• Anonym (Noway)

    Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

     


    Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

  • Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-02-13 16:15:21 följande:
    Att orkar sprida dina lögner. 
    Jag kan berätta hur man vinner en vårdnads tvist, hur man ska gå tillväga, i detalj. hur man kan använda systemet.
    Har gjort detta i en ren besvikelse för min frus vän, hon ville vinna vårdnadstvisten, jag berätta hur hon skulle gå tillväga, och hon vann, nu var barnet 11 år, det är då man väger som tyngst på barnets egna  vilja så det var enkelt. hela rättegången kunde skjutas fram ett halvår och barnet fyllde 12 år. hon vann.
    Kan även hjälpa fler hur man ska göra, har lagt fram ett enkelt exempel med skolan, sjukfrånvaro, till kurator, kurator som enligt lag måste ringa socialtjänsten, Soc måste ta tag i detta och starta en utredning, under tiden har du rätt att skydda ditt barn, även fast man har en dom som berättar umgänge, soc kör över rätt och dom. med att situation har förändrats.

    Därför behövs nya lagar.
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-13 16:34:19 följande:
    Jag kan berätta hur man vinner en vårdnads tvist, hur man ska gå tillväga, i detalj. hur man kan använda systemet.
    Har gjort detta i en ren besvikelse för min frus vän, hon ville vinna vårdnadstvisten, jag berätta hur hon skulle gå tillväga, och hon vann, nu var barnet 11 år, det är då man väger som tyngst på barnets egna  vilja så det var enkelt. hela rättegången kunde skjutas fram ett halvår och barnet fyllde 12 år. hon vann.
    Kan även hjälpa fler hur man ska göra, har lagt fram ett enkelt exempel med skolan, sjukfrånvaro, till kurator, kurator som enligt lag måste ringa socialtjänsten, Soc måste ta tag i detta och starta en utredning, under tiden har du rätt att skydda ditt barn, även fast man har en dom som berättar umgänge, soc kör över rätt och dom. med att situation har förändrats.

    Därför behövs nya lagar.
    Det enda du gör är att inte läsa vad du kommenterar på, skrämmer upp ts och babblar om ditt ex. 
  • Richard1986
    Anonym (Noway) skrev 2023-02-12 20:29:38 följande:

    Himla schysst av dig Richard att du vill dela din story det är just sånt här jag har efterfrågat från första början. Ja vet ju inte om jag kommer att fixa att vara nån bra pappa utan först vill jag ju veta. Mvc kvinnan sa att jag kan kräva test. Hur det känns sen om jag vill träffa barnet sen det vet jag ju inte om jag vill. Eller ens får ifall mamman kommer att motarbeta mig totalt å ba vägra? men inte fan jublade jag ju över att bli kontaktad om att hon är gravid och att jag är pappan (som hon påstår) jag har inte variit nån psykopat elr nåt heller bara att jag inte pallade att ha kontakt tidigare 


    Det är många fler tjejer än killar här så det blir lätt att trådarna ?tas över? av tjejernas erfarenheter? Det kan ofta vara precis samma situationer men ur tjejers perspektiv - och tjejer och killar reagerar ju mycket sällan exakt likadant när det kommer till graviditeter och barn..


     


    Faderskapstest bör du absolut insistera på tycker jag innan du betalar ett öre i underhåll ! Dels för att slippa risken att det blir en tråkig rättsprocess om vem som är far till barnet - men också och i synnerhet för att undvika risken att du sitter där och betalar underhåll till ett barn som inte är ditt?.


    Eftersom du säger att eran sexuella kontakt var mycket tillfällig så finns alltid risken att barnet inte är ditt, förrän du får det bekräftat.


     


    När barnet är fött och om det visar sig vara ditt så har även du rättigheter till barnet och inte bara skyldigheter gentemot det.


    Mamman har ingen laglig rätt att förhindra dig från att få träffa barnet om det visar sig vara ditt, även om hon skulle försöka med det?


    Men just nu är det inte så mycket annat att göra än att vänta på att faderskapstest kan göras? Efteråt känns det oftast lättare när man VET hur det ligger till, även om det mest är röra och kaos i skallen fram tills dess..


     


    Du är ingen psykopat ! Du är en helt vanlig kille som har hamnat i en väldigt obekväm men knappast unik situation, och reagerar då med chock, ilska och sorg över känslan av maktlöshet och att tvingas in i något du inte hade en tanke på redan nu. 


    Det är inga ovanliga reaktioner och de flesta av oss som varit i dina skor reagerade likadant.


     

  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-02-13 17:07:28 följande:
    Det enda du gör är att inte läsa vad du kommenterar på, skrämmer upp ts och babblar om ditt ex. 
    De jag gör är att visa att lagar och system inte fungerar om man har en mamma som inte är positivt ställd till umgänge och samarbete.
    Och det har inte TS, fungerar det inte ens från början kommer det inte bli bättre, Människor har en konstig vilja att alltid vinna, som ex en vårdnadstvist, man skyr alla medel, det är bara vinst som räknas.

    Ungefär som jag gjorde med min frus kompis, hon hur ska jag göra?

