:
    Hej Johannus, trevligt att se dig. Solig
    Jag kollar på Allt för Sverige och är glad att det är tillbaka. Ett väldigt roligt, trevligt och finstämt program!

    Har du hunnit få några favoriter än? Jag har nog inte riktigt det än men alla är väl hyfsat vettiga och trevliga va jag sett hittills, som det brukar va. Möjligen har Jon gjort lite extra intryck så långt. smile1.gif

    Skönt att ingen åkt ut än. Jag har alltid tyckt det är trist att en ska slås ut i varje program. :/ Vore trevligare om alla fick va kvar till slutet där det gjordes upp vem som ska vinna. Man kunde ha ett poängsystem som följde med genom seriens gång imho.
    HALOJ flygrl! Kul att se dig onlineSolig

    Allt för Sverige är verkligen bra program. Jag har ingen koll på deras namn än, men Han långa smala killen som sjöng i kyrkan gillar jag och så han killen som spelade gitarr på kollo barnen.

    Tycker också att det är trist när någon måste åka ut varje vecka.....Alla är där för att hitta sina rötter.
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-01-24 18:18:15 följande:
    Det är ett mysigt program, man lär sig en hel del också. Gillar alla deltagarna 
    Håller med dig att man lär sig massor......Hade ingen aning om att svenskar flytt till USA för troendetryck. Det var nytt för mig.....Trodde att många flyttade till USA för att få ett bättre levnads standard.
  • sextiotalist
    Johannus skrev 2022-01-24 23:02:53 följande:
    Håller med dig att man lär sig massor......Hade ingen aning om att svenskar flytt till USA för troendetryck. Det var nytt för mig.....Trodde att många flyttade till USA för att få ett bättre levnads standard.
    Att det fanns de som åkte pga religionen fick jag lära mig redan i grundskolan. Men såklart, det var ofta ekonomi som drev emigrationen
  • Johannus
    sextiotalist skrev 2022-01-25 10:48:15 följande:
    Att det fanns de som åkte pga religionen fick jag lära mig redan i grundskolan. Men såklart, det var ofta ekonomi som drev emigrationen
    Kan vara så att vi lärde om detta i grundskolan, men då har jag förträngt detta eller hel enkelt glömt.

    Men från den byn jag är uppväxt på så var det flera som hade flyttat till USA, men kom tillbaka till byn och sina hemgårdar. Jag var riktigt liten när en tant kom tillbaka och hon hade så fina saker med sig, hattaskar, parfymer små miniatyrer. Fick en flaska parfym 4711 som jag tyckte om väldigt mycket och jag tyckte om tant Hellen.
  • Nandez
    Johannus skrev 2022-01-26 00:23:21 följande:
    Kan vara så att vi lärde om detta i grundskolan, men då har jag förträngt detta eller hel enkelt glömt.

    Men från den byn jag är uppväxt på så var det flera som hade flyttat till USA, men kom tillbaka till byn och sina hemgårdar. Jag var riktigt liten när en tant kom tillbaka och hon hade så fina saker med sig, hattaskar, parfymer små miniatyrer. Fick en flaska parfym 4711 som jag tyckte om väldigt mycket och jag tyckte om tant Hellen.
Svar på tråden Allt För Sverige 2022