• Härjedarling

    Hur slutar man ta åt sig?

    Hur gör man för att sluta bli så sårad över elaka kommentarer? Jag är så less på att gå omkring och vara sårad och arg! (Är högkänslig personlighet.) Säg inte att det bara är att inte bry sig, det funkar inte så för mig! 

  • Svar på tråden Hur slutar man ta åt sig?
  • Härjedarling

    Ivory:. Okej men jag har ju en tendens att råka ut för vidriga människor IRL också, som gaslightar mig! Och sen "är jag sjuk" för att jag reagerar normalt på deras oprovocerade attacker och trakasserier! 
    Det är nya människor hela tiden, jag har förstått att min blotta existens provocerar folk men... jag har väl rätt att finnas till?! 

  • Härjedarling

    Kaffedraken:  Då måste du ha dragit till dig elaka kvinnor, som inte förtjänar dig! Inse att du är värd en RIKTIG kvinna, som behandlar dig som en kung (och du behandlar henne som en drottning) och börja leva efter det! Då kommer du snart att attrahera de bra kvinnorna! Det FINNS bra och vettiga kvinnor därute, fast jag förstår att det är svårt att tro för många män då det finns så många galna psykopat-kvinnor som gaslightar er män och drar sina snyfthistorier som folk går på bara för att de är just kvinnor och ni är män! Håller med dig om att väldigt många kvinnor är vidriga, jag har aldrig påstått nåt annat! 😉🙏💗

  • Härjedarling

    Och JAG ÄLSKAR blyga nervösa killar! Tuffingar har inget att hämta hos mig. 🙂

  • Anonym (Ivory)

    Jag tror säkert att saker händer dig oftare än andra, och du verkar ha en känsla för när du blir orättvist behandlad. 

     Det råd jag gav dig i början av tråden vill jag påminna om. Gör din analys av situationen, men gå inte i polemik där du inte kan vinna. Låt istället personen gå och undvik. personen i fortsättningen. 

  • Anonym (S)
    Anonym (Ivory) skrev 2022-09-21 09:48:09 följande:

    Jag blir lite förbryllad nu. Det stämmer att jag har kommenterat anonymt i människors trådar, men det här är anonymt, så för det första förstår jag inte hur du kan veta vilka. Är du moderator eller något Härjedaling? 

    Du får mer än gärna anse att det är barnsligt och desperat att kommentera. En annan kommentar jag fick i en tråd gick också ut på att jag skulle tro att jag var just cool. Det tror jag verkligen inte, men jag tror ju att jag har något att tillföra, annars skulle jag inte skriva.

    Men du ger mig verkligen en tankeställare. Det är nog att slösa min tid när jag kommenterar på sådant som jag inte håller med om. Det enda som fungerar är nog att hålla med dem man håller med, då får man höra att man är en klok person.


    Särskilt sant på FL där de flesta ts bara verkar vilja ha medhåll ;)
  • Härjedarling
    Anonym (S) skrev 2022-09-21 17:29:51 följande:
    Särskilt sant på FL där de flesta ts bara verkar vilja ha medhåll ;)
    Nja, jag tror de flesta vill ha råd, olika sätt att se på saken samt konstruktiv kritik. Bara för att man inte håller med ts behöver man inte skriva elaka påhopp, man kan vara ärlig och schysst samtidigt! Fast du kanske inte kan det, eller fattar att man kan vara det? 
  • Anonym (Ivory)
    Härjedarling skrev 2022-11-15 06:02:31 följande:
    Nja, jag tror de flesta vill ha råd, olika sätt att se på saken samt konstruktiv kritik. Bara för att man inte håller med ts behöver man inte skriva elaka påhopp, man kan vara ärlig och schysst samtidigt! Fast du kanske inte kan det, eller fattar att man kan vara det? 
    Hej igen, nästan två månader senare. Det finns en användare som heter Soroyu som kan göra det, nästan oavsett vad andra har skrivit. Håll utkik efter hen. Hoppas verkligen att hen blir kvar här. Jag tror inte att jag blir kvar som aktiv. Det är alldeles för svårt. Nästan allt som är ett känsligt ämne spårar ur, och jag tycker till skillnad från dig att man inte behöver vara schysst mot dem som inte är schyssta själva. Däremot kan man försöka ignorera dem och fokusera på vad de få vettiga användare som finns här skriver. Väldigt många verkar må riktigt dåligt själva tyvärr, och hugger då på varandra. 
  • Anonym (KD)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-21 10:09:34 följande:
    Här håller jag inte med. Mina erfarenheter är att kvinnor säger mer vidriga saker än vad män gör.
    Men det är inget att tjafsa om, vi tycker olika.
    Och ja, jag är man.
    Och här håller jag inte med mig själv. Både män och kvinnor säger dumma saker.
    Det är dumt.
    Bättre att vara snäll Glad
  • Anonym (KD)
    Anonym (KD) skrev 2022-11-15 08:32:20 följande:
    Och här håller jag inte med mig själv. Både män och kvinnor säger dumma saker.
    Det är dumt.
    Bättre att vara snäll Glad
    En sak som jag har insett nu. När jag hållit på så länge med att spy ur mig bittra saker här.
    Jag misshandlar mig själv. Jag mår bara sämre av det. Man ska vara snäll mot sig själv också.
  • KyligSynaps

    Jag tror att överkänsliga ofta har en egenbyggd och förutfattad mening om hur saker ska vara, o hur andra ska bete sig runt en..

    Och sen när det inte stämmer överens med verkligheten, så blir det så att den enkelt tar åt sig.

    Då är lösningen att inte gå runt och tro att världen är som du vill att den ska vara. Inte lägga så mycket hopp och tro på alla andra. Utan istället se världen för vad den är och skulle vilja säga "rätta sig efter det" men det är helt fel ordval.. Men åtminstone utgå ifrån det när du drar dina egna drag i en värld som den här.

    Att du blir sårad så mycket och tar åt dig, det tyder på att du inte har något bra uppbyggt självförsvar.
    Kanske även att du mår dåligt med det du själv är. 

    Ett självförsvar, kan tex vara att inse att den där personen beter sig taskigt mot dig, enbart av den anledningen att den försöker passa in hos andra o vara lite ball. Någonting som förmodligen bottnar i denas egna osäkerhet. 
    Då kan du klappa till han över bakhuvudet och säga nice try. Han försökte göra en fåne av dig, men det gick inte alls, och istället så var det du som gjorde en fåne utav han. 
    Det är en form av självförsvar. Dessutom kanske det gör hans liv bättre o efter det så lär han ju inte fortsätta att jävlas.

    Sen försök att inte ta så hårt och bli ledsen av förluster. Det är faktiskt så att människan lär sig mer läxor av förluster än vad dom skulle gjort om dom skulle gått runt och bara vunnit hela dagarna. Så istället för att ta åt dig av att du förlorar. Pröva att gå ut oftare för att förlora allt du har. 

Svar på tråden Hur slutar man ta åt sig?