• Anonym (Molly)

    Maken dödade min kåthet- igen

    jaha, så har man varit på aw med vänner. Kommer hem någorlunda i tid, uppklädd, heta underkläder. sugen på att rulla runt mellan lakanen och älska frenetiskt.

    vad möts man av? På bara en enda jävla dag har hemmet förvandlat till ett bombnedslag. Får vada fram i hallen av skor, fullbelamrat av disk och mat i köket, popcorn krig i vardagsrummet. En fisande karl sitter i soffan i mjukisar. Det enda positiva att komma hem till var att barnen somnat i tid.

    Där torkade all längtan. Nu väntar en lördag som kommer bestå av att jag ska behöva avsätta tid att röja. Efter honom. igen. Allt jag vill är att ligga och njuta med mannen jag älskar och istället så gnisslar jag tänder av irritation och besvikelse.

    vet inte vad jag vill med tråden... behöver spy ut min irritation.

  • Svar på tråden Maken dödade min kåthet- igen
  • Anonym (Molly)
    Anonym (K) skrev 2022-05-21 08:47:54 följande:

    Låt honom städa. Och sen tycker jag att din inställning är rätt märklig, han ska automatiskt vilja ha sex bara för att du kommer hem onykter i sexiga kläder? Han är väl inte alltid kåt bara för att du vill det, på samma sätt som du säkert inte bara kan knäppa på kåtheten för att han vill.


    Hej, nej du missförstår mig. Klart han inte behöver det!
    Men jag var sugen på att förföra honom, var sugen på att hetta till kvällen - speciellt då barnen somnat tidigt. Men vi kom inte ens till det stadiet då all röra bara tog musten ur mig. Han äskar när jag tar initiativ och påpekar ofta att han vill att jag gör det,. Men hur ska jag kunna hålla lusten vid liv när man kommer hem till detta?? Så tråkigt slut på en kväll som kunde blivit så härlig....han blev sur för att jag surade och inte ville mysa.. hmmm konstigt
  • Anonym (Molly)
    linani skrev 2022-05-21 08:58:04 följande:

    Fast, att bli sur är ett val du gör. Ni hade kunnat ligga ändå, stäng dörren till sovrummet bara, där inne stod väl ingen disk?

    Mannen hade säkert slutit fisa om du gränslat honom i soffan i dina sexiga underkläder. Och mjukisbyxor kan man ta av, du kan inte begära att han ska sitta finklädd hemma en kväll för att du kommer hem fyllekåt.

    Sen efter sexet säger du, "älskling imorgon tar jag barnen och åker iväg till xxxx medan du städar och gör fint här hemma".

    Lite stök i huset är inget att hänga upp hela sin tillvaro på. Man kan leva ändå. Och om du generellt tycker mannen är kass, så gör slut. Hellre det än att gå runt och bli bitter och skylla orsaken på någon annan.


    besvikelsen var inte över själva stöket utan att han gjort noll ansträngning och att jag som fått jobba så mycket denna vecka helt plötsligt skulle behöva röja igen hemma... kännas som ett evighetsmoment där han stökar och jag får fixa och sen är det lika snabbt kaos igen. Och nej, han städar inte självmant utan sura miner. Han hittar alltid sk viktigare saker att göra.

    Hade önskat att komma hem till något annat än detta. Hade önskat någon form av vardaglig ansträngning än att skapa massa merjobb för mig...
  • Anonym (Molly)
    Anonym (:) haha ja se fruntimmer) skrev 2022-05-21 12:43:05 följande:

    hahahaha ja se fruntimmer och deras outsinliga källa till totala narcissism. Nu är jag kåt vilket händer en gång i halvåret...men han förstörde det. Medans han är kåt varenda dag och du förstör det, varenda dag. Ändå är du offret.


