• Anonym (Noway)

    Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

     


    Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

  • Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-03-13 18:53:11 följande:
    Ja med ETT inlägg var du topic.
    Resten av dina inlägg har och är så långt frånm topic man kan komma.

    Till och med TS har sagt till dig att du är of topic.
    Men du vägrar att lyssna och kör med din jävla agenda och även kör över TS.
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 17:23:04 följande:
    Ni andra som svarar har inte varit här, ni har inte en blekaste aning vad det handlar. snackar en massa skit som inte hör hit, kanske i vårdnadstvist där man levt ihop o haft en samarbete, har en relation till barnet från start, har haft ett samarbete sedan länge.

    Den enda som drar upp om vårdnastvister och vårdnad är du..
    VI andra diskuterar UMGÄNGESRÄTT. Och barnens rätt till umgänge med båda föräldrarna.

    Är det mer kvalificerat skitsnack du skall komma med utöver dina klassiska projiceringar på omgivningen? Tråden handlare om att TS vill höra historier från ofrivilliga pappor och vad som hände sen för dem när barnet var född.

    TS har även frågat om tips och råd vad han skall göra med fåäör den situationen han är i.

    Något du har helt valt att ignorera och du fortsätter på din egna agenda och hittar på en massa olika saker vad tråden handlar om och även sjunker så långt som att IGNORERA TS när han säger åt dig att du skall sluta med dina OT inlägg.
    Du tänkte du har erfarenhet av detta rubriken frågar efter?

    Ts behöver veta att det är inte säkert att det blir en promenad i vårsolen med sin son. Det kräver även uppoffringar, man måste ge av sig själv, just nu är den enda tanken "mitt"  tänk själv o jobba eller vara sambo med en person som uttrycker det är "Mitt"
  • EnAnonumius
    Anonym (Noway) skrev 2023-03-13 18:59:07 följande:
    Men du menar inte mig TS här elr?
    Nej hon citerade ju (fkl), så det är honom hon syftade på. 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 14:45:39 följande:
    Frågan du ska ställa är varför litar han inte på tjejen?
    Hon har gjort ultraljud, hon vet vilken månad, hon vet senaste mensens första dag.
    Man vet i regel hur många man har legat med under en månad som bara var för ett litet ta sedan.

    Man kan säga starten på samarbete började inte bra hos TS.

    Finns inga belägg nuförtiden att ett barn mår dåligt med en uppväxt utan pappa, det bevisar alla ensam befruktade mammor. det utgör ingen skillnad.

    Ja,varför ska han lita på en kvinna som bara hör av sig och talar om att hon är gravid med hans barn,men sedan inte låter honom träfa barnet?
    Vad finns det som säger att hon inte har legat med andra killar vid samma tidpunkt?
    Det är just därför som TS ska ta ett dna-test så han slipper betala underhåll för ett barn som kanske inte är hans.
    Om hon vägrar att gå med på det så är det ju synnerligen märkligt.
    Då har hon inte barnets bästa för ögonen.

    Ja,det finns barn som har växt upp med en ensamatående förälder som det har gått bra för.
    Men det finns barn som mår dåligt av den orsaken också.
    För att t ex pappan inte är närvarande.
    Barn som kanske får reda på att det har en pappa senare i livet och att mamman har ljugit om allt och undanhållit barnet pappan t ex.
    Tycker du att det är ok?

  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 19:05:35 följande:
    Ts behöver veta att det är inte säkert att det blir en promenad i vårsolen med sin son. Det kräver även uppoffringar, man måste ge av sig själv, just nu är den enda tanken "mitt"  tänk själv o jobba eller vara sambo med en person som uttrycker det är "Mitt"
    Det gör vi andra också. Så var ville du komma?

    Skillnaden är att vi behöver inte hålla på med absurda fiktiva exempel som du väljer att göra.
    Eller sitta och hitta på eget innehåll i TS och i andra tråddeltagares inlägg heller, för att kunna ge saklig information om TS.
    Vi klara av att diskutera detta ändå utan allt det du gör.

    Du har ju även sjunkit så lågt som att använda dig av direkta förtal mot andra tråddeltagare och även TS.

