• Anonym (Noway)

    Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

     


    Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

  • Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (fkl)
    LFF skrev 2023-02-13 09:55:16 följande:
    Sedan din vårdnadstvist gällande din dotter så har det varit enormt mycket fokus just på umgängessabotage, det som kallas PAS (Parental Alienation Syndrome om jag inte minns fel, dvs när en förälder baktalar den andre föräldern) och att barnets rätt till båda sina föräldrar ställs så pass högt att man tvingar barn att ha umgänge med en förövare. 
    Det är här du har fel. på soc frågar man barnet vad barnet tycker om sin pappa, om barnet vill träffa pappan, umgås, vad barnet tycker om träffa sin pappa, hur barnet ställer sig till umgänge efter pappans förslag/vilja genom stämning via tingsrätten.

    Soc får inte fråga ett barn om hen är allierat, soc har mycket begränsad utfrågning där mamman sitter bakom dörren, dvs bara meter bort.
    Mamman går med barnet till soc, soc tanten frågar snällt om det går bra för barnet att prata med henne, mamma sitter här och väntar, just utanför dörren, det tar bara några minuter.

    Dvs under dessa minuter kan man inte utreda om ett barn är allierad eller utsatt för umgängessabotage, det krävs mycket mer för att nå en slutsats om det.
    Bara för att barnet berättar att hen vill bo med mamman, känner sig orolig och ev mår lite dåligt/svårt o sova när hen är hos pappan noteras och skrivs upp som underlag för rätten.
    Men om någon lärt barnet berätta detta är nästintill omöjligt att utreda på någon minut, varav man inte heller gör det.
    Men det är alienation. nu gav jag bara exempel på hur man kan få barnet o berätta det man vill som förälder, finns mer avancerade grejer, det handlar om hur man skaftar bevis via skolan, genom kurator för att stärka barnets berättelse. osv.
    Men ingen frågar barnet varför hen berättar denna historia.
  • Anonym (Noway)

    Men det går ju inte att fråga en bebis på några månader om den vill träffa sin pappa eller ej. Men mamman kanske inte vill det? 

  • Anonym (fkl)
    Anonym (Noway) skrev 2023-02-13 10:54:25 följande:

    Men det går ju inte att fråga en bebis på några månader om den vill träffa sin pappa eller ej. Men mamman kanske inte vill det? 


    Av den enkla anledning är att du bara kan få umgänge, dvs 1 timme o så.
    Du kan inte räkna med en dag eller så, barnet är i behov av mamman, amning osv.
    Man tvingar inte barnet o vara vaken, om du ex träffar barnet på soc med mamman, dvs om mamman inte vill du kommer hem till henne.
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-13 10:09:32 följande:
    Som sagt, du utgav inget om umgängessabotage eller allierad.

    Av den enkla anledning att den inte existera.

    Det du gav ut är om man får umgänge, det du la ut ger ingen rätt till umgänge, det förklarar hur man kan ha umgänge.

    Varav jag vill att folk slutar lägga ut att vi har en lag ang umgängessabotage och alienation.  det blir vilseledande och ger falska förhoppningar till något som inte existerar.
    Om du inte förstår lagens utformning så är det helt okey. Men det får då stå för dig. Lasta inte omgivningen för dina bristande kunskaper i en lagtext utformning. Och det är inte heller omgivningens fel att du inte kan skilja på "hur en lagtext är formulerad"   från "hur man tillämpar en lagtext".

    Bara för att lagen inte utformat på det sättet DU vill att den skall vara utformad, så är det aldrig samma sak som att det inte finns en dylikt lag. Det ä just den lagen du valde att dissa.
    Vi har en lag med för de allierade. Prova att tänka lite längre än näsan räcker än att vara stängd och förblindad av ett inpyrt hat, så inser du nog att man kan stämma folk i Sverige för "medhjälp till brott". 

    Det är b.la denna lag Kap6 §15-15c som tillämpas vid umgängessabotage.
    Jag skall hjälpa dig så du förstår..
    BÅDA föräldrarna har kravet på sig (står i lagen)  att underlätta för barnet att kunna umgås med båda föräldrarna. Om den ena föräldern inte väljer att underlätta för barnet utan då saboterar för barnet, s.k umgängessabotage.
    Nu är det dags för dig att stanna upp och använda hjärnan och tänka lite.
    De flesta inser ju att det blir ju ett brott mot föräldrabalken Kap6 §15-15c, när man begår ett umgängessabotage. Ja de flesta fattar ju detta, utom du.

    Jag tänker inte ta mer skit från dig något mer nu, för jag har som sagt lovat  TS att inte gå mer OT i denna tråd.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Noway) skrev 2023-02-13 10:54:25 följande:

    Men det går ju inte att fråga en bebis på några månader om den vill träffa sin pappa eller ej. Men mamman kanske inte vill det? 


