• Stoffosinsky

    Lag mot köpa sex är ett övertramp från staten?

    När samhället stiftar lagar, är min uppfattning, att detta ska göras för att vi människor ska kunna få ett bättre liv. Jag är tveksam till att en lag som förbjuder att två människor har sexuell aktivitet med varandra efter en gemensam överenskommelse  är något som staten ska reglera. Detta gäller naturligtvis att överenskommelsen sker frivilligt utan våld eller hot om våld, utan påverkan av tredje person mellan två vuxna individer.


     


    Jag är medveten om att det förekommer handel med utsatta kvinnor. Detta är brottsligt och ska straffas för de brotts som ligger bakom.  Att samhället använder en generell lag mot sexköp straffar inte de som ligger bakom handel med kvinnor, eller hallickar som använder våld för att på ett illegalt sätt skaffa pengar.  Samhället skall istället straffa de som gör sig skyldiga till brott.


     


    Vad gäller lagen mot sexköp finns enligt min mening en otydlig religös, moraliskt eller politisk bakgrund. Detta tar jag avstånd från


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-03-13 09:59
    I tråden har noterats att det inte är olagligt att sälja sex men olagligt att köpa.
    Vilka bevekelsegrunder som ligger bakom denna ganska udda lagstiftning har jag svårt att förstå. En uppgörelse mellan två personer är gör den ena partnern en olaglig handling men inte den andra. Detta tycker jag är helt fel. Dra ut konsekvenserna tänk den orimliga tanken att sälja heroin är lagligt men olagligt att köpa.
  • Svar på tråden Lag mot köpa sex är ett övertramp från staten?
  • Anonym (S)
    Anonym (Porr) skrev 2023-04-11 18:48:29 följande:

    Faktum är att jag och några vänner på fullaste allvar diskuterade om vi skulle starta en välgörenhetsorganisation för att samla in pengar till de prostituerade i Thailand, vi tänkte att det här hemma i Sverige skulle kunna bringa in en hel del pengar om vi utannonserade att pengarna "oavkortat skulle gå direkt till prostituerade, utan mellanhänder" vi tänkte att då åker vi över en eller två gånger per år och helt sonika "knullar upp" pengarna vi fått till skänks. Det hade ju gynnat alla, och ni i PK maffian hade kunnat sitta vid middagsbordet och skryta om vilka fina människor ni är som hjälper de fattiga i Thailand, och att ni hittat en sån fin organisation med några män som jobbar ideellt och skänker alla pengar, dessutom personligen. Skrikandes


    Ja, för folk hade ju säkert tagit er på allvar. Blir nog svårt att hitta människor som är ännu korkade än vad ni är och få dom att skänka pengar. Men det är klart, i dina kretsar finns väl inte de vassaste knivarna. Några tior får ni nog ihop. 
  • Anonym (Beast)
    Anonym (Porr) skrev 2023-04-11 18:48:29 följande:

    Faktum är att jag och några vänner på fullaste allvar diskuterade om vi skulle starta en välgörenhetsorganisation för att samla in pengar till de prostituerade i Thailand, vi tänkte att det här hemma i Sverige skulle kunna bringa in en hel del pengar om vi utannonserade att pengarna "oavkortat skulle gå direkt till prostituerade, utan mellanhänder" vi tänkte att då åker vi över en eller två gånger per år och helt sonika "knullar upp" pengarna vi fått till skänks. Det hade ju gynnat alla, och ni i PK maffian hade kunnat sitta vid middagsbordet och skryta om vilka fina människor ni är som hjälper de fattiga i Thailand, och att ni hittat en sån fin organisation med några män som jobbar ideellt och skänker alla pengar, dessutom personligen. Skrikandes


    Så cyniskt. Du verkar leva i villfarelsen att de prostituerade faktiskt vill ha sex med dig. Lek med tanken att de inte vill ha sex med dig. Sannolikheten är  extremt hög. Spelar det ingen roll för dig? Allt verkar vara så bra i ditt la-la-land. Du väljer ju bordeller med omsorg. Den prostituerade säger säkert "ja, jag vill ha sex med dig" du fortsätter konversationen med att klaga på Sveriges prostitutionslagsstiftning. "Åh nej, så dåligt" håller hon med. Låter det bekant?

     Du vill ju såklart inte vara skurken i din berättelse.
  • Anonym (Alexander)
    Anonym (S) skrev 2023-04-11 17:29:43 följande:
    För ingen av de som vill legalisera sexköp skulle våga framträda IRL och kräva det.
    Alexander Bard har gjort det.
  • Anonym (Alexander)
    Anonym (Gunnar) skrev 2023-03-12 23:21:13 följande:

     Legalisering ökar trafficking. Så om man vill hålla trafficking nere är den nuvarande lagen bra.


