• Anonym (Noway)

    Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

     


    Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

  • Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (Noway)
    Anonym (Nej) skrev 2023-01-31 17:56:06 följande:
    Du har ändå ghostat henne ett bra tag. Det är hon arg för.

    Du har rätt att träffa ditt barn, det kan hon inte hindra dig.
    Alltså nä jag har inte tagit kontakt me hon på ett tag. Men hon har inte tagit kontakt me mig heller, Så det ansvaret ligger helt bara på mig då här? Jag kan ju inte heller garantera att jag kommer vilja vara en pappa till det här barnet. Att det ens funkar för mig. Kanske är helt värdelös som farsa. Det måste jag ju känna efter när barnet finns där om någon månad. Om jag nu ens får träffa barnet. Jag är ju hatad nu bara. Hon kanske inte sa det rakt ut men fick känslan att hon kommer göra allt för att ja inte ska få träffa barnet. Så då har jag ju inge val heller. Orkar inte kriga med nån som redan bestämt sig. 
  • Anonym (fkl)
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-31 18:25:08 följande:
    Alltså nä jag har inte tagit kontakt me hon på ett tag. Men hon har inte tagit kontakt me mig heller, Så det ansvaret ligger helt bara på mig då här? Jag kan ju inte heller garantera att jag kommer vilja vara en pappa till det här barnet. Att det ens funkar för mig. Kanske är helt värdelös som farsa. Det måste jag ju känna efter när barnet finns där om någon månad. Om jag nu ens får träffa barnet. Jag är ju hatad nu bara. Hon kanske inte sa det rakt ut men fick känslan att hon kommer göra allt för att ja inte ska få träffa barnet. Så då har jag ju inge val heller. Orkar inte kriga med nån som redan bestämt sig. 
    Man kan säga så här, tar du inte kontakt nu, kommer det inte bli lättare sedan, försöka komma o hävda umgänge senare med barnet blir nästan omöjligt, du känner inte barnet o barnet känner inte dig, dvs du har då ingen rätt till umgänge.
  • Anonym (Noway)
    Anonym (fkl) skrev 2023-01-31 19:44:34 följande:
    Man kan säga så här, tar du inte kontakt nu, kommer det inte bli lättare sedan, försöka komma o hävda umgänge senare med barnet blir nästan omöjligt, du känner inte barnet o barnet känner inte dig, dvs du har då ingen rätt till umgänge.
    Jamen jag har ju tagit kontakt nu idag läs ovan! Men det var ju inte så lyckat totalt fiasko snarare. Vet ju inte ens om jag är farsan ens. Hur mycket ska jag försöka nu om hon nu inte vill ha kontakt nu heller? Det var ju mer far åt helvete likso. 
  • molly50
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-31 16:53:09 följande:
    Oj fasen ja hade kanske kunna va men tror inte de mer en slump? Beskriver ju pappan som nån stor idiot eller gangsta. Känner mig inte träffad där faktisk. Vore ju dock himla komiskt om det hade varit de. Finns säkert många liknande fall i det här landet. Börjar se ett mönster hur vissa tjejer agerar i sånna här lägen scary nästan. Men hon såg ju ut att bli rejält sågad. Vilket ju även jag fått känna av här då. Två sidor av samma problem vem är värst liksom? Ska läsa men törs ja skriva nå mer här? Hon kanske tror att jag är den pappan? Sick!

    Jag bad om ursäkt att jag inte haft nån kontakt att jag inte pallat bara men blev sågad totaly. Verkar inte spela nån roll vad jag än skulle göra eller säga nu. Hon fatta inte alls att det här är asjobbigt för mig me bara för hon. Fick ingen vidare lust att fortsätta kontakten direkt. Hon har trumfen på hand för hon är ju tjej å den som är graviiiid liksom. Vad fasen kan jag göra kan ju inte vara det i hennes ställe? Kanske inte ens är farsan åt ungen heller? Känner ju inte varandra så vet inte. Men det sa jag dock inte när vi snackade. 
    Känns som mina tankar som väckts ändå lite om att jag ändå kanske borde stäppa in här som farsa på nåt sätt ifall det är mitt fick sig en jävla käftsmäll. Det är på hons villkor endast nu sa hon 
    Jag tycker du ska be om att få göra ett DNA-test när barnet är fött.
    Är barnet ditt så har du rätt till umgänge med barnet. 
    Försöker hon då förhindra det så kan hon faktiskt förlora vårdnaden för det. 
    Umgängessabotage är inte bra för den föräldern som ägnar sig åt det.
    Jag tycker du kan höra av dig igen lite längre fram och låta henne smälta det här.
    Det är kanske inte så konstigt att hon är arg nu.
    Men det är fel av henne att vägra låta dig ha kontakt med barnet.
    Det är barnets rättigheter det handlar om nu. 
  • Anonym (Noway)

    Kan jag själv kräva att få göra ett sånt test? Eller bestämmer mamman sånt? Kan fasen inget om hur sånt här går till. Känns inte direkt läge att kontakta henne nå mer förrän barnet är fött. Hur jag ens får reda på när det har hänt då? Vet bara att det skulle va i slutet av mars eller kan man ta reda på det nå nåt sätt? Eller ska jag fortsätta ta kontakt ifall hon inte blockar mig? Sån jäkla nightmare allt det här.