    Precis så är det.

    Och då är det på sin plats att vara vaken, även från myndigheternas och rättsväsendets sida, att vara kritiskt tänkande till mamman far ut mot pappan och ställer kluriga frågor så de kan utreda om det är verkligen olämpligt för barnet att träffa sin far, eller om det visar sig att mamman använder barnet som slagträ mot pappan bara för att hon har något personligt emot honom.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-02-13 11:24:59 följande:
    Om du inte förstår lagens utformning så är det helt okey. Men det får då stå för dig. Lasta inte omgivningen för dina bristande kunskaper i en lagtext utformning. Och det är inte heller omgivningens fel att du inte kan skilja på "hur en lagtext är formulerad"   från "hur man tillämpar en lagtext".

    Bara för att lagen inte utformat på det sättet DU vill att den skall vara utformad, så är det aldrig samma sak som att det inte finns en dylikt lag. Det ä just den lagen du valde att dissa.
    Vi har en lag med för de allierade. Prova att tänka lite längre än näsan räcker än att vara stängd och förblindad av ett inpyrt hat, så inser du nog att man kan stämma folk i Sverige för "medhjälp till brott". 

    Det är b.la denna lag Kap6 §15-15c som tillämpas vid umgängessabotage.
    Jag skall hjälpa dig så du förstår..
    BÅDA föräldrarna har kravet på sig (står i lagen)  att underlätta för barnet att kunna umgås med båda föräldrarna. Om den ena föräldern inte väljer att underlätta för barnet utan då saboterar för barnet, s.k umgängessabotage.
    Nu är det dags för dig att stanna upp och använda hjärnan och tänka lite.
    De flesta inser ju att det blir ju ett brott mot föräldrabalken Kap6 §15-15c, när man begår ett umgängessabotage. Ja de flesta fattar ju detta, utom du.

    Jag tänker inte ta mer skit från dig något mer nu, för jag har som sagt lovat  TS att inte gå mer OT i denna tråd.
    Vi kan lugnt hänvisa att fråga ang umgängessabotage och alienation nu först är upp i riksdagen är att vi har kämpat för att den ska nå dit, där vi hänvisar till att den finns i andra länder, men inte här.

    Den behövs för det finns ingen lag om detta, har tagit exempel hur hårt motståndet varit, allt från kända författare till skriverier överallt att vi har bra lag mot detta, där folk är nöjda, vi behöver ingen ny lag. där pappor i minoritet fått kämpa, starta forum, nå ut till press, allmänhet under flera år.

    Där normala pappor tvingas in i samma fack som brottslingar, psykopater i sin kamp. ta bara ex med William, var en hyfsat fint skriven text, men motståndet som uppstod är sjukligt hur folk o författare reagera, bara på texten dömdes han ut till psykopat. bara det visar att systemet inte fungerar.

    Självklart tycker jag du ska sluta sprida denna dynga, därför utmanar jag dig på exakt alla plan juridiskt, kommer dessutom plocka ner dig på alla plan, jag har drivit denna kamp i några år nu. vill bara att folk slutar sprida fel information att allt är toppen med vårt system o lagar. För dom är inte det.
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-13 11:46:44 följande:
    Vi kan lugnt hänvisa att fråga ang umgängessabotage och alienation nu först är upp i riksdagen är att vi har kämpat för att den ska nå dit, där vi hänvisar till att den finns i andra länder, men inte här.

    Den behövs för det finns ingen lag om detta, har tagit exempel hur hårt motståndet varit, allt från kända författare till skriverier överallt att vi har bra lag mot detta, där folk är nöjda, vi behöver ingen ny lag. där pappor i minoritet fått kämpa, starta forum, nå ut till press, allmänhet under flera år.

    Där normala pappor tvingas in i samma fack som brottslingar, psykopater i sin kamp. ta bara ex med William, var en hyfsat fint skriven text, men motståndet som uppstod är sjukligt hur folk o författare reagera, bara på texten dömdes han ut till psykopat. bara det visar att systemet inte fungerar.

    Självklart tycker jag du ska sluta sprida denna dynga, därför utmanar jag dig på exakt alla plan juridiskt, kommer dessutom plocka ner dig på alla plan, jag har drivit denna kamp i några år nu. vill bara att folk slutar sprida fel information att allt är toppen med vårt system o lagar. För dom är inte det.
    Men vad är det du inte förstår?

    Om inte föräldern medverkar till att tillgodose barnets av ungänge med den andra föräldern så är det ungängessabotage. Man har då brutit mot Föräldrabalk (1949:381) Kap6 §15-15c, som faktiskt är en lag. Nej, man blir inte åtalad eller dömd för ungängessabotage men det ligger en i fatet vid en vårdnadstvist. 

