• Anonym (Ts)

    Jobbigt med sex

    Hej! 
    Jag undrar om någon känner som jag och kanske har lyckats bearbeta det på något sätt, och isåfall hur -
    Jag har varit singel ett tag och träffat en del killar men inte lyckats få det att hålla.
    Största problemet ligger antagligen hos mig, vilket är att efter ett tag tycker jag sex blir jobbigt. Har nog alltid haft ett litet komplicerat förhållande till sex med killar.
    Jag tycker om sex jättemycket när det inte är med någon jag dejtar och träffar regelbundet. Så fort jag dejtar någon känns det som ett måste, att det alltid förväntas sex varje gång man ses och att killar inte för den delen heller är så bekväma med att ta ett nej. Tjatar någon så kan jag absolut inte ha sex med denne igen heller. Men även om personen inte har tjatat kommer känslan efter några dejter när det börjar bli seriöst att det känns jobbigt, att jag inte vill, inte har någon lust. Och jag får inte tillbaka den heller. Alltid sker på automatik bara, om man kan uttrycka sig så. 
    Jag har givetvis varit ensam, utan en partner så det handlar inte om något sådant. Men jag vill ju såklart träffa någon och kunna tycka om sex utan att må dåligt av det. För detta påverkar allting, vill liksom inte ses för det känns som det är ett måste. Och vet inte hur man ska ta upp det med någon heller, utan att de ska se en som lite väl skadad och ett alldeles för stort projekt att ta sig på..

  • Svar på tråden Jobbigt med sex
  • Anonym (Ts)
    KimLinnefeldt skrev 2022-09-30 17:00:15 följande:

    Du bör tidigt berätta hur du funkar, att det kan låsa sig för dig när du känner dig pressad. Gör ett avtal: Om han lovar att inte tjata så lovar du att ta initiativet när du får lust till det. Nöjer han sig inte med det så har ni ingen bra grund.


    Tack för ett bra svar, för det är precis så det känns att det låser sig. Är så otroligt konflikträdd och tycker det är jobbigt att prata om jobbigt grejer, men det är absolut en grej jag behöver lära mig för att funka med någon i längden!
  • Anonym (Ts)
    StudierKemi skrev 2022-09-29 18:27:34 följande:

    Jag tror spontant 3 saker när jag läser vad du skriver. Den första är att du antagligen är dålig på att onanera själv? Har du ett spännande, varierande sexliv åtminstone när du är ensam? För om du inte har det så blir det svårare att gilla sex med andra också. Min andra tanke är att du antagligen väljer killar som du inte känner tillräckligt mycket attraktion till. Är de smått överviktiga samt autistiska, de som du väljer?

    Vad sägs om killar med normal/smal BMI samt social kompetens istället? Ja, du fattar... Man blir smått sugen på en gång då... Kvinnor har skit-svårt att känna attraktion, vi kan bli kåta på bara 5% av männen, och männen blir kåta på 1/4 av kvinnorna. Sjukt orättvist det där, alla kvinnor kommer att falla för samma män, om vi ska gå efter vad som är attraktivt. Så du är inte konstig när du inte vill ligga med dem snubbarna... Och ett sista tips, du kanske lever ett för stressigt liv? Det påverkar sexlusten mycket negativt också.


    Jag har inga problem med sex när jag är ensam eller att onanera då heller. Jag är bekväm med ons till exempel, har ett roligt sexliv när jag är själv också. Jag går efter män jag finner attraktiva också, men det är bara det när det blir en regelbunden dejting och man har haft sex och fortsätter ha sex som det blir jobbigt. För det känns som det är ett krav och att man måste göra det. Vet inte varför
  • theotherone
    Osynlige jag skrev 2022-09-30 16:18:58 följande:

    Ni båda verkar tro att vi lever i ett jägare/samlar samhälle. 


    Våra hjärnor är utvecklade för det, ja. Den mänskliga civilisationen har bara funnits under de senaste dryga 2 procenten av vår arts totala existens.
  • Osynlige jag
    theotherone skrev 2022-09-30 23:18:35 följande:
    Våra hjärnor är utvecklade för det, ja. Den mänskliga civilisationen har bara funnits under de senaste dryga 2 procenten av vår arts totala existens.
    Ah så då är det helt ok att män våldtar kvinnor eller?
  • theotherone
    Osynlige jag skrev 2022-09-30 23:35:55 följande:
    Ah så då är det helt ok att män våldtar kvinnor eller?
    Nej, givetvis inte. Hur drar du den slutsatsen?
  • Osynlige jag
    theotherone skrev 2022-09-30 23:47:18 följande:
    Nej, givetvis inte. Hur drar du den slutsatsen?

    Du verkar ju tro att det är helt okej att tänka som en stenåldersmänniska när det gäller att hitta en partner/ligga. Det är ju naturlig  djurvärlden att de bara går upp till en hona för att ligga, oavsett om honan blir arg och måste brottas eller inte, om man tänker på lejon t.ex. Men nej då ska inte detta gälla män, män har ingen ursäkt när det gäller deras primitiva instinkter när det gäller parning. 


