• Pörny

    BIM sept -22

    Startar en septembertråd redan nu. 


    försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

    BIM lista
    Pörny 5/9 

  • Svar på tråden BIM sept -22
  • TrueResolution

    Jag hoppar över i den här tråden från augusti jag med då min ägglossning bestämde sig för att testa igen och BIM försköts till september. 


    Spännande att ni är så många med samma datum. önskar SÅ att vi får många plus innan månaden är slut  alla vi som väntar Hjärta1/9 Etaj
    1/9 ewcia 
    2/9 Cykelhjul
    3/9 Barbrastreisand 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    5/9 MyFirstBaby
    7/9 Jojjans
    7/9 TrueResolution
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen

  • Cykelhjul
    Sjuttonmånader skrev 2022-08-24 17:56:45 följande:
    Jag köpte hem igår o tog första igår kväll lär säkert inte hjälpa denna cykel då jag nyss haft mellanblödning eller nåt (asså eventuellt en ägglossningsfri cykel men ändå mens en vecka tidigt- jättelustigt!) Me  den tog precis slut så började nog lite sent. Har hört mycket gott om det, typ mirakelpiller xD men jag vet inte när jag ska ha varken äl eller mens nu mtp att det fuckat upp min regelbundenhet nu plötsligt... och dessutom så provade jag att tempo från igår morse o tycker jag har hög temp, asså det är så konstigt o jag är typ rädd att nåt är fel!  

    Brukar du få mellanblödningar? Jag tror nog inte att någonting är fel <3
    haha sedan vi började med våra försök att skaffa barn så har min cykel  aldrig strulat så mycket som den gör nu, och det beror nog mest på att jag läser in alldeles för mycket. Känner efter och analyserar allt. Sedan har man säkert någon inre stress som bidrar till krånglet också. 

    Men ingenting är nog fel ska du se fortsätt tempa och ta gelen fram tills det du tror är ÄL, får du ingen ÄL denna månad (vilket i sig är helt normalt) så kommer den säkert nästa Hjärta


    puglove skrev 2022-08-24 18:01:56 följande:

    Jag testade med bidrottninggele (apiforce) med mitt första barn, tog sig den gången samma månad och första försöket. Började då äta dem på mensens första dag. 


    Testade rosenrot i förra månaden och har inte fått tillbaka mensen. är 16 dagar sen nu och är inte gravid. Kan ev ha påverkat till senare ägglossning och därför förskjutit cykeln. Hmm det återstår att se!


    Åh är det sant Skrattande Nu får man upp lite mer hopp gällande bidrottninggelen! 
    Jag har kört rosenrot denna månad också. Det kanske blir för mycket nu när jag tänker efter Skäms men undra om den är orsaken till att jag från ÄL fram tills nu har mensvärk i magen, enligt ÄL sticka så hade jag äl 20/9. Men undra om den inte är sen då och det är ÄL smärtor jag har nu. Haha så typiskt för då är det kört denna månad

  • Cykelhjul
    Sjuttonmånader skrev 2022-08-24 17:59:29 följande:

    Vi ska till gyn om ett par veckor och börja "utreda" då vi hållt på ett år nu. 
    Men hoppas hoppas och kommer göra allt för att bli typ placebo-påverkad av dessa piller nu haha, kan man bli placebo-gravid xD


    hahah jag känner mig placebo gravid nu kan jag tala om. Så du är inte ensam! xD Varje gång mellan ägglossning till mensen så är hoppet skyhögt verkligen

    Vad skönt ni är i loopen nu för utredning! :D 
    Katch91 skrev 2022-08-24 19:59:28 följande:

    Läskigt med bidrottningele om de kan skjuta upp allt!

    jag var lite orolig igår och idag för mig fertila sekret kändes som bortblåst. fick blinkande gubbe idag ändå men va orolig att östrogenet var påväg ner innan ägglossning. Men ju på kvällen kunde jag se det elastiska halkiga sekretet igen tack och lov. Ska hoppa på varann ikväll igen så det blir bra!
    hoppas på fast gubbe på CB testet på torsdag Kväll typ. Eller kanske redan ikväll eftersom sekretet tilltagit.


    Då är det på G strax då, håller tummarna det tilltar nu under dagen :D 
  • puglove

    Cykelhjul: Ja alltså för mig blev det inte bra med just rosenrot. Den ställde nog till det lite för mig men det är säkert väldigt olika. när jag körde rosenrot fram till vad jag trodde var min ÄL så fick jag massa flytningar, några dagar senare sjukt ont i magen särskilt om natten, som kraftig mensvärk samt konstig puls och illamående. Magen svullnade upp och jag var ju såklart 110% säker på att jag var gravid haha. Det var jag inte tyvärr :p 
    jag har helt enkelt bättre erfarenhet av bidrottninggelen!