  • Anonym (Noway)

    Vad är längre fram? När barnet är fött eller ett halvår? 

  • molly50
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-31 21:28:39 följande:

    Kan jag själv kräva att få göra ett sånt test? Eller bestämmer mamman sånt? Kan fasen inget om hur sånt här går till. Känns inte direkt läge att kontakta henne nå mer förrän barnet är fött. Hur jag ens får reda på när det har hänt då? Vet bara att det skulle va i slutet av mars eller kan man ta reda på det nå nåt sätt? Eller ska jag fortsätta ta kontakt ifall hon inte blockar mig? Sån jäkla nightmare allt det här.


    Ja,det tror jag du kan göra.
    Jag tycker du ska ta kontakt med mvc och kanske soc för att få lite råd om hur du ska göra.
  • Anonym (M)

    Skulle dock råda dig till att inte typ hota henne med att du har rättigheter osv, att du tänker ta till rättsliga åtgärder eller liknande, om du skulle komma på de tankarna. Ingenting som föder konflikter. Det får i så fall bli i sista hand som du går till domstol. Hon har ännu tid på sig att mjukna. Som andra skrivit, hon måste se att du menar allvar och inte tänker försvinna igen.

  • aritmetik
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-31 18:25:08 följande:
    Alltså nä jag har inte tagit kontakt me hon på ett tag. Men hon har inte tagit kontakt me mig heller, Så det ansvaret ligger helt bara på mig då här? Jag kan ju inte heller garantera att jag kommer vilja vara en pappa till det här barnet. Att det ens funkar för mig. Kanske är helt värdelös som farsa. Det måste jag ju känna efter när barnet finns där om någon månad. Om jag nu ens får träffa barnet. Jag är ju hatad nu bara. Hon kanske inte sa det rakt ut men fick känslan att hon kommer göra allt för att ja inte ska få träffa barnet. Så då har jag ju inge val heller. Orkar inte kriga med nån som redan bestämt sig. 
    Enligt vad du själv säger så kan du "inte garantera att du kommer vilja vara en farsa" till ditt eget barn. 
    Det är ju inget man väljer. Du kommer vara farsa till det här barnet oavsett om du skiter i det eller ej. Tyvärr för barnets skull. 
    Jag tror mamman verkligen ångrar att hon hade sex med dig. Hon älskar redan barnet och hon vill ge det ett bra liv. Och redan vet hon att barnet förmodligen blir sårat och skadat av sin egen pappa. Det är förödande för barn att ha en förälder som inte älskar det. Det är förödande för barn att bli bortvalda av de som borde ha älskat dem. Du tänker tydligen "ge barnet en chans". Sen kanske du dumpar det. Sen kanske du provar igen när barnet är äldre. Sen kanske du dumpar det. Eller så skiter du i barnet helt. 

    Fantastiskt. Father of the year.
  • Anonym (Noway)
    aritmetik skrev 2023-02-01 06:30:32 följande:
    Enligt vad du själv säger så kan du "inte garantera att du kommer vilja vara en farsa" till ditt eget barn. 
    Det är ju inget man väljer. Du kommer vara farsa till det här barnet oavsett om du skiter i det eller ej. Tyvärr för barnets skull. 
    Jag tror mamman verkligen ångrar att hon hade sex med dig. Hon älskar redan barnet och hon vill ge det ett bra liv. Och redan vet hon att barnet förmodligen blir sårat och skadat av sin egen pappa. Det är förödande för barn att ha en förälder som inte älskar det. Det är förödande för barn att bli bortvalda av de som borde ha älskat dem. Du tänker tydligen "ge barnet en chans". Sen kanske du dumpar det. Sen kanske du provar igen när barnet är äldre. Sen kanske du dumpar det. Eller så skiter du i barnet helt. 

    Fantastiskt. Father of the year.
    Jamen jag kan ju inte garantera att jag kommer fixa att vara pappa annat än på pappret och betala underhåll om mamman inte kommer att låta mig träffa barnet? Du tror inte att jag ångrar det sexet då? 
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?