     

  • theotherone
    Osynlige jag skrev 2022-10-01 00:00:48 följande:

    Du verkar ju tro att det är helt okej att tänka som en stenåldersmänniska när det gäller att hitta en partner/ligga. Det är ju naturlig  djurvärlden att de bara går upp till en hona för att ligga, oavsett om honan blir arg och måste brottas eller inte, om man tänker på lejon t.ex. Men nej då ska inte detta gälla män, män har ingen ursäkt när det gäller deras primitiva instinkter när det gäller parning. 


     


    Verkligen inte, du tolkar helt galet. Du får försöka läsa mina inlägg med andra glasögon - tror inte det hjälper att jag förklarar på andra sätt.
  • StudierKemi
    Osynlige jag skrev 2022-09-30 23:35:55 följande:
    Ah så då är det helt ok att män våldtar kvinnor eller?
    Du är inte lite självisk, usch vilken egoist man har att göra med. Mänskliga rättigheter ska alltid sättas i centrum, och de som inte följer de förtjänar fängelse eller dödsstraff. Man ska alltid utgå ifrån vad som är bäst för alla. Om en man våldtar en kvinna så tjänar bara mannen på situationen, alltså är handlingen straffbar. MEN om mannen försörjer kvinnan, så tjänar båda parter på detta lika mycket. Mannen får sex och kvinnan får pengar till att leva ett bra liv, trots att hon tvingas att gå emot begäret att ligga med en riktig man, en superläcker man. Ändå tjänar båda på situationen när mannen är en försörjare av kvinnan. Där har du din lösning.
  • Osynlige jag

    Jag har aldrig och kommer aldrig att vara för våldtäkt. Jag drog det där med våldtäkt bara för att det tyvärr är så att en del män har svårt att kontrollera sina begär, vilket inom biologin är helt naturligt. I djurvärlden slåss ju hanarna om honorna och ganska aggressivt paraR sig med dem. Jag trodde ni skulle förstå med tanke på att du och den andra personen säger att det selektiva som vi pratat om är djuriskt/primitiv. 


    Alla människor är egoister, hade någon inte varit det så hade det varit något fel då vi alla styrs av egoism (inom de etiska ramarna). aja. 


    Jag som pluggar samhällsvetenskap tycker mig se väldigt radikala åsikter från er. Jag är öppen för att diskutera men du säger tycker jag låter lite sexistiskt. Man ska behandla kvinnor som gudinnor, men män är bara medel som, om de följer kvinnans krav, får en liten belöning. Det tycker jag är ganska absurt. 


    Tror du att män kan göra som kvinnor? Och vad är bäst för alla i såfall? 


    Det roliga är nu dock att du inte har besvarat frågan om du gillar Andrew Tate, ni båda verkar gilla det han säger och förespråkar, något spm jag ser VÄLDIGT radikalt och extremt.

  • Anonym (XX)
    Osynlige jag skrev 2022-09-30 17:05:26 följande:

    Vi ligger eller lever med vem vi vill, såklart. Men attraktionen ligger inte BARA i utseende. Återigen, bara för att man ligger betyder det inte att man ska eller måste skaffa barn så sluta ta upp det där med risk. . 


    jag formulerade det lite fel, menar inte att autistiska personer är mindre intelligenta. Menade att jag tyckte det var taskigt att välja bort någon bara för att han ä autistisk, att det ska vara en dålig sak. Intressant att du själv är autistisk men ändå tycker att sådana personer inte har alla hästar hemma lol. Du har nog bara träffat fel killar med autism isf. 


    Du är ju i princip en kvinnlig variant av Andrew Tate. Du fucking sållar bort män som är autistiska eller inte ser ?perfekta? ut och tycker att de ska kompensera med pengar,NÄR DU SJÄLV HAR AUTISM ????


    Hur osäker på dig själv är du egentlige??? ?Kärlek är underskattat?, du behöver ju seröst hjälp. 
     Känns som om du säger allt detta för att hämnas på män då de nog har behandlat dig illa. Jag skulle enkelt kunna generalisera alla kvinnor och säga att detta är vad ni tycker, för det är vad jag ser och hör! Men det är farligt att göra så, inte alla män ELLER kvinnor är så som du skriver. 


    jag tycker du borde ta en titt över vart vi lever idag. Fundera på om vi är så beroende av det selektiva för att kunna överleva eller om vi faktiskt är smarta nog nog att göra egna val istället för att styras av våra egna huvuden. Vi lever ju ändå i Sverige. 


    Att leva med autism = 25% av alla som har autism lider även av en intellektuell funktionsnedsättning (IF). Orsaken till IF kan bestå i kromosomavvikelser (fragil x-syndrom). Upp till 70-80% av dem med autism, med eller utan IF, erfar depression eller annat psykiatriskt. I den mån autism inverkar på kommunikation, livsförhållanden, parbildning eller sex och samlevnad är högst individuellt från individ till individ. Många är dem som fixar alla delar. Anser du i dina inlägg generaliserar kraftigt. Om vi har i åtanke den relativt stora grupp som drabbas av depression behöver vi utrusta oss med förståelse. Inte köra med en raljerande stil som bitvis din mot tjejen du duellerar med i tråden.
Svar på tråden Jobbigt med sex