    Så nej, det är ingen falsk dynga som sprids utan sannerligen information som står i lagen, Föräldrabalk (1949:381). Som är en lag för att barnet bla ska få umgänge med båda sina föräldrar. Den paragrafen är till för barnets bästa. 
  • molly50
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-13 10:02:09 följande:
    Här har vi ännu en historia hur det kan bli, den matcha även min.
    Vi tackar Danne för han delar med sig.

    Barn blir ett vapen precis som Danne berättar, det är det heligaste ex mamman har, man bevakar barnet med allt man har.
    Även jag fick ta hjälp av en psykolog, där jag berätta att den handlade om att gå vidare, glömma barnet.

    Skulle jag fått välja igen skulle jag inte lagt ner tid på försöka få till en relation, jag hade snarare lagt det till en förhoppning att barnets nyfikenhet fick hen att söka upp pappan.
    Men via kontakt, som resulterat i tvister, soc med sina utfrågningar av barnet osv utvecklades som Danne berätta, barnet blir allierat och till 100% påverkat av mamman, man får ingen chans att berätta sin historia vad som hänt.

    Lite detta jag försöker lyfta fram till TS som är ung, ev är det bästa att bara lägga detta bakom sig, satsa på hitta rätt person att skaffa familj med, systemet utgör att få en fungerande relation är nästintill omöjligt om mamman inte vill.
    Varför försöker du uppmuntra TS att glömma barnet och lägga det bakom sig?
    Om det visar sig att TS är pappan så är det barnets rättighet att ha kontakt med honom.
    Så även om det gick fel för dig,vilket jag verkligen beklagar,så behöver det inte betyda att det kommer att bli likadant för TS.
    Så sluta uppmuntra honom att glömma barnet och försök uppmuntra honom till att fortsätta kämpa istället. 
    Det handlar om barnets rättigheter,inte föräldrarnas. 
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-13 11:46:44 följande:
    Självklart tycker jag du ska sluta sprida denna dynga, därför utmanar jag dig på exakt alla plan juridiskt, kommer dessutom plocka ner dig på alla plan, jag har drivit denna kamp i några år nu. vill bara att folk slutar sprida fel information att allt är toppen med vårt system o lagar. För dom är inte det.
    Jasså så lägga fram fakta är samma sak som att sprida dynga nu också, enligt dig? 
    Jag tänker aldrig sluta att sprida fakta, bara för att DU väljer att anse att det är dynga.

    Sedan så sitter du medvetet och direkt LJUGER med,
    jag har aldrig, och kommer aldrig, att hävda att systemet toppen. 
    Du anser ju att folk inte skall sprida dynga,. Men uppenbarligen är det helt okey med att sitta och direkt ljuga om vad folk skriver.

    Jag bryr mig inte om att du har "kämpat" i några år med detta.
    Jag har själv 18års erfarenhet, med just umgängessabotage, fast på ett annorlunda sätt än det du tar upp om och driver i denna tråd.

    Så jag har 18års erfarenhet av just umgängessabotage. Men det var från pappans sida då pappan inte ville träffa sonen. Sonens pappa gjorde således brott mot lagen Kap 6 §15-15c, med sitt umgängessabotage. 
    Man kan sabotera umgänge med ett barn på flera olika sätt. Jag hoppas att de inte blev för svårt för dig nu att inse att umgänges sabotage kan se olika ut.

    Så jag kan säga redan nu att du kan spola ditt patetiska snack, om att du kan plocka ned mig på alla plan.

    Och vill du fortsätta med att diskutera umgänge och umgängessabotage, så kan du väl för fan starta en egen tråd om det i stället för att kapa TS tråd och driva den till OT till varje pris. Är det så svårt för dug att göra detta?

    Men men som sagt. Jag har lovat TS att inte går mer OT.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    molly50 skrev 2023-02-13 09:44:51 följande:

    Jag tycker du ska försöka bortse ifrån den här personens inlägg.
    Scrolla bara förbi. 
    Det hjälper inte dig att läsa om alla fall som går åt skogen.
    Jag tycker du ska fortsätta kämpa på och ta ett dna.test till att börja med.
    Visar det att du är pappan så har ju barnet rätt till umgänge med dig.
    Och jag tycker du har gjort allt rätt hittills. Så fortsätt så. Ge inte upp!


    👍

    Jag håller med dig..

    Till TS:

    Detta Molly50 skriver här är vettigt. Klart att du skall fortsätta att kämpa för barnets rätt att träffa dig, om DNA test visar att du är pappan.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?