    Jag är ganska ofta kåt och vill ligga men lite hämmad så vilt sex där jag förför honom blir mer när jag har lite vin i kroppen och känner mig snygg. Så perfekt dag där allt föll platt tyvärr. 

    nej hur kan jag vara narcissist när jag fixar och trixar för alla andra? Och ett offer är jag inte. Men besviken och ledsen att inte få tillbaka samma trix och fix tillbaka kanske. Och irriterad över att tappa lusten när jag verkligen bara längtar efter att komma hem till honom och ha det skönt.

    jag är sexuellt frustrerad helt enkelt ;) men jag tänder inte på att vara en dörrmatta
  • Anonym (Molly)
    Tompa2022 skrev 2022-05-21 09:44:06 följande:
    Jag förstår din frustration, men han kanske inte fick memot att du ville ha lite het, lagom berusad sex efteråt? Då hade han säkert fixat till hemma, duschat, tagit på sig en god aftershave och lite snygga kläder och ställt fram en flaska bubbel för er att komma i fas.

    Kommunicera, gott folk. Tankeläsning är en mycket ovanlig förmåga.
    Fast röjja upp efter sig gör man väl oavsett om det vankas ligg eller inte? Direkt elakt att stöka ner så mycket när ens fru kämpat dagen innan att få i ordning till helgen trotd att hon haft massa övertid på jobbet... kändes så taskigt..

    handlar liksom inte om stöket i sig utan bristen på omtanke och engagemang., senaste tiden har varit då krävande på alla plan för mig och jag vill bara skits i allt, få vara mitt gamla jag. Snygg, åtrådd och glad. Inte ens det fick jag för en kväll... 

    bitter
  • Anonym (K)
    Anonym (Molly) skrev 2022-05-22 01:18:39 följande:
    Hej, nej du missförstår mig. Klart han inte behöver det!
    Men jag var sugen på att förföra honom, var sugen på att hetta till kvällen - speciellt då barnen somnat tidigt. Men vi kom inte ens till det stadiet då all röra bara tog musten ur mig. Han äskar när jag tar initiativ och påpekar ofta att han vill att jag gör det,. Men hur ska jag kunna hålla lusten vid liv när man kommer hem till detta?? Så tråkigt slut på en kväll som kunde blivit så härlig....han blev sur för att jag surade och inte ville mysa.. hmmm konstigt
    Jag kan förstå vad du menar men en sån gång får man ta på skygglapparna och sikta in sig på målet ;) Sen att han sitter och fiser i mysbyxor känns väl så där... Du kanske har en dildo värsta fall, kan rekommendera att du också köper en Satisfyer om du inte redan har. Då slipper man iaf en del av besvikelsen, så får ni ta diskussionen om hur sånt där totalstök påverkar en, inte bara sexlusten utan mer generellt skulle jag säga. Ingen mår bra av att leva så där i längden, och båda måste se till att hålla efter. Man ska inte underskatta den negativa spiralen som följer med det.
  • Anonym (Mrs)
    Anonym (Molly) skrev 2022-05-22 01:18:39 följande:
    Hej, nej du missförstår mig. Klart han inte behöver det!
    Men jag var sugen på att förföra honom, var sugen på att hetta till kvällen - speciellt då barnen somnat tidigt. Men vi kom inte ens till det stadiet då all röra bara tog musten ur mig. Han äskar när jag tar initiativ och påpekar ofta att han vill att jag gör det,. Men hur ska jag kunna hålla lusten vid liv när man kommer hem till detta?? Så tråkigt slut på en kväll som kunde blivit så härlig....han blev sur för att jag surade och inte ville mysa.. hmmm konstigt
    Jag verkar vara en av de få som förstår dig här. Min sambo och jag har överenskommelsen av att när någon kommer hem efter att ha varit borta, så skall hemmet vara så pass att man inte måste starta med att städa.
    Ingen av oss mår bra av att mötas av ett kaotiskt hem!
    För oss är det omtanke.

    Så jag förstår dig, och hade nog reagerat likadant som du
  • Anonym (Mrs)

    TS jag utgår också ifrån att du i vardagen är den som plockar, diskar, fixar och städar....annars hade det ju inte varit som det var när du kom hem!

  • Jonny55
    vampyria2 skrev 2022-05-21 13:00:30 följande:
    Snacka om att dra alla över samma kam  Finns nog väldigt många relationer där det faktiskt är kvinnan som vill oftare än männen faktiskt ????

    men till TS vill jag bara säga, blanda aldrig i hop sex och närhet med såna saker, det kommer alltid finnss saker man stör sig av hos den andre så det slutar bara med att man slutar helt att ha sex till slut.
    Jaa i min senaste relation var det nog så, helt klart.
  • Räkan77

    Din man kanske fysiskt eller mentalt orkar både ta hand om barnen själv hela eftermiddagen, laga middag, natta och sen röja upp. Att du fixar det är en sak, men han kanske inte har samma energi och förmåga som dig. Eller så är han bara lat, omöjligt att veta för oss utomstående. 

