• Anonym (Noway)

    Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

     


    Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

  • Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-03-17 21:25:08 följande:
    Föddes barnet? Eftersom ni gjorde abort så föddes inget barn och du blev inte förälder. 

    Att ni blev utskällda var lite överdrivet av läkaren. Men ja, den graviditeten räknades också även om ni valde att avbryta genom abort. 
    Men om man får missfall mot sin vilja så har inte barnet heller fötts så jag tycker att du har fel att man inte räknas som förälder då.
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-03-17 21:25:08 följande:
    Föddes barnet? Eftersom ni gjorde abort så föddes inget barn och du blev inte förälder. 

    Att ni blev utskällda var lite överdrivet av läkaren. Men ja, den graviditeten räknades också även om ni valde att avbryta genom abort. 
    Och barnet kan födas ut ändå. Död eller levande 
  • EpicF
    Anonym (M) skrev 2023-03-17 22:41:43 följande:
    Och barnet kan födas ut ändå. Död eller levande 
    Ja. Absolut. Men vid en abort är det ett foster och räknas inte som barn, därav blir man inte förälder
     
  • Anonym (Jag)
    Valuta2019 skrev 2023-03-17 17:06:44 följande:

    Det är så förbannat ojämlikt när det kommer till sex. En tjejer kan njuta av sex utan skydd hur mycket hon vill, men en kille måste alltid ha kondom annars blir han pappa resten av sitt liv. Nu kommer ju snart preventivmedel och då kan män bestämma när de vill ha barn inte kvinnor.


    Vi njuter ju inte så mycket då många av oss närmast blir kemiskt kastrerade av hormonpreventivmedel..

    Om du tycker det är bökigt och oskönt att använda kondom så är nog inte p-piller för män för dig.
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-03-17 22:45:05 följande:
    Ja. Absolut. Men vid en abort är det ett foster och räknas inte som barn, därav blir man inte förälder
     
    Det är ett foster vid ett oönskat missfall också. Jag tror ändå att de ser det som ett barn de förlorade och var förälder till oavsett vad du tycker. Även de som gör abort kan sörja och anse att det var deras barn, kanske accepterar du åtminstone att pappen känner så om aborten var mot hans vilja.
  • EpicF
    Anonym (M) skrev 2023-03-17 22:57:49 följande:
    Det är ett foster vid ett oönskat missfall också. Jag tror ändå att de ser det som ett barn de förlorade och var förälder till oavsett vad du tycker. Även de som gör abort kan sörja och anse att det var deras barn, kanske accepterar du åtminstone att pappen känner så om aborten var mot hans vilja.
    Att man kan se det som ett barn är inte samma sak som att man faktiskt blir förälder. Det är två helt olika saker. 
  • DVQ
    Anonym (Noway) skrev 2023-03-17 16:25:36 följande:

    Nä men det är väl då inte så relevant i den här tråden då heller.  


    Ts, hur har det gått?
  • Anonym (M)
    DVQ skrev 2023-09-11 14:40:26 följande:
    Ts, hur har det gått?
    Undrar också. Har tänkt en del på TS
  • Anonym (Noway)

    Tja till alla som undrar hur det gick. glömde bort inlogg här. ville nog glömma hela skiten. Kan ju tala om att det löste sig liksom. Inte jag som var farsan. Bruden ljög alltså det var ett ex som hon hade ett ONS med som va farsan. Over and out skönt det inte va ja. inte mitt problem längre. 

Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?