    Håller tummarna för att din ÄL skedde precis när den skulle :) 


  • Barbrastreisand

    Det är nog inte meningen att jag ska bli gravid än.. Fick aldrig fullt utslag på mina lh-stickor, blev akut dålig så kunde inte fortsätta testa under två dygn. Nu är testet svagt så misstänker att stegring varit.
    Ska bli intressant och se när mensen faktiskt dyker upp. Håller tummarna för er andra :) 

  • Katch91

    @sjuttonmånader

    Jag reflekterade över en sak som du skrev!
    Att din mens kom tidigt och att sen tog slut fort samt att du har hög temp.

    Har du kollat så du inte är gravid men fick en nidblödning alternativt en genombrottsblödning? Bara för att utesluta.

    i och med att tempen är hög som i vanliga fall skall sjunka kring mensen och först stiga när ägget släpps. Din temp kanske aldrig sjönk pga graviditet. 


    bara en reflektion jag fick

  • Pörny

    Äl+4 och min kropp är galen. Har sån molvärk långt ner i magen (mensvärk men utan all utstrålning i bäcken jag brukar ha) jag är svullen som attan och täppt i näsan utan att vara förkyld. Jag hoppas verkligen att det är nått på g annars är min kropp mer galen än den brukar Skrikandes

  • Sjuttonmånader

    Katch91 - Åh jag förstår vad du menar, det var min första tanke med och började direkt spinna vidare såklart Obestämd
    Men jag blödde ganska mycket och har inte fått några som helst gravsymptom (har barn sedan innan) plus att jag tog äl test på dag 11 och 13 vilka var neg.. Mensen kom dag 18 (brukar ha 26 dagar typ på pricken annars) och höll ändå i sig ungefär som en vanlig mens och betedde sig lika dant.

    Det jag har tänkt i efterhand är ju isf kanske supertidigt mf eftersom jag aldrig (!!!) haft en blödning som inte varit mens (förutom just mf/pga hormonspiral/efter jag fött barn). Så ja jag har funderat på alla möjliga saker. Gyn sa bara att det nog var kroppen som hoppat över en äl och att mensen kom tidigt pga det :S superweird anyhow...

    Ang temp.. ja jag tycker den är hög men jag har typ bara tempat en gång innan i bara några dagar (för typ ett år sen), då har jag för mig att den var låg, runt 36,7 eller nåt.. Men minns inte säkert. Det är väl bara att fortsätta tempa I guess men fan vilken pers detta är! Kräks

  • Amaaanda00

    Jag hoppar in här i september tråden då mensen tyvärr kom imorse. BIM 21/9 

    1/9 ewcia 
    2/9 Cykelhjul
    3/9 Barbrastreisand 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    5/9 MyFirstBaby
    7/9 Jojjans
    7/9 TrueResolution
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00

  • Cykelhjul
    puglove skrev 2022-08-25 08:51:46 följande:

    Cykelhjul: Ja alltså för mig blev det inte bra med just rosenrot. Den ställde nog till det lite för mig men det är säkert väldigt olika. när jag körde rosenrot fram till vad jag trodde var min ÄL så fick jag massa flytningar, några dagar senare sjukt ont i magen särskilt om natten, som kraftig mensvärk samt konstig puls och illamående. Magen svullnade upp och jag var ju såklart 110% säker på att jag var gravid haha. Det var jag inte tyvärr :p 
    jag har helt enkelt bättre erfarenhet av bidrottninggelen!

    Håller tummarna för att din ÄL skedde precis när den skulle :) 


    Jag är nog benägen att hålla med dig gällande RR. Det här blir sista cykeln jag testar det, bidrottninggelen känns bra dock! 

    Jag känner exakt samma nu plus jag äter provera som efter lite sökande i familjelivs trådar får mig att inse att alla symptom med illamående, mensvärk efter ägglossningen och ont i äggstockarna även är biverkningar av tabletterna. Och också som du säger, förmodligen biverkning av RR


    Haha så typiskt jag som trodde det ev var tecken. Kroppen är så jäkla märklig, jag trodde verkligen 100% som du säger att man var gravid för min magkänsla sa så. Sen igår kväll när insikten kom så försvann alla "graviditetssymptom" haha


    Pörny skrev 2022-08-25 19:27:38 följande:

    Äl+4 och min kropp är galen. Har sån molvärk långt ner i magen (mensvärk men utan all utstrålning i bäcken jag brukar ha) jag är svullen som attan och täppt i näsan utan att vara förkyld. Jag hoppas verkligen att det är nått på g annars är min kropp mer galen än den brukar Skrikandes


    Hoppas det är ett tecken på något! Min kropp har spårat en hel del också just nu och är på ÄL+6. Tror dock det är pga rosenrot och proveran MEN man kan ju hoppas på annat. 

Svar på tråden BIM sept -22