• Tue 16 Aug 2022 20:18
    15944 visningar
    34 svar
    34
    15944

    Är det lag på resväskor med 4 hjul nu?!

    Jag är så irriterad då jag avskyr resväskor med 4 hjul och det inte går att hitta en hård resväska med 2 hjul längre. Jag har vänt upp och ner på internet för att hitta det men det finns verkligen ingenstans. Vad är det frågan om? Ska jag behöva börja leta på loppisar efter en begagnad väska för att få tag på en hård väska med 2 hjul i 26-28 inch storlek? Varför finns det inte en enda tillverkare som ger en ett alternativ med 2 hjul bara? Varför tvinga på alla konsumenter samma modell?

  • Svar på tråden Är det lag på resväskor med 4 hjul nu?!
  • Fri 19 Aug 2022 15:28
    #1

    Många har läst utan att säga något. Finns det inte ens någon som håller med mig om att man borde få bestämma själv om man vill köpa två eller fyra hjuls resväskor? 

  • Fri 19 Aug 2022 15:40
    #2

    Vad är det du vill kunna göra med en 2-hjulsväska som du inte kan göra med en 4-hjulsväska? Vill du kunna luta den så går det ju också bra även om den har 4 hjul. 

    Annars googlade jag precis resväska 2 hjul och det kom upp ett antal.

  • Fri 19 Aug 2022 15:54
    #3
    Tihi skrev 2022-08-19 15:28:21 följande:

    Många har läst utan att säga något. Finns det inte ens någon som håller med mig om att man borde få bestämma själv om man vill köpa två eller fyra hjuls resväskor? 


    Vem tvingar dig att köpa något du inte vill ha?
  • Fri 19 Aug 2022 15:59
    #4

    Förstår inte heller, det kommer upp förslag om man googlar på hård resväska med två hjul. 


     

  • Fri 19 Aug 2022 16:20
    #5

    Men vad är problemet med 4 hjul?

  • Fri 19 Aug 2022 16:23
    #6
    Medborgare skrev 2022-08-19 15:59:10 följande:

    Förstår inte heller, det kommer upp förslag om man googlar på hård resväska med två hjul. 


     


    Men det är små kabinväskor. Ibland ser det ut som att det finns stora väskor men sen när man klickar på det så visar det sig vara en liten väska. Men länka gärna eller skriv vilken affär du hittar en stor väska på för jag har inte lyckats. Inte ens på världens största online varuhus. 
    Mrs Moneybags skrev 2022-08-19 15:40:05 följande:
    Vad är det du vill kunna göra med en 2-hjulsväska som du inte kan göra med en 4-hjulsväska? Vill du kunna luta den så går det ju också bra även om den har 4 hjul. 

    Annars googlade jag precis resväska 2 hjul och det kom upp ett antal.
    Jag gillar inte 4 hjulsväskor av många, många orsaker. Ett par av dom är att dom är förjävliga att dra om man inte är på släta marmorgolv och att hjulen går av mycket lättare även på dyra och erkänt bra märken.  
  • Fri 19 Aug 2022 16:24
    #7
    mammatill6 skrev 2022-08-19 16:20:19 följande:
    Men vad är problemet med 4 hjul?
    Att jag inte gillar det!
  • Fri 19 Aug 2022 16:26
    #8
    Medborgare skrev 2022-08-19 15:59:10 följande:

    Förstår inte heller, det kommer upp förslag om man googlar på hård resväska med två hjul. 


     


    Tillägg: När man klickar visar det sig vara en liten väska eller en stor men uppdaterad modell med 4 hjul. 
  • Fri 19 Aug 2022 16:49
    #9

    Vet vad du menar. De kallas spinner wheels, och de sticker även ut mera nu, inte ens de fyrhjuliga for några år sen stack ut så mycket. Helt perfekt att slå i och gå sonder så man måste kopa en ny väska igen. Flygplanslastarna är ju kända for att hantera bagage hårt, ibland ser ju väskorna ut som de gått genom en resa från helvetet och tillbaka när man kommer hem. Tyvärr inget tips, mer än att kanske forsoka soka på storleken i liter istället for inch. Finns det någon fysisk affär kvar du kan åka och kolla i och fråga, kanske kan de beställa hem?

  • Fri 19 Aug 2022 17:07
    #10
    Tow2Mater skrev 2022-08-19 16:49:08 följande:
    Vet vad du menar. De kallas spinner wheels, och de sticker även ut mera nu, inte ens de fyrhjuliga for några år sen stack ut så mycket. Helt perfekt att slå i och gå sonder så man måste kopa en ny väska igen. Flygplanslastarna är ju kända for att hantera bagage hårt, ibland ser ju väskorna ut som de gått genom en resa från helvetet och tillbaka när man kommer hem. Tyvärr inget tips, mer än att kanske forsoka soka på storleken i liter istället for inch. Finns det någon fysisk affär kvar du kan åka och kolla i och fråga, kanske kan de beställa hem?
    Man undrar ju vad tillverkarna tänker (mer än att få sälja minst en väska om året till samma person) för det är ju ännu mer idiotiskt att dom sticker ut som du sa än att dom "bara" sticker ut under väskan. Dom enda 2 hjuliga jag kan hitta är duffle bags eller en mjuk upright. Mjuka har jag redan köpt på mig ett par extra att spara på men jag behöver några hårda också. Jag har frågat på olika affärer inkl Samsonite för ett par år sedan men det finns verkligen inte kvar. Sjukt irriterande! Skrikandes  Vad reser du med för väska? 
Svar på tråden Är det lag på resväskor med 4 hjul nu?!