• Anonym (Noway)

    Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

     


    Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

  • Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-02-20 16:06:22 följande:
    Du vet att det är barnen som har rätt att ha umgänge med båda sina föräldrar. Det står i föräldrabalken.  Det är inte föräldrarna som har rätt till umgänge med barnen. 

    Sedan verkar du heller inte förstå att jag skrivit vad jag hade gjort om DU var pappan till mina barn. Inte vad jag har gjort. Utan vad jag hade gjort om DU var pappan till mina barn. 

    Förövrigt har jag gemensam vårdnad med mina barns pappa och vi har också varannan vecka, och en bra relation. Har alltid haft det. Men sedan är inte han dig. Utan han är helt normal och hade aldrig betett sig som du gör. 
    Vet inte om jag orkar gå tillbaka, om det var du eller en annan som beskrev sin pappa till barnen, men där ville inte pappan ha någon kontakt, och personen hänvisa att det även var umgängssabotage, fast det inte är det, kanske det var du?

    Men nu vet du hur man får ut sanningen ur en person, man sätter personen under press o provocera, dom flesta tappar fattningen o sanningen sjungs ut.
    Du, den, det, han, är bara en synonym
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-02-20 15:19:45 följande:
    Jag skrev inte att jag anser att jag kan hindra pappan från vårdnad om umgänge. Jag skrev att om jag en sådan pappan som anonym (fkl) till mina barn så hade jag kämpat med näbbar och klor för att få enskild vårdad samt få igenom inget umgänge. Om det hade gått är upp till rätten att besluta. Inte mig som mamma. 

    Tack och lov har jag normala fädrar till mina barn. 

    Självklart kan kvinnan ts eventuellt ska ha barn med kämpa för att få enskild vårdad om ts går till vårdnadstvist. Det kan alla kvinnor och alla män göra. 

    Vad som blir utfallet för ts är det ingen av oss som vet. 
    Nice try, du skrev inte alls så, du skrev att om du var mamman så hade pappan inte fått vare sig vårdnad eller umgänge.
  • Anonym (M)
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 16:00:49 följande:
    Men det är bra o sätta lite press, så här gör även advokater, man pressar personen o tappa fattningen och sanningen kommer fram.

    Man kan säga EpicF  gick rakt in i fällan på hur hennes närmsta tankar fungerar.
    Detta har jag berättat, barn försvarar man med alla medel, man bryr inte om den andra förälder, man bryr sig inte heller om barnets bästa. Man bryr sig bara om att man själv är barnets bästa förälder.

    EpicF har gått på denna linje nästan hela tråden: men hennes innersta tankar bevittnar nu ett annat handlingssätt.
    .
    Barnet har rätt att ha ungänge med sin pappa, oavsett vad mamma och alla andra tycker. Att stärka anknytningen till pappan tidigt är viktigt, för barnets bästa. 

    från #603
    Ja, hon gjorde ju det.
  • EpicF

    Anonym (M): Om jag var mamman till anonym (fkl) barn. Vilket jag även skrev i inlägg 800 som är svar till jyst anonym (fkl):
    "Hade jag varit dina barns mamma hade du inte heller fått det och du hade inte ens fått umgänge med barnen. De hade haft det mycket bättre utan dig." 

  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-02-20 16:46:09 följande:

    Anonym (M): Om jag var mamman till anonym (fkl) barn. Vilket jag även skrev i inlägg 800 som är svar till jyst anonym (fkl):
    "Hade jag varit dina barns mamma hade du inte heller fått det och du hade inte ens fått umgänge med barnen. De hade haft det mycket bättre utan dig." 


    Ja, det är ju det jag säger.
  • EpicF

    Anonym (fkl): Jag vet inte vem som skrev det men om pappan inte vill ha kontakt med sitt barn så kan det ses som umgängessabotage för barnet. Dvs att pappan saboterar barnets umgänge med sin pappa. 

    Återigen, din saning om hur din situation med dina barns mamma är inte ts sanning eller en genetell saning om hur det är. 

  • EpicF

    Anonym (M): Nej, du missade att jag syftade på om jag var mamma till anonym (fkl) barn.
    Inte generellt för att jag är mamma. För mitt mål och det jag tycker är att man ska ha gemensam vårdnad så länge båda föräldrarna är kababla att ta hand om sitt/sina barn. 

  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-02-20 16:04:12 följande:
    Jag självklart finns det detta. Jag har aldrig  hävdat motsatsen att de inte skulle finnas.
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 15:02:51 följande:
    Finns olika företags former, alla går inte under samma regler.
    Min bokföring kan du inte se, men en med AB kan dom flesta se.

    FK gör en egen utredning av min inkomst varje år, där en handläggare går igenom det mesta som är inlämnat och resultat till SKV.
    Ska jag sälja aktier räknas det som kapitalvinst, jag kan vänta o sälja året efter om jag ska sänka alla skäl för underhålls beräkning.

    Inkomsten räknas inte per månad, den räknas per år så länge du driver företaget.
    Om jag inte ändrar min inkomst ex år två, hade en hög inkomst år 1 får jag sjukpenning efter år 1 och inte för år två. då kan FK snabbt gå in och ändra, men ändringen gäller först när den är gjord av FK. allt jag ansökte om innan går på år 1. Kort det är en gräddfil för enskilda.
    Att jag skrev "månadsinkomst" är för att man tar ut lön månadsvis, oavsett om man är enskild företagare eller fastanställd på företag.

    Även för dem som är anställda på företag så räknar man på årsinkomst.

    Även som vanligt fastanställd så har räknar FK på årslön.. Och som lönearbetare så får man också ansvara för att uppdatera hos försäkringskassan att uppdatera varje år sin årsinkomst så man får rätt SGI.
    När man deklarera så baseras deklarationerna på årslön, oavsett om man bara har vanlig fastanställning eller är enskild företagare.
    Så just där är det ingen skillnad mellan anställd och företagare.

    Utan beräkningarna görs ju annorlunda ändå då en företagare jobbar ju oftast 7dagar i veckan mot den genomsnittliga anställda som oftast jobbar 5dagar i veckan. 
    Sorry tillbaka till skolbänken.

    Enskilda företagare har ingen lön, man har ett resultat. man gör ett eget uttag utan skatt,  och sedan skattas resultatet efter årets slut.

    Kort jag deklarera inte ens en lön.
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 16:59:26 följande:
    Sorry tillbaka till skolbänken.

    Enskilda företagare har ingen lön, man har ett resultat. man gör ett eget uttag utan skatt,  och sedan skattas resultatet efter årets slut.

    Kort jag deklarera inte ens en lön.
    Eller så kan man ta ut lön månadsvis. 
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-02-20 17:01:09 följande:
    Eller så kan man ta ut lön månadsvis. 
    Hur än du vrider o vänder är det ingen lön som enskild.

    Jag kan plocka ut 430k på ett år, men har en massa avdrag och resultatet hamnar på bara 220k för hela året, dvs den FK följer för sgi osv.
    Jag har då bara betalt skatt på dessa 220k och inte på det kontanta uttaget som var 430 tusen.
    Kontanter i handen motsvarar inte inkomsten på pappret. det är magin med enskilt.

    Du kanske läst om detta, som Göran Persson gjorde när han sluta som statsminister, han fick noll i resultat och alla skrek rakt ut jävla skatte fifflande sosse.
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?