    Den nuvarande lagen är dålig. Idag kan polisen bara sitta utanför och lyssna i brevlådan medan övergreppen pågår. För att hålla trafficking nere måste prostitutionen förbjudas helt så att polisen kan gå in och avbryta redan vid misstanke om att prostitution sker.
  • Anonym (Beast)
    Anonym (Alexander) skrev 2023-04-11 21:52:28 följande:
    Den nuvarande lagen är dålig. Idag kan polisen bara sitta utanför och lyssna i brevlådan medan övergreppen pågår. För att hålla trafficking nere måste prostitutionen förbjudas helt så att polisen kan gå in och avbryta redan vid misstanke om att prostitution sker.
    Det kan du väl inte påstå. det är olagligt att köpa sex i Sverige. Hur tror du Paolo Roberto åkte fast? Verkar som att han köpte sex från trafficking offer. människohandlarna åkte fast när dom tänkte fly från Skavsta.

    att Paolo var medveten om att hon säkert inte var där frivilligt säger ganska mycket om den typiska torsken.
  • Anonym (Porr)
    Anonym (Beast) skrev 2023-04-11 22:22:05 följande:
    Det kan du väl inte påstå. det är olagligt att köpa sex i Sverige. Hur tror du Paolo Roberto åkte fast? Verkar som att han köpte sex från trafficking offer. människohandlarna åkte fast när dom tänkte fly från Skavsta.

    att Paolo var medveten om att hon säkert inte var där frivilligt säger ganska mycket om den typiska torsken.
    Vilken otrolig fördomsfull människa du är, som i ditt inlägg ovan antar saker till både höger och vänster. Det är skrämmande att läsa hur du dömer utan fakta. Usch vilken vidrig syn på människor du har, du borde skämmas!
  • Dr Nail

    Sex och knark ska köpas utomlands, så är det bara. Så jävla ovärt att göra det i Sverige när det är lika lätt utomlands som att köpa ett kilo fläsk.

  • Anonym (Beast)
    Anonym (Porr) skrev 2023-04-12 06:06:19 följande:
    Vilken otrolig fördomsfull människa du är, som i ditt inlägg ovan antar saker till både höger och vänster. Det är skrämmande att läsa hur du dömer utan fakta. Usch vilken vidrig syn på människor du har, du borde skämmas!
    Vad snackar du om? Dom blev haffade på Skavsta och Paolo Roberto har sagt dessa saker. Den prostituerade åkte direkt hem till Moldavien.

    Eller tror du att Paolo såsom dig valde en bordell med omsorg? Du borde skämmas om någon. I din värld så är du en "hjälte" som tänker samla in pengar från folk din killgrupp med torskar lurar för att knulla prostituerade i Thailand. Man får en besk smak i munnen.
  • Anonym (Manipulera folket)
    Anonym (Beast) skrev 2023-04-11 20:08:34 följande:
    Så cyniskt. Du verkar leva i villfarelsen att de prostituerade faktiskt vill ha sex med dig. Lek med tanken att de inte vill ha sex med dig. Sannolikheten är  extremt hög. Spelar det ingen roll för dig? Allt verkar vara så bra i ditt la-la-land. Du väljer ju bordeller med omsorg. Den prostituerade säger säkert "ja, jag vill ha sex med dig" du fortsätter konversationen med att klaga på Sveriges prostitutionslagsstiftning. "Åh nej, så dåligt" håller hon med. Låter det bekant?

     Du vill ju såklart inte vara skurken i din berättelse.
    Tror det finns fler kvinnor som vill sälja sex än vad du tror.
    Det finns hel del kvinnor som kan neka sex trots att det finns någon form av intresse från kvinnan, exempelvis om någon kvinna nekar sex för hon vill använda kondom, om någon kvinna tycker inte sex med någon man med liten kuk ger något men hon gillar mannen i övrigt 
    Eller exempelvis om en kvinna vill inte ha sex just då för hon vill kolla på tv men kvinnan är kär och attraherad i den personen

    Om prostitution hade varit tillåtet då så tror jag det hade funnits en hög sannolikhet att kvinnor då skulle gått med sexet om kvinnan fick betalt. 
  • Anonym (Manipulera folket)
    Anonym (Gunnar) skrev 2023-04-11 16:30:39 följande:
    Läs mina inlägg, tack. Har skrivit att det finns frivilliga prostituerade men att de är en priviligierad minoritet och inget man kan anpassa lagstiftningen efter. Har även haft kontakt med dessa för att få deras syn på saken. 

    Bra försök du.
    Tror det finns fler kvinnor som vill sälja sex än vad du tror. 
    Redan är idag prostitution delvis lagligt exempelvis om en kvinna vill ha ett förhållande med någon man med mycket pengar och sedan finns det någon attraktion också.

    Att det går att tillåta mer prostitution utan det bryter mot deras biologiska känslor. 

    Kvinnor kan redan idag neka sex även om det inte handlar om att hon ogillar mannen.
Svar på tråden Lag mot köpa sex är ett övertramp från staten?