    Enkelt grabben är 11 år, ni bor relativt nära varandra, be grabben bara gå hem till dig, svårare är det inte.
    Blev lite rabalder, pappan försökte på alla sätt o vis få pojken till han, han ringde även polis, kom en civil polis berätta han kan inget göra, ni bägge är vårdnadshavare, men du måste lämna tomten. pappan försökte hämta i skolan, grabben gick hem, han försökte hålla fast han, sluta i tumult, Pappan förlora så det bara vissla om det.
    Så visst är det enkelt o vinna om man bara vill,  gäller bara o veta hur enkelt det är , man berätta hur en förälder ska göra.
    Enda mamman berätta till sonen, du bestämmer själv vart du vill vara. Och detta gjorde sonen med besked.
  • Anonym (Noway)
    Richard1986 skrev 2023-02-13 17:09:11 följande:

    Det är många fler tjejer än killar här så det blir lätt att trådarna ?tas över? av tjejernas erfarenheter? Det kan ofta vara precis samma situationer men ur tjejers perspektiv - och tjejer och killar reagerar ju mycket sällan exakt likadant när det kommer till graviditeter och barn..


     


    Faderskapstest bör du absolut insistera på tycker jag innan du betalar ett öre i underhåll ! Dels för att slippa risken att det blir en tråkig rättsprocess om vem som är far till barnet - men också och i synnerhet för att undvika risken att du sitter där och betalar underhåll till ett barn som inte är ditt?.


    Eftersom du säger att eran sexuella kontakt var mycket tillfällig så finns alltid risken att barnet inte är ditt, förrän du får det bekräftat.


     


    När barnet är fött och om det visar sig vara ditt så har även du rättigheter till barnet och inte bara skyldigheter gentemot det.


    Mamman har ingen laglig rätt att förhindra dig från att få träffa barnet om det visar sig vara ditt, även om hon skulle försöka med det?


    Men just nu är det inte så mycket annat att göra än att vänta på att faderskapstest kan göras? Efteråt känns det oftast lättare när man VET hur det ligger till, även om det mest är röra och kaos i skallen fram tills dess..


     


    Du är ingen psykopat ! Du är en helt vanlig kille som har hamnat i en väldigt obekväm men knappast unik situation, och reagerar då med chock, ilska och sorg över känslan av maktlöshet och att tvingas in i något du inte hade en tanke på redan nu. 


    Det är inga ovanliga reaktioner och de flesta av oss som varit i dina skor reagerade likadant.


     


    Ja faderskapstestet ska jag begära. Sen får jag ta det därifrån. Vet inte va syftet med alla skräckstorys är här? Ska jag bara lägga ned för att det inte är nån idé eller försök men vara beredd på att det alltid bli krångel? Kanske är fallen som skrivs om ovan lite extreme? Ja jag är en helt vanlig kille som ba inte ville bli farsa. Men inte fasen är jag nån galen psyko. Börjar hon krångla får jag väl hänvisa till barnets bästa då. Mer lagtexter å paragrafer och shitstorm er emellan behöver jag inte i alla fall känner ja. 
  • EpicF
    Anonym (Noway) skrev 2023-02-13 17:43:49 följande:
    Ja faderskapstestet ska jag begära. Sen får jag ta det därifrån. Vet inte va syftet med alla skräckstorys är här? Ska jag bara lägga ned för att det inte är nån idé eller försök men vara beredd på att det alltid bli krångel? Kanske är fallen som skrivs om ovan lite extreme? Ja jag är en helt vanlig kille som ba inte ville bli farsa. Men inte fasen är jag nån galen psyko. Börjar hon krångla får jag väl hänvisa till barnets bästa då. Mer lagtexter å paragrafer och shitstorm er emellan behöver jag inte i alla fall känner ja. 
    Jo, det är utmärkt att känna till lagar och paragrafer. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Noway) skrev 2023-02-13 17:43:49 följande:
    Ja faderskapstestet ska jag begära. Sen får jag ta det därifrån. Vet inte va syftet med alla skräckstorys är här? Ska jag bara lägga ned för att det inte är nån idé eller försök men vara beredd på att det alltid bli krångel? Kanske är fallen som skrivs om ovan lite extreme? Ja jag är en helt vanlig kille som ba inte ville bli farsa. Men inte fasen är jag nån galen psyko. Börjar hon krångla får jag väl hänvisa till barnets bästa då. Mer lagtexter å paragrafer och shitstorm er emellan behöver jag inte i alla fall känner ja. 
    Det är alltid bra med kunskap, om just detta med "lagtext och paragrafer".. Okey nej självklart så menar ju jag inte på samma nivå som jurister, utan mer grundkunskap bara.. Du har just börjat bra för grunden för grundkunskap; hänvisning till barnets rättigheter..

    Du har rätt tänkande med, att inte gå händelserna i förväg, utan ta ett steg i taget för att se vad som händer.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Kerstin)

    Vem bryr sig?Har en man lyckats göra ett barn ,då är det han själv han kan skylla på.Inget medlidande här inte.Väx upp!

  • Anonym (Noway)
    Anonym (Kerstin) skrev 2023-02-13 19:06:04 följande:

    Vem bryr sig?Har en man lyckats göra ett barn ,då är det han själv han kan skylla på.Inget medlidande här inte.Väx upp!


    Eh du är lite sen in i matchen här. Vi har redan hunnit klara av just den delen för en sådär 270 inlägg sedan. Har inte frågat efter medlidande heller liksom. 
  • Richard1986
    EpicF skrev 2023-02-13 18:05:32 följande:
    Jo, det är utmärkt att känna till lagar och paragrafer. 

    Ja men det är en senare fråga. Dessutom inte ens säkert att det händer TS bara för att det hände dig?


    Hur lagtexter och paragrafer ser ut är väl ändå inte det första man tänker på när man är panikslagen och i chock och försöker hitta sätt att hantera sin situation på ?! 


     


    Sluta kapa tråden nu ! 

Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?