• Anonym (Noway)

    Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

     


    Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

  • Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-02-20 11:47:26 följande:
    Nu pratar du äpplen och päron igjen. Tillfällig föräldrarpening, som de 10 dagarna är, kan man få utan att ha gemensam vårdnad.

    Mamma kan också ge dessa dagarna till ts, för att ts ka bli känd med sitt barn. Eller så kan ts ta dessa när faderskapet är fastställt. 
    Faderskap har inget med föräldradagar o göra.
    Det hänger ihop med vårdnad, du måste skilja på detta, har man ingen vårdnad har man inte föräldradagar.

    Sedan kan mamman ge dessa till andra som hjälper henne att ta hand om barnet.

    Pappan utan vårdnad har ingen talan hur mamman använder dessa dagar.
    Visst blir dom vänner kan hon ge han dagar, men vill hon inte det behöver hon inte heller göra det.

    TS kan aldrig ta dessa dagar av mamman. han har ingen vårdnad. 
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 12:03:34 följande:
    Pappan utan vårdnad har ingen talan hur mamman använder dessa dagar.
    Visst blir dom vänner kan hon ge han dagar, men vill hon inte det behöver hon inte heller göra det.
    Ingen har påstått detta heller.

    Såå varför är du så angelägen att sätta i system att hitta på eget innehåll i andras inlägg?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 08:51:36 följande:
    Kalla det pappa dagar, är av den enkla anledning att TS är ev pappa och hans ONS är en kvinna.

    Nej det gör det/jag inte alls. Vad bygger du det falska påstående på?

    Jag skrev att det kallas slarvigt för "pappadagar".
    Jag skrev aldrig någonstans i mitt inlägg att det hade med TS att göra och mamman är ett engångsligg.

    Att DU har MISSAT att det SLARVIGT kallas för detta i  folkmun är dina problem. Inte mina.
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 08:51:36 följande:
    Dessa 10 dagar är för den förälder som inte är gravid, men det är inte TS dagar, han kommer aldrig få dessa dagar, av den enkla anledning att det är mamman som bestämmer över dessa, hon kan välja en i sin familj eller en nära vän som får dessa dagar.
    Jag har aldrig hävdat att det är "TS dagar".
    Så varför ljuger du?
    Jag har inte ens hävdat ( i det svaret du citerade) huruvida TS kommer att få dessa dagar heller.

    Så avslutar jag med två frågor...

    Varför är du så angelägen att sätta i system att ljuga om vad folk skriver?

    Varför är du så angelägen om att sätta i system att hitta på eget innehåll i andras inlägg?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EpicF

    Anonym (fkl): De 10 dagarna, sk "pappadagar" är inte föräldrardagar, utan tillfälliga föräldradagar. Samma dagar man får vid vab. Dessa kan ts få ta, antigen genom att han är registrerad pappa till barnet eller att mamman ger dem till honom för att han ska knyta an med barnet. 

  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-02-20 12:36:28 följande:
    Ingen har påstått detta heller.

    Såå varför är du så angelägen att sätta i system att hitta på eget innehåll i andras inlägg?
    Ha ensam vårdnad är viktigt för många, det ser man via rättegångar.

    Via ensam vårdnad styr man en massa, vem som ex ska vabba.

    Mitt barns mormor använde detta på ett mycket märkligt sätt, hon blev arbetstrött, redan innan 60 år.
    Barnets mamma börja skriva att hon vabbar, jag fråga varför kan inte jag vabba?

    Efter detta starta alla bråk, det hela sluta med soc/bup osv, barnet förblev sjuk i 2 år från skolan, mormor vabba hela tiden, detta lede till att hennes arbetsgivare blev vansinnig och sa upp henne, Mormor gick upp i rätten och vann, hon har rätt att vabba, hon fick skadestånd vid 63, valde o lyfta a-kassa 2 sista åren till pension.

    Vårdnad är ett viktigt verktyg för en förälder, det är inget man bara ger bort, man går istället ut i krig för att uppnå enskild vårdnad. dvs majoriteten av alla rättegångar påvisar hur viktigt det är.

    Att gå ut med att TS kommer få detta är en minimal chans, det är en för viktig sak att ha för en förälder. inget man lättvindigt ger bort.
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 12:57:43 följande:
    Ha ensam vårdnad är viktigt för många, det ser man via rättegångar.