    När man själv har en högre kapacitet än sin partner så blir man lätt väldigt frustrerad. Jag tycker du ska försöka luska lite mer om hur han upplever situationen. 

  • Anonym (Fyllesex)

    Tycker det känns lite bakvänt att komma efter fest hem efter att den ena tagit barnen hela kvällen och förvänta sig att hemmet ska vara tipptopp och mannen ska vara uppiffad så du ska få ligga? Som 50 talet fast tvärtom. Jag hade blivit vansinnig om min man kom hem efter en utekväll och började bitcha om hur ostädat det var och hur slafsig jag såg ut. 

  • Anonym (eget val)
    Anonym (:) haha ja se fruntimmer) skrev 2022-05-21 13:11:26 följande:
    Jag betvivlar inte det, men även de kvinnorna gör sig till offer i situationen. Narcissismen står i full blom oavsett sexlust.
    Vilken tur att du kan välja bort fruntimmer då.
    Eller du kanske redan har sån tur att du är homosexuell?
    Är du inte redan homo men av typen som tror att man kan välja sexuell läggning, då borde du absolut välja att go gay!
    Går det inte att välja gay så kan du som sagt alltid välja bort fruntimmer, bättre att rå om sig själv.
  • Anonym (Molly)
    Anonym (Fyllesex) skrev 2022-05-22 20:38:04 följande:

    Tycker det känns lite bakvänt att komma efter fest hem efter att den ena tagit barnen hela kvällen och förvänta sig att hemmet ska vara tipptopp och mannen ska vara uppiffad så du ska få ligga? Som 50 talet fast tvärtom. Jag hade blivit vansinnig om min man kom hem efter en utekväll och började bitcha om hur ostädat det var och hur slafsig jag såg ut. 


    Jag med. Men nu var huset städat innan fredagen. Vi skulle ha gäster på lördag kväll och allt som jag gjort tidigare var typ i onödan. Massa tid som gick åt till ingenting och jag fick ändå fixa allt på lördagen. så himla trist att börja en helg så när man bara vill slappna av och njuta av ledigheten, av honom och kommande kväll. Det kändes bara så taskigt. Och det är tyvärr inte första gången han ger mig massa onödigt merjobb (hade han fixat och städat på lördagen hade det inte varit något problem då hade jag kunnat vada i skit utan att det bekom mig). 
  • Anonym (Molly)
    Räkan77 skrev 2022-05-22 18:47:09 följande:

    Din man kanske fysiskt eller mentalt orkar både ta hand om barnen själv hela eftermiddagen, laga middag, natta och sen röja upp. Att du fixar det är en sak, men han kanske inte har samma energi och förmåga som dig. Eller så är han bara lat, omöjligt att veta för oss utomstående. 

    När man själv har en högre kapacitet än sin partner så blir man lätt väldigt frustrerad. Jag tycker du ska försöka luska lite mer om hur han upplever situationen. 


    Det kan jag respektera. Men nu var det ett städat hus som förvandlades till ett bombnedslag. Hur han lyckades med det är ta mig fan en merit och han gör det gång på gång.


    jag är ingen hög kapacitetare. Jag skulle gärna göra 1000 andra saker än att städa. Men någon måste ju göra det? Vad är valet när den andre inte hör det? jag Efterfrågade inte att han skulle städa. Jag förutsatte bara att han skulle plocka undan det han röjt fram så att jag skulle slippa ta hand om det. Så att vi kunde göra andra och mycket trevligare saker. Hade gärna använt mina fina underkläder än att dra på mig städrocken typ och röja efter en vuxen man... det sårade...

  • Anonym (Molly)
    Anonym (Mrs) skrev 2022-05-22 13:54:25 följande:

    TS jag utgår också ifrån att du i vardagen är den som plockar, diskar, fixar och städar....annars hade det ju inte varit som det var när du kom hem!


