• Härjedarling

    Hur slutar man ta åt sig?

    Hur gör man för att sluta bli så sårad över elaka kommentarer? Jag är så less på att gå omkring och vara sårad och arg! (Är högkänslig personlighet.) Säg inte att det bara är att inte bry sig, det funkar inte så för mig! 

  • Svar på tråden Hur slutar man ta åt sig?
  • Anonym (Ivory)

    Jag blir lite förbryllad nu. Det stämmer att jag har kommenterat anonymt i människors trådar, men det här är anonymt, så för det första förstår jag inte hur du kan veta vilka. Är du moderator eller något Härjedaling? 

    Du får mer än gärna anse att det är barnsligt och desperat att kommentera. En annan kommentar jag fick i en tråd gick också ut på att jag skulle tro att jag var just cool. Det tror jag verkligen inte, men jag tror ju att jag har något att tillföra, annars skulle jag inte skriva.

    Men du ger mig verkligen en tankeställare. Det är nog att slösa min tid när jag kommenterar på sådant som jag inte håller med om. Det enda som fungerar är nog att hålla med dem man håller med, då får man höra att man är en klok person.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Härjedarling skrev 2022-09-21 09:43:29 följande:

    Förlåt Kaffedraken, det var ju inte du som skrev och undrade vad jag gör här om jag skiter i kommentarer på sidan!! 🙏 Jag läste om och läste rätt! 😉

    Ivory:. Var nånstans skrev jag att jag inte bryr mig om vad jag får för svar och kommentarer här?? 

    Och SNÄLLA Kaffedraken:. Jaså, skiter "MAN" ju i främlingars elaka kommentarer?! Vilka är "man"? Du kan inte tala för alla! Och "MAN" tar inte alltid åt sig av nära och käras kommentarer! Vissa av oss litar på att våra nära och kära älskar oss förstår du, och att de har sina egna oläkta sår och vräker ur sig sånt de inte menar. Och de ber ALLTID om ursäkt efteråt, vilket främlingar ALDRIG NÅNSIN gör när de gjort fel! Jag påstår inte att jag är perfekt eller alltid har rätt, jag har lika många fel och brister som alla andra! Men jag har väl all rätt att skriva och fråga om råd över sånt som jag blir sårad av??! 


    Ja, du har all rätt att göra det. Jag menade inte att tala för dig, och det ber jag om ursäkt för.
  • Anonym (Ivory)

    Kaffedraken, du tycker dock att jag är underbar i andra trådar. 😉

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ivory) skrev 2022-09-21 09:49:37 följande:

    Kaffedraken, du tycker dock att jag är underbar i andra trådar. 😉


    jasså Skrattande
  • Anonym (Ivory)

    Men nu har ju Kaffedraken och Härjedaling får en gemensam fiendelodis så allt är väl. Ta hand om er. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag var inte helt ärlig. Jag kan fortfarande ta åt mig av kommentarer här, och bli både ledsen och provocerad. Jag sitter här för mycket, och ältar saker. Jag dras ofta hit nr jag mår dåligt, och sen så mår jag ännu sämre.
    Jag vet att det inte är bra för mig. Men kan inte sluta.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ivory) skrev 2022-09-21 09:50:31 följande:

    Men nu har ju Kaffedraken och Härjedaling får en gemensam fiendelodis så allt är väl. Ta hand om er. 


    Ja, nu är det bra igen. Ta hand om dig du också Glad
  • Härjedarling

    Ivory: Jag skrev inte till dig utan till Kaffedraken när jag skrev att hen ofta trycker ner andra i trådar och att hen tror att det är coolt! Ber om ursäkt om det blev fel, blev lite snurrigt. Jag har problem med FL, de flesta inlägg går inte att citera och då blir det knäppt.. 

    Det jag skrev till dig var att jag INTE har skrivit att jag skiter i folks kommentarer här; du undrade vad jag och Kaffedraken gör här om vi har den inställningen.. Det var Kaffedraken som skrev att "man" skiter "ju" i främlingars kommentarer på nätet, men nära och käras kommentarer blir "man ju" sårad över.  Jag skrev då att hen inte kan tala för alla. 

  • Härjedarling

    Kaffedraken: Din ursäkt var väl ironi? 😆 Eftersom jag skrev att främlingar aldrig någonsin ber om ursäkt, så ville du visa mig hur fel jag har?! 🙃😏

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nu ska jag vara helt ärlig igen. Jag är känslig. Många säger att det inte är bra att vara det. Jag har lagt märke till att dom som sagt till mig "var inte så känslig", själva överreagerar över saker som JAG inte tycker är så farliga. Så det verkar som att man kan reagera olika över olika saker som händer en. Sen så är folk olika. Jag säger inte åt andra, "var inte så känslig". Men det finns dom som gör det, som inte kan hålla käften.

Svar på tråden Hur slutar man ta åt sig?