• Cheneyney

    Vi som startar IVF 2022

    Tyckte det var dags att starta upp ett nytt inlägg för oss som startar IVF 2022.

    Vi är ett par i 30 och 31 års ålder, inga barn sen innan. Försökt bli gravid sen 2018 då vi fick ett missfall. Sen kom corona, och dem hittade cellförändringar på mig, så vår resa har varit full med bakslag och tagit tid!! Men nu står vi här i början på vår första ivf och är så taggade!!! 

    Vi är idag inne på dag 2 med sprutor, tar Bemfola. Ska på söndag börja med fyremadel, och den gör mig aningens nervös då den inte ska vara så trevlig. 
    Någon som sitter på tips för den, ska man "hugga" in den snabbt eller vad är lättast? :) 
  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2022
  • Sonens Mamma

    Jag mår lite upp och ner av sprutorna tycker jag, eller om det är det tillsammans med pollen .

    Är nervös för äggplocket, gjorde ivf för 10 år sen och det är inga bra minnen. Kommer knappt ihåg något men det som jag minns är illa. 


    Men detta är för att jag har mycket ärr på min livmodertapp och är väldigt känslig.

    Ikväll åker vi till Göteborg inför äggplocket imorgon. Man vill ju inte fastna i någon kö på morgonen.

    angående att citera här så går det inte för mig heller. Kanske är vissa mobiler som går? Verkar vara en väldigt dum sida detta. 


     

  • Mimzan
    Sonens Mamma skrev 2022-03-24 10:18:14 följande:

    Jag mår lite upp och ner av sprutorna tycker jag, eller om det är det tillsammans med pollen .

    Är nervös för äggplocket, gjorde ivf för 10 år sen och det är inga bra minnen. Kommer knappt ihåg något men det som jag minns är illa. 


    Men detta är för att jag har mycket ärr på min livmodertapp och är väldigt känslig.

    Ikväll åker vi till Göteborg inför äggplocket imorgon. Man vill ju inte fastna i någon kö på morgonen.

    angående att citera här så går det inte för mig heller. Kanske är vissa mobiler som går? Verkar vara en väldigt dum sida detta. 


     


    Spännande, äggplocket var inte alls som jag föreställt mig gick hur smidigt som helst, kul att se när dom suger ut äggblåsorna. 
    Det kommer gå super imorgon! 
  • Sonens Mamma

    Nu har jag med gjort ÄP. Gick så himla bra . Kändes knappr nånting och jag gick därifrån med ett lugn. Så var det inte för 10 år sen. Då var det katastrof .

  • Cacan8

    Gjorde också äggplock idag. Kände absolut ingenting, varken bedövningen i slidan eller själva plocket. Tog ca 15 min och följde med på skärmen när de sög ut den. Övriga i tråden kan vara lugna, ni kommer inte känna av plocket alls :) 
    Nu är jag öm i äggstockarna/magen och kommer säkert få mensvärk senare men mår verkligen jättebra.
    24 ägg fick de ut och eftersom det blir totalfrys så var de glada över mängden. Håll tummarna att jättemånga befruktas och delar på sig som de ska! 

  • Mimzan
    Cacan8 skrev 2022-03-25 11:41:11 följande:

    Gjorde också äggplock idag. Kände absolut ingenting, varken bedövningen i slidan eller själva plocket. Tog ca 15 min och följde med på skärmen när de sög ut den. Övriga i tråden kan vara lugna, ni kommer inte känna av plocket alls :) 
    Nu är jag öm i äggstockarna/magen och kommer säkert få mensvärk senare men mår verkligen jättebra.
    24 ägg fick de ut och eftersom det blir totalfrys så var de glada över mängden. Håll tummarna att jättemånga befruktas och delar på sig som de ska! 


    Oj! 24 st vilken värphönà du e. Ha ha. Då håller vi tummarna för befruktningsdelen nu.  Skönt att fler känner att äggplocket inte var så som vi fastat för. 
  • Lilleplutt2022

    Hoppar in jag med Solig
    Har startat 4 hormonbehandlingen denna gång med ny medicin Rekovelle. Inne på sprutan 3 och har än så länge lite biverkningar så som huvudvärk och trötthet. Men är glad om det kan stanna vid det, behandling nr 2 hade jag ont i nästa 4 veckor och det slipper jag gärna Skrikandes
    Ultraljud inbokat på torsdag .
    Önskar alla lycka till!Hjärta

  • Mimzan
    Lilleplutt2022 skrev 2022-03-26 15:31:46 följande:

    Hoppar in jag med Solig
    Har startat 4 hormonbehandlingen denna gång med ny medicin Rekovelle. Inne på sprutan 3 och har än så länge lite biverkningar så som huvudvärk och trötthet. Men är glad om det kan stanna vid det, behandling nr 2 hade jag ont i nästa 4 veckor och det slipper jag gärna Skrikandes
    Ultraljud inbokat på torsdag .
    Önskar alla lycka till!Hjärta


    Spännande! 


    välkommen till oss, kul att vi blivit ett gäng. 
    Tycker det är jätte skönt att ha er, då jag inte känner någon som gjort ivf. 

  • Cacan8
    Mimzan skrev 2022-03-26 16:44:52 följande:

    Spännande! 


    välkommen till oss, kul att vi blivit ett gäng. 
    Tycker det är jätte skönt att ha er, då jag inte känner någon som gjort ivf. 


    Tack det samma :) 

    Haha ja, känner mig som en värphöna! Ibland som en sugga, när äggstockarna var som mest svullna haha. 

    Uppdatering så här dagen efter plocket: Öm i magen men ingen direkt värk. Känner mig liksom svullen. Fick rådet att inte ens ta promenader första veckan efter och det kommer jag lyda. Kan göra enklare sysslor men anstränger jag mig får jag lite ont. 
    Tog en cytotec (fick dem på kliniken) igår kväll men behövde knappt ens det. Blödde pyttelite igår, idag inget. Så skönt att hela det här plocket var mycket enklare än vad jag fått för mig! 
  • Mimzan
    Cacan8 skrev 2022-03-26 19:12:44 följande:
    Tack det samma :) 

    Haha ja, känner mig som en värphöna! Ibland som en sugga, när äggstockarna var som mest svullna haha. 

    Uppdatering så här dagen efter plocket: Öm i magen men ingen direkt värk. Känner mig liksom svullen. Fick rådet att inte ens ta promenader första veckan efter och det kommer jag lyda. Kan göra enklare sysslor men anstränger jag mig får jag lite ont. 
    Tog en cytotec (fick dem på kliniken) igår kväll men behövde knappt ens det. Blödde pyttelite igår, idag inget. Så skönt att hela det här plocket var mycket enklare än vad jag fått för mig! 
    Ja, jag kände mig svullen flera dagar efter. Och nu ruvar jag eller vad det heter, så bara vänta o se om det blev något denna gång eller inte. 
  • Sonens Mamma

    Jag gick ju såklart en timmes promenad dagen efter för jag tyckte jag mådde så bra. Efter en halvtimme så blev det typ som foglossning så det gick väldigt sakta hemåt. Så nu ska jag försöka ta det lugnt kommande veckan, även om det inte alltid är så lätt.

    Ska göra ET imorgon. Av 7 mogna ägg blev  4 befruktade så därför sätter dem in 3 dagars. Hoppas nu inte nånting hände med de 4 vi har.

Svar på tråden Vi som startar IVF 2022