    Via ensam vårdnad styr man en massa, vem som ex ska vabba.

    Mitt barns mormor använde detta på ett mycket märkligt sätt, hon blev arbetstrött, redan innan 60 år.
    Barnets mamma börja skriva att hon vabbar, jag fråga varför kan inte jag vabba?

    Efter detta starta alla bråk, det hela sluta med soc/bup osv, barnet förblev sjuk i 2 år från skolan, mormor vabba hela tiden, detta lede till att hennes arbetsgivare blev vansinnig och sa upp henne, Mormor gick upp i rätten och vann, hon har rätt att vabba, hon fick skadestånd vid 63, valde o lyfta a-kassa 2 sista åren till pension.

    Vårdnad är ett viktigt verktyg för en förälder, det är inget man bara ger bort, man går istället ut i krig för att uppnå enskild vårdnad. dvs majoriteten av alla rättegångar påvisar hur viktigt det är.

    Att gå ut med att TS kommer få detta är en minimal chans, det är en för viktig sak att ha för en förälder. inget man lättvindigt ger bort.
    Att ditt barns mamma inte ville gå med på gemensamt vårdnad får stå för henne. 

    Vad ts och mamman kommer överens om är mellan dem. Förhoppningsvis är mamman normalfuntat och förstår att det är barnets bästa med gemensamvårdad för att uppnå barnets behov av umgänge med båda barnen. 

    Och nej, ensam vårdnad är inte viktigt för många. Endel tycker det är viktigt eftersom pappan inte bryr sig om barnet. Men många anser att det är viktigt att ha gemensam vårdnad så att barnet har en regelbunden kontakt med båda barnen. Även om man varit i en tillfällig relation eller ons. 

    Sluta lägg dina erfarenheter som en generell sanning. 

    För barnet är det viktigt och en rättighet att ha umgänge med båda sina föräldrar. Något du hela tiden väljer att bortse från eller glömma bort. 
  • EpicF

    Anonym (fkl): Jag börjar faktiskt förstå varar dina barns mamma ville ha ensam vårdad och inte heller lät dig vabba. 

  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-02-20 13:02:08 följande:
    Att ditt barns mamma inte ville gå med på gemensamt vårdnad får stå för henne. 

    Vad ts och mamman kommer överens om är mellan dem. Förhoppningsvis är mamman normalfuntat och förstår att det är barnets bästa med gemensamvårdad för att uppnå barnets behov av umgänge med båda barnen. 

    Och nej, ensam vårdnad är inte viktigt för många. Endel tycker det är viktigt eftersom pappan inte bryr sig om barnet. Men många anser att det är viktigt att ha gemensam vårdnad så att barnet har en regelbunden kontakt med båda barnen. Även om man varit i en tillfällig relation eller ons. 

    Sluta lägg dina erfarenheter som en generell sanning. 

    För barnet är det viktigt och en rättighet att ha umgänge med båda sina föräldrar. Något du hela tiden väljer att bortse från eller glömma bort. 
    Visst det låter lovande via TS egna ord, tycker mer det låter som helheten av alla tvister.

    Han kommer inte ha en chans, mer än att få bekräftad pappa så man vet vart underhållet ska skickas till.
    Skulle han haft en chans skulle han presenterat den, vad han tycker o tänker har inget med vad mamman tycker o tänker, det är hon som bestämmer. Och hon verkar ganska tydlig med vad hon vill.
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-02-20 13:03:12 följande:

    Anonym (fkl): Jag börjar faktiskt förstå varar dina barns mamma ville ha ensam vårdad och inte heller lät dig vabba. 


    Det gav mig full juridik, samt en gemenskap med fler pappor som är utsatta för likande av mamman.

    Berätta tidigt jag kommer pissa på dig, ang kunskap och juridik.
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 13:12:04 följande:
    Det gav mig full juridik, samt en gemenskap med fler pappor som är utsatta för likande av mamman.

    Berätta tidigt jag kommer pissa på dig, ang kunskap och juridik.
    Snälla din kunskap och erfarenhet är inte en sanning. Och inte någonting som måste hända ts. 

    Pissa på mig? Du behöver lite mera kunskap om juridiken för överhuvudtaget komma i närheten av det. 
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?