• Anonym (Noway­)
    Fri 30 Dec 2022 21:27
    186839 visningar
    1240 svar
    -10 +1
    1240
    186839

    Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

     


    Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

  • Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (Alexa­ndra)
    Wed 4 Jan 2023 18:12
    +5
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-04 16:34:35 följande:

    Alltså jag har svårt att tro att jag kommer att få några som helst känslor för en unge som föds av en tjej jag bara haft ett engångs med. Aldrig varit ihop ens vi känner ju knappt varandra. Jag är inte alls redo att bli pappa eller gillar inte ens barn. Har liksom nog med att ta hand om mitt eget liv och få det att funka just nu med jobb, ekonomi och bostad  Vill helst bara glömma hela skiten och förtränga allt. 


    Och hur tror du inte tjejen känner då? Hon kanske inte var så supersugen att bli mamma just nu heller? Eller med ett ons för den delen. Ni är ju ändå två i det här. Ni måste ju inte bli ett par, men ni kan ju åtminstone försöka bli vänner. 

    Lär känna varandra, prata om vilka förväntningar ni har på varandra och lär er att stötta varandra och samarbeta. Ni har ju båda hamnat i den här sitsen nu.
  • Anonym (Jurid­isk abort)
    Wed 4 Jan 2023 18:19
    -8
    Anonym (Alexandra) skrev 2023-01-04 18:12:52 följande:
    Och hur tror du inte tjejen känner då? Hon kanske inte var så supersugen att bli mamma just nu heller? Eller med ett ons för den delen. Ni är ju ändå två i det här. Ni måste ju inte bli ett par, men ni kan ju åtminstone försöka bli vänner. 

    Lär känna varandra, prata om vilka förväntningar ni har på varandra och lär er att stötta varandra och samarbeta. Ni har ju båda hamnat i den här sitsen nu.
    Men hallå?
    Hon hade ett val.
  • Anonym (Ff)
    Wed 4 Jan 2023 18:23
    +5
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2023-01-04 18:19:42 följande:
    Men hallå?
    Hon hade ett val.
    Skulle inte du starta en egen tråd om ditt valda ämne?
  • Anonym (En annan)
    Wed 4 Jan 2023 18:25
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2023-01-04 18:19:42 följande:
    Men hallå?
    Hon hade ett val.
    Ähum. Du kunde ju inte diskutera det här, skrev du, eftersom det var OT och du bett TS om ursäkt för att du tog upp det. 
  • Anonym (Ff)
    Wed 4 Jan 2023 18:29
    +4
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-04 16:34:35 följande:

    Alltså jag har svårt att tro att jag kommer att få några som helst känslor för en unge som föds av en tjej jag bara haft ett engångs med. Aldrig varit ihop ens vi känner ju knappt varandra. Jag är inte alls redo att bli pappa eller gillar inte ens barn. Har liksom nog med att ta hand om mitt eget liv och få det att funka just nu med jobb, ekonomi och bostad  Vill helst bara glömma hela skiten och förtränga allt. 


    Jag kan se att du just nu är så omogen att du tror det här barnet inte kommer betyda något för dig någonsin. Inte ens när andra pappor i tråden har trätt fram och berättat om hur de förändrades tror du det kan hända dig; "du var ändå i förhållande", "du kanske var äldre" osv... Men en del vittnar om att de var ännu yngre än dig, inte heller i förhållande, och ändå blev det bra. Kan du inte vara lite öppen för tanken att du just nu är ganska naiv? Och att dina känslor för barnet, när du träffar det, kanske inte alls har något med mamman att göra utan att ni kan skapa er en egen relation.

    Om inte annat kommer du nog tycka det är konstigt den dag (om den kommer) då du träffat någon du vill skaffa barn med, ni skaffar barn och du inser vad det innebär. Då kommer du veta att du har ett till barn någonstans som du skitit totalt i - det kan nog bli svårt för dig den dagen.
  • Anonym (Jurid­isk abort)
    Wed 4 Jan 2023 18:35
    -3
    Anonym (Ff) skrev 2023-01-04 18:23:31 följande:
    Skulle inte du starta en egen tråd om ditt valda ämne?
    Anonym (En annan) skrev 2023-01-04 18:25:35 följande:
    Ähum. Du kunde ju inte diskutera det här, skrev du, eftersom det var OT och du bett TS om ursäkt för att du tog upp det. 

    JAg svarade på en kommentar.

    Lugna ner er. Jag har inte tagit upp JA något mer.
  • Hjärte­rdam89
    Wed 4 Jan 2023 18:51
    -1

    Ditt liv är fucked xD. Lycka till.

  • Anonym (Noway­) Trådstartaren
    Wed 4 Jan 2023 19:47

    Tjejen fick veta sent att hon var gravid typ 12 eller om det var 14 veckan. Ville inte heller ha barnet har hon sagt men säger att hon inte vågade göra abort då hon är rädd att det kan påverka om hon vill bli gravid i framtiden. Men just nu har vi inte mycket kontakt jag fixar inte det nu. Mådde nog skit av andra orsaker innan det här dök upp. Nu är det fan ännu värre. Vet inte ens vem jag kan prata med om det här. Vill inte att det ska komma ut. 

  • Anonym (Noway­) Trådstartaren
    Wed 4 Jan 2023 19:52
    +5
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2023-01-04 18:35:22 följande:
    Anonym (En annan) skrev 2023-01-04 18:25:35 följande:
    Ähum. Du kunde ju inte diskutera det här, skrev du, eftersom det var OT och du bett TS om ursäkt för att du tog upp det. 

    JAg svarade på en kommentar.

    Lugna ner er. Jag har inte tagit upp JA något mer.
    Du kan lägga ned den diskussionen helt i denna tråd hjälper inte mig ett jäkla skit. 
  • Anonym (En annan)
    Wed 4 Jan 2023 19:55
    +1
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-04 19:47:03 följande:

    Tjejen fick veta sent att hon var gravid typ 12 eller om det var 14 veckan. Ville inte heller ha barnet har hon sagt men säger att hon inte vågade göra abort då hon är rädd att det kan påverka om hon vill bli gravid i framtiden. Men just nu har vi inte mycket kontakt jag fixar inte det nu. Mådde nog skit av andra orsaker innan det här dök upp. Nu är det fan ännu värre. Vet inte ens vem jag kan prata med om det här. Vill inte att det ska komma ut. 


    Barnet kommer ut, bokstavligen. Du kan inte hindra det. Så prata med vem som helst som känns bra. 


    Du kan ringa till mvc (Mödravårdcentralen) och förklara situationen och säg att du behöver prata med någon. Och prata mer med dina föräldrar. Du är precis i början av det här och det är inte ett dugg konstigt att du känner panik. Men du kommer att kunna landa i det så småningom. 

Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?