    Jag gör det mer än han ja.. han besväras inte av det på samma sätt. men jag är inte en pedant. Hade han haft Städning på hjärnan så hade jag lätt kunnat släppa kaoset. Men vetskapen att det kommer landa på mig, vare sig jag vill eller inte, stressar., att se en massa merjobb som jag måste ta i tu med ocha ty min tidigare röjning var helt i onödan.

    det dödar min lust när jag bara vill komma hem till ett hus att vila i... inget mer. Kräver inte tipptopp. Men jag vill få vila i mitt hem, nye en massa arbete.

    hur vänder man detta? Orkar inte. Finns så mycket jag hellre lägger energi och tid på... vill inte bråka. Vill inte bli sårad. Hur får man sin kärlek att fan skärpa sig??
  • Anonym (Låt skiten stå)

    Varför städade du upp efter honom på lördagen? Varför sa du inte bara att det här verkar du ha valt att vänta med till idag så då räknar jag med att du fixar det nu. Om det är ofta som det blir så att du behöver röja när han haft ansvaret fastän ni inte har en sådan överenskommelse så måste ni ju ta det snacket igen. Vem röjde efter middagen på lördagen då? 

  • Kirenaj68
    Anonym (Molly) skrev 2022-05-20 23:59:20 följande:
    Maken dödade min kåthet- igen

    jaha, så har man varit på aw med vänner. Kommer hem någorlunda i tid, uppklädd, heta underkläder. sugen på att rulla runt mellan lakanen och älska frenetiskt.

    vad möts man av? På bara en enda jävla dag har hemmet förvandlat till ett bombnedslag. Får vada fram i hallen av skor, fullbelamrat av disk och mat i köket, popcorn krig i vardagsrummet. En fisande karl sitter i soffan i mjukisar. Det enda positiva att komma hem till var att barnen somnat i tid.

    Där torkade all längtan. Nu väntar en lördag som kommer bestå av att jag ska behöva avsätta tid att röja. Efter honom. igen. Allt jag vill är att ligga och njuta med mannen jag älskar och istället så gnisslar jag tänder av irritation och besvikelse.

    vet inte vad jag vill med tråden... behöver spy ut min irritation.


    Hur är han annars då när han inte sitter fisande i soffan med mjukisar på sig?
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Molly) skrev 2022-05-20 23:59:20 följande:
    Maken dödade min kåthet- igen

    jaha, så har man varit på aw med vänner. Kommer hem någorlunda i tid, uppklädd, heta underkläder. sugen på att rulla runt mellan lakanen och älska frenetiskt.

    vad möts man av? På bara en enda jävla dag har hemmet förvandlat till ett bombnedslag. Får vada fram i hallen av skor, fullbelamrat av disk och mat i köket, popcorn krig i vardagsrummet. En fisande karl sitter i soffan i mjukisar. Det enda positiva att komma hem till var att barnen somnat i tid.

    Där torkade all längtan. Nu väntar en lördag som kommer bestå av att jag ska behöva avsätta tid att röja. Efter honom. igen. Allt jag vill är att ligga och njuta med mannen jag älskar och istället så gnisslar jag tänder av irritation och besvikelse.

    vet inte vad jag vill med tråden... behöver spy ut min irritation.


    Hej Molly

    Vill bara säga att du inte är ensam. Har läst alla dina inlägg och det kunde helt ärligt lika gärna varit jag som skrivit dem. Känner så igen besvikelsen när ens man visar sådan brist på hänsyn och respekt. Man blir så trött och ledsen. Tillslut orkar man ingenting. Det är ibland inte ens värt att ta diskussionen. Det upprepas bara om och om igen endå. Jag är inte bitter, inte det minsta?
  • Anonym (Mrs)
    Anonym (Molly) skrev 2022-05-22 23:43:53 följande:

    Det kan jag respektera. Men nu var det ett städat hus som förvandlades till ett bombnedslag. Hur han lyckades med det är ta mig fan en merit och han gör det gång på gång.


    jag är ingen hög kapacitetare. Jag skulle gärna göra 1000 andra saker än att städa. Men någon måste ju göra det? Vad är valet när den andre inte hör det? jag Efterfrågade inte att han skulle städa. Jag förutsatte bara att han skulle plocka undan det han röjt fram så att jag skulle slippa ta hand om det. Så att vi kunde göra andra och mycket trevligare saker. Hade gärna använt mina fina underkläder än att dra på mig städrocken typ och röja efter en vuxen man... det sårade...


