• Cheneyney

    Vi som startar IVF 2022

    Tyckte det var dags att starta upp ett nytt inlägg för oss som startar IVF 2022.

    Vi är ett par i 30 och 31 års ålder, inga barn sen innan. Försökt bli gravid sen 2018 då vi fick ett missfall. Sen kom corona, och dem hittade cellförändringar på mig, så vår resa har varit full med bakslag och tagit tid!! Men nu står vi här i början på vår första ivf och är så taggade!!! 

    Vi är idag inne på dag 2 med sprutor, tar Bemfola. Ska på söndag börja med fyremadel, och den gör mig aningens nervös då den inte ska vara så trevlig. 
    Någon som sitter på tips för den, ska man "hugga" in den snabbt eller vad är lättast? :) 
  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2022
  • Rosetattoo
    Mimzan skrev 2022-04-16 09:40:15 följande:
    Weeeeiiii!!! Vi vågar inte heller tro att det är på riktigt, jag behöver nog ett ultraljud för att förstå. inbokat den 27/4, så nu längtar jag dit?. 

    Hur lång tid efter får man ul? Glad


    Grattis igen Cheneyney{#emotions_dlg.flower}

  • Cheneyney
    Mimzan skrev 2022-04-16 09:40:15 följande:
    Weeeeiiii!!! Vi vågar inte heller tro att det är på riktigt, jag behöver nog ett ultraljud för att förstå. inbokat den 27/4, så nu längtar jag dit?. 
    Nä, det känns helt overkligt!!! Och så himla läskigt! Bara fått plus en gång spontant för 4 år sedan. Och det slutade i missfall. Fick dock aldrig så starkt plus då som nu :D

    27/4 är ju ändå ganska snart! Jag skulle få ett brev hem med en tid om ca 4 veckor stod det, längtar också!! Skrattande
  • Cheneyney
    Rosetattoo skrev 2022-04-16 09:42:18 följande:

    Hur lång tid efter får man ul? Glad


    Grattis igen Cheneyney{#emotions_dlg.flower}


    4 veckor efter positivt test skulle jag få tid iaf Solig
  • Rosetattoo
    Cheneyney skrev 2022-04-16 10:36:32 följande:
    4 veckor efter positivt test skulle jag få tid iaf Solig
    Hur långt gången räknas du vara nu då, vet du det? GladSolig Förstår vid IVF att man ska lägga på 2v vid ägginsättning?
  • Cheneyney
    Rosetattoo skrev 2022-04-17 07:38:04 följande:
    Hur långt gången räknas du vara nu då, vet du det? GladSolig Förstår vid IVF att man ska lägga på 2v vid ägginsättning?
    Jag räknar från ägguttag, som att det är ägglossningen då. Så om man går från det är jag i v 5 nu, eller 4+4. Sen om det är rätt vet jag inte, haha, men det får vi väl se vid nästa vul då Solig

    Hur går det för dig? 
  • Anonymtjej9

    Jag och min sambo har försökt i 2 år att få barn och blir så ledsen varje gång mensen kommer! Tårarna bara kommer! Någon som känner likadant? Hur hanterar ni alla känslor? Behöver tips på hur man skall hantera alla känslor som bara kommer när mensen kommer varje gång! speciellt när man ser gravida, barnvagnar överallt! ????????

  • Rosetattoo

    cheneyney: Så spännande! Glad 


    jo det går bra, väldigt trött emellanåt och molvärk. Imorgon är TD! Testade såklart imorse också för att se om plusset är där och japp det hänger kvar Solig

    Anonymtjej9: Jag förstår din uppgivenhet och sorg. Det är svårt att hantera när det aldrig går.. när mensen kommer gång på gång känns det som ett slag i ansiktet. Har ni sökt hjälp än? Vet inte hur du ska hantera sorgen, mitt hjälpte när vi sökte vård för då visste man att man får någon slags hjälp i all ovisshet. Kram! 

  • Cheneyney
    Rosetattoo skrev 2022-04-17 12:46:48 följande:

    cheneyney: Så spännande! Glad 


    jo det går bra, väldigt trött emellanåt och molvärk. Imorgon är TD! Testade såklart imorse också för att se om plusset är där och japp det hänger kvar Solig

    Anonymtjej9: Jag förstår din uppgivenhet och sorg. Det är svårt att hantera när det aldrig går.. när mensen kommer gång på gång känns det som ett slag i ansiktet. Har ni sökt hjälp än? Vet inte hur du ska hantera sorgen, mitt hjälpte när vi sökte vård för då visste man att man får någon slags hjälp i all ovisshet. Kram! 


    Ååh så härligt, skönt att det äntligen är td imorgon, känns lite speciellt :D går allt som det ska får vi ju barn nästan samtidigt Solig
  • Mimzan
    Rosetattoo skrev 2022-04-16 09:42:18 följande:

    Hur lång tid efter får man ul? Glad


    Grattis igen Cheneyney{#emotions_dlg.flower}


    Säkert olika på vart man går men vi hade testdag 10/4 o dom ville tidigast ha ul 27/4 för att kunna se grejer sa hon. 
  • Mimzan
    Anonymtjej9 skrev 2022-04-17 11:20:22 följande:

    Jag och min sambo har försökt i 2 år att få barn och blir så ledsen varje gång mensen kommer! Tårarna bara kommer! Någon som känner likadant? Hur hanterar ni alla känslor? Behöver tips på hur man skall hantera alla känslor som bara kommer när mensen kommer varje gång! speciellt när man ser gravida, barnvagnar överallt! ????????


    Allt blev lättare när man sökte hjälp. 3 månader tog det innan vi kom till kliniken o veckan efter körde dom igång behandlingen, nu är jag gravid för första gången på 2 år. 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2022