• Sun 5 Feb 2023 15:41
    52127 visningar
    170 svar
    170
    52127

    BF Oktober 2023

    HejGlad

    Här kan vi samlas som har beräknad förlossning i oktober! 


     

  • Svar på tråden BF Oktober 2023
  • Sun 5 Feb 2023 15:50
    #1

    Jag har beräknad BF 12/10 och detta är mitt fjärde barn. vi är otroligt lyckliga men samtidigt orolig då jag är på väg mot 40 år. Vi kommer boka tid för NIPT test för att lindra lite av oron. 


    Jag hänger gärna anonymt här då vi inte planerar att berätta  förens om några månader :) 

  • Sun 5 Feb 2023 17:32
    #2

    Hej! 


    jag var med i februari BIM! Så hoppar hit med :) !
    tredje barnet för oss och Inte berättat för någon än maken. 

  • Sun 5 Feb 2023 18:08
    #3
    Dollooo skrev 2023-02-05 17:32:44 följande:

    Hej! 


    jag var med i februari BIM! Så hoppar hit med :) !
    tredje barnet för oss och Inte berättat för någon än maken. 


    Välkommen :) Samma för oss, bara jag och maken som vet. Tänkte försöka hålla det så fram till efter NIPT. Jag fick dåligt kub resultat min förra graviditet och fick göra NIPT som det blev tekniskt fel på så jag fick ta nytt blodprov och fick vänta totalt 4 veckor innan jag fick resultatet. Tyckte det var jobbigt att alla visste för så fort de fråga hur det gick med graviditeten så brast jag i tårar. Så denna gång gör jag NIPT först och därefter berättar jag.

    Vet du när du har BF? 

  • Sun 5 Feb 2023 18:58
    #4

    Hej! Jag hänger på! 😁

    BF 12/10 enligt appen. Det är mitt fjärde barn, hade precis ett tidigt mf i början av januari, så nu hoppas jag denna vill stanna 🙌🏻❤️ 

  • Anonym (Femte­)
    Sun 5 Feb 2023 19:24
    #5

    Hej!
    Jag har bf 6/10 och detta är vårat femte. Har ett fördröjt missfall julen 2021 och ett sent i v 14 hösten 2022. Kommer få extra ultraljud v 10 och v 16 då jag har så mycket ångest och oro. Sista missfallet knäckte mig totalt. 
    Ska ringa kvinnoklinken imorgon då det är där jag kommer få göra dom extra ultraljuden och sen kommer jag behöva äta medicin. När jag väntade våra tjejer började deras moderkakor lossna så det blev ambulans och akutsnitt.
    Jag fyller 40 i år vilket innebär mera risker och det gör ju inte oron mindre. 

    Hur mår ni? Här kom illamåendet i veckan! 

  • Sun 5 Feb 2023 19:54
    #6

    Hej!
    Jag följer också gärna med i tråden. Har beräknad bf 5/10. Det är andra barnet och första förlossningen drog igång i vecka 30 men gick att stoppa till vecka 34. Så om detta går vägen kan bebisen komma någon gång mellan juli-oktober. Känns ganska stressande 😅

  • Sun 5 Feb 2023 20:01
    #7

    Qwerty1988 

    Så kul att vi har samma BF och precis som mig väntar du fjärde barnet Skrattande Hur mår du? Jag mår redan illa, har tappat smaken för vissa saker, och har trötthet som har kommit och gått under dagen. Somnade i soffan vid lunchtid och känner mig redan trött nu. Känns väldigt tidigt med alla symtom men med min första hade jag symtom redan innan beräknad mens. Med min andra så fick jag aldrig symtom, mådde superbra hela graviditeten och med min tredje började jag må dåligt v.7 och spydde hela graviditeten. Så är lite orolig över hur jag kommer må denna graviditet när jag redan har symtom. 


    Beklagar missfallet! Jag hoppas du får behålla denna graviditet <3 

  • Sun 5 Feb 2023 20:10
    #8

    Anonym(femte)  (jag kan inte citera just nu, vet inte varför)

    Jag hoppas det går vägen denna gången! Förstår din oro <3 Skrev här i Inlägget innan om mitt mående. Har tidiga symtom med trötthet och illamående. Gjorde även nytt graviditetstest nu på kvällen och har ett starkare plus än igår. Det hela känns mer verkligt nu! Vad har du för symtom? 

     Här är mina test från idag och igår.


  • Sun 5 Feb 2023 20:13
    #9

    EnyaLouise

    Välkommen :) Håller tummarna för att det går hela vägen! Hur mår du? Några symtom ännu? 

  • Sun 5 Feb 2023 20:19
    #10

    Hej,

    Hänger gärna på här. BF i början av oktober, oklart exakt dag, fjärde barnet. Mått illa hela och alla andra graviditeter och illamåendet har kickat in också denna gång. Skräckblandad förtjusning men tacksam. Kul att följa andra också 😊

Svar på tråden BF Oktober 2023