    Om du sätter dig ner med honom och frågar vad som gör honom glad, vad som får honom att trivas med livet allra mest, och därefter berättar vad som får dig glad osv.
    Du får ju helt enkelt berätta att du blir ledsen av att mötas av kaos när du kommer hem, att du inte kan slappna av förrän hemmet är drägligt. 

    Min exman och jag hade exakt samma problem, och han såg inte stöket alls, kunde stå odiskad disk över hela köket inkl matrester som luktade, det såg ut som ett bombnedslag i hallen osv. Han valde alltid tvsoffan framför att röja upp. Så jag röjde och diskade och städade varje gång jag kom hem, för annars hade jag fått göra det dagen efter, men då ännu värre kaos.
    En gång var jag på sjukhus inneliggande ett par dygn, svårt sjuk i pneumoni med CRP 550. Kom hem till en lägenhet som såg ut som kriget, och på den tiden hade vi inte barn.

    I vårt fall slutade det med att vi skilde oss. Givetvis inte pga städningen, men pga den jag kände att jag blev. Jag är inte pedantisk, men län er att jag vill göra annat i livet än att städa hela tiden, så det är bättre att alla mikrostädar, dvs plockar undan efter sig,vi vardagen.

    Nu lever jag med ny sambo sedan 13 år, och det är bara en ren vila och livsnjutning. Vi tar en drink och solar på altanen efter jobbet, eller springer en runda ihop. Eftersom vi plockar undan efter oss, och lägger saker där de skall vara, och framförallt strävar mot samma mål; ett hyfsat ordnat hem, så hinner vi njuta i naturen, i sängen med varandra och umgås med vänner istället. Storstäder gör vi i stort sett aldrig
  • Anonym (Mrs)
    Anonym (Molly) skrev 2022-05-22 23:43:53 följande:

    Det kan jag respektera. Men nu var det ett städat hus som förvandlades till ett bombnedslag. Hur han lyckades med det är ta mig fan en merit och han gör det gång på gång.


    jag är ingen hög kapacitetare. Jag skulle gärna göra 1000 andra saker än att städa. Men någon måste ju göra det? Vad är valet när den andre inte hör det? jag Efterfrågade inte att han skulle städa. Jag förutsatte bara att han skulle plocka undan det han röjt fram så att jag skulle slippa ta hand om det. Så att vi kunde göra andra och mycket trevligare saker. Hade gärna använt mina fina underkläder än att dra på mig städrocken typ och röja efter en vuxen man... det sårade...


    Om du sätter dig ner med honom och frågar vad som gör honom glad, vad som får honom att trivas med livet allra mest, och därefter berättar vad som får dig glad osv.
    Du får ju helt enkelt berätta att du blir ledsen av att mötas av kaos när du kommer hem, att du inte kan slappna av förrän hemmet är drägligt. 

    Min exman och jag hade exakt samma problem, och han såg inte stöket alls, kunde stå odiskad disk över hela köket inkl matrester som luktade, det såg ut som ett bombnedslag i hallen osv. Han valde alltid tvsoffan framför att röja upp. Så jag röjde och diskade och städade varje gång jag kom hem, för annars hade jag fått göra det dagen efter, men då ännu värre kaos.
    En gång var jag på sjukhus inneliggande ett par dygn, svårt sjuk i pneumoni med CRP 550. Kom hem till en lägenhet som såg ut som kriget, och på den tiden hade vi inte barn.

    I vårt fall slutade det med att vi skilde oss. Givetvis inte pga städningen, men pga den jag kände att jag blev. Jag är inte pedantisk, men län er att jag vill göra annat i livet än att städa hela tiden, så det är bättre att alla mikrostädar, dvs plockar undan efter sig,vi vardagen.

    Nu lever jag med ny sambo sedan 13 år, och det är bara en ren vila och livsnjutning. Vi tar en drink och solar på altanen efter jobbet, eller springer en runda ihop. Eftersom vi plockar undan efter oss, och lägger saker där de skall vara, och framförallt strävar mot samma mål; ett hyfsat ordnat hem, så hinner vi njuta i naturen, i sängen med varandra och umgås med vänner istället. Storstäder gör vi i stort sett aldrig
Svar på tråden Maken dödade min kåthet- igen