    Och av någon märklig anledning så väljer du att sätta likhetstecken mellan vårdnad och umgänge.

    Så du får försöka med något annat om du skall  försvar dina förtal, absurda fiktiva scenarier och att du även sitter och hittar på eget innehåll i andras inlägg.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 15:04:27 följande:
    Men å andra sidan, vad hade det spelat för roll o ha fortsatt kontakt bara för sakens skull?
    Är det inte TS barn skulle han inte ta skada av det. Man kan ändå vara vänner. pusta ut, vilken tur jag hade, det var inte jag, eller fortsätta ta ansvar om man är pappan.
    Och om han skulle fästa sig vid barnet och det sedan visar sig inte vara hans?
    Hur tror du att det kommer att påverka TS då?
  • Anonym (Noway)

    Den snubbe som pestar ned hela tråden här verkar ju ha facit liksom. Veta precis hur man ska göra och ändå misslyckats helt själv. Skriv en bok vet ja. 

  • Anonym (fkl)
    molly50 skrev 2023-03-13 19:17:17 följande:

    Ja,varför ska han lita på en kvinna som bara hör av sig och talar om att hon är gravid med hans barn,men sedan inte låter honom träfa barnet?
    Vad finns det som säger att hon inte har legat med andra killar vid samma tidpunkt?
    Det är just därför som TS ska ta ett dna-test så han slipper betala underhåll för ett barn som kanske inte är hans.
    Om hon vägrar att gå med på det så är det ju synnerligen märkligt.
    Då har hon inte barnets bästa för ögonen.

    Ja,det finns barn som har växt upp med en ensamatående förälder som det har gått bra för.
    Men det finns barn som mår dåligt av den orsaken också.
    För att t ex pappan inte är närvarande.
    Barn som kanske får reda på att det har en pappa senare i livet och att mamman har ljugit om allt och undanhållit barnet pappan t ex.
    Tycker du att det är ok?


    Vi har haft en skribent här som berätta om just detta, även jag har lyft fram Williams historia, där bägge berättar samma sak, barnet är så påverkat av mamman att allt hon berättat blir en sanning för barnet.

    Dessa fick ingen chans o förklara hur det verkligen låg till när barnet väl blev vuxet. 
    Vi alla vet att det inte ens är en idé att försöka förklara för barnet vad som hänt, man rekommendera inte detta, man ska lägga korten på återställa och få en bra relation istället. 
  • molly50
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 15:31:04 följande:
    Men bra då förstår du även TS, beter man sig dåligt, behöver mamman inte ha kontakt, hon gör helt rätt, och hon har lagen på sin sida.
    På vilket sätt menar du att TS har betett sig illa?
    Betedde du dig också illa då,eftersom mamman vägrade låta barnet ha kontakt med dig?
  • Anonym (fkl)
    molly50 skrev 2023-03-13 19:24:57 följande:
    Och om han skulle fästa sig vid barnet och det sedan visar sig inte vara hans?
    Hur tror du att det kommer att påverka TS då?
    Det är som precis allt annat, ska jag våga satsa på denna relation, man får aldrig några garantier, men vad man däremot vet är, om man satsar har man allt o vinna.

    Det samma gäller för ts, han behöver inte bli ihop, med tanke på den korta tid han kommer träffa barnet innan utredningen är klar,  fattar han tycke o ändå gillar barnet kan relationen fortsätta, många ensamma mammor har en fadersgestalt för sitt barn.
  • molly50
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 18:54:43 följande:
    Nej då, det ser du själv, du får svara som klybbe, jag kan skriva med flera samtidigt, ta bara denna tråd, är det 5-6 olika som haka på bara idag.

    Ska inte nämna vilka trådar jag skriver på.
    Detta är bara en avstickare. tänkte ts behöver svar hur han ska gå vidare, om han inte gör rätt vet han nu vad som kan hända.
    Vad som kan hända,ja. Men varför dra upp värsta möjliga scenario när det likaväl kan gå bra för TS?
    Dte som hände dig behöver nödvändigtvis inte hända alla andra.
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?