• Anonym (fd.Älskarinna)

    Jag är de andra kvinnan

    Lever i ständig rädsla att mitt förhållande med mannen jag älskar ska ska bli känt och den bubbla jag lever i en dag kommer att spricka. 

    Har ångest över hur något så underbart och vackert samtidigt skadar oskyldiga.

    År en omoralisk slyna vars brott är att för första gången känna mig älskad och respekterad av en man. 

    Har levt så här i fem år nu och idag bestämde jag mig för att ta avsked av min älskade. Han blev såklart lessen och upprörd men förstod också varför.

    Jag vill ju ha egen familj inte parasitera på andras. 

    Känner mig så fruktansvärt ensam och olycklig och tvivlar på att jag kommer hatt hitta kärlek igen. Kommer nog att bli en bitter gammal kärring med en massa katter. 

    Finns det fler som varit i min situation? Hur har det gått för er

  • Svar på tråden Jag är de andra kvinnan
  • Anonym (Antikrist)
    Anonym (fd.Älskarinna) skrev 2023-03-29 16:15:14 följande:

    Mitt fall borde visa alla och en var att öppna förhållanden inte fungerar om den ena parten hittar någon man vill ha ett stadigvarande förhållande med. 

    I mitt fall ville inte hustrun ha skilsmässa utan tycker det är väldigt praktiskt att fortfarande vara gift med en partner som tar största ansvaret för barnen,

    Maken (min fd. älskare) var inte beredd att lämna barnen i sticket därför hade vi en i omvärdens ögon hemlig relation i många år.

    Tillslut kände jag att det inte gick längre utan avslutade relationen. 

    De som förespråkar öppna relationer ser inte farorna i det.


    Farligt som i vadå menar du?
    Javisst, du får svårare att stjäla upptagna och då blir det nog inte lika spännande, men farligt?
    Oja, man måste ju prata med sin partner och det är ju så farligt att man hellre springer med andra.
  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (Antikrist) skrev 2023-03-29 18:53:22 följande:
    Farligt som i vadå menar du?
    Javisst, du får svårare att stjäla upptagna och då blir det nog inte lika spännande, men farligt?
    Oja, man måste ju prata med sin partner och det är ju så farligt att man hellre springer med andra.
    LÄS INNAN DU UTTALAR DIG!!

    Jag hade ett förhållande med en man som levde i ett öppet förhållande!!  HAN VAR INTE UPPTAGEN!!

    Det farliga i ett öppet förhållande är att den ena parten träffar någon han vill ha ett monogamt förhållande med. I mitt fall ville inte hustrun skiljas. Hon ville fortsätta ha ett öppet förhållande!!  Hur upptagen anser du denna man vara???
    Skärpning!
  • molly50
    Anonym (Gött) skrev 2023-03-29 15:51:36 följande:
    Jag kan läsa mellan raderna till skillnad från vissa andra. Gött.
    Uppenbarligen inte.
    Och du kan uppenbarligen inte heller tolka text. Gött så. 
  • Anonym (Antikrist)
    Anonym (fd.Älskarinna) skrev 2023-03-29 20:08:35 följande:
    LÄS INNAN DU UTTALAR DIG!!

    Jag hade ett förhållande med en man som levde i ett öppet förhållande!!  HAN VAR INTE UPPTAGEN!!

    Det farliga i ett öppet förhållande är att den ena parten träffar någon han vill ha ett monogamt förhållande med. I mitt fall ville inte hustrun skiljas. Hon ville fortsätta ha ett öppet förhållande!!  Hur upptagen anser du denna man vara???
    Skärpning!
    Det enda man kan utläsa från ditt dravel här är att du ÄLSKAR att kalla dig för den andre kvinnan. Om han inte var upptagen som du påstår utan var i en öppen relation så gick han antagligen fett mot reglerna för öppet förhållande. Så den som ska skärpa sig är nog du och du bör fundera på varför du inte kan hålla dig från gifta män. Är det så spännande att stjäla så kanske du ska ta en karriär som inbrottstjuv eller varför inte gängkriminell, då får du spänningen och samtidigt pissa på den som blir utsatt. 

    Inse att du inte var den andra kvinnan, du var en leksak som han kunde nyttja efter behag. Intressant att alla kvinnor som sätter sig i den situationen envist hävdar att ingen skadades och att mannen är ett helgon. 

    Väx upp lite och sluta bete dig som en 14-åring helt enkelt.
  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (Antikrist) skrev 2023-03-30 08:50:58 följande:
    Det enda man kan utläsa från ditt dravel här är att du ÄLSKAR att kalla dig för den andre kvinnan. Om han inte var upptagen som du påstår utan var i en öppen relation så gick han antagligen fett mot reglerna för öppet förhållande. Så den som ska skärpa sig är nog du och du bör fundera på varför du inte kan hålla dig från gifta män. Är det så spännande att stjäla så kanske du ska ta en karriär som inbrottstjuv eller varför inte gängkriminell, då får du spänningen och samtidigt pissa på den som blir utsatt. 

    Inse att du inte var den andra kvinnan, du var en leksak som han kunde nyttja efter behag. Intressant att alla kvinnor som sätter sig i den situationen envist hävdar att ingen skadades och att mannen är ett helgon. 

    Väx upp lite och sluta bete dig som en 14-åring helt enkelt.
    Men varför läser du överhuvudtaget denna tråd när det bara är en massa dravel ?
    Du måste ju få ut någonting av det! 

    Det kanske känns lite kittlande, spännande.. ?
    Du kanske njuter av att läsa om andras tillkortakommanden.? 
    Eller är det ditt sätt att göda din egen förträfflighet och moraliska överlägsenhet?

    Du är väldigt snar att döma så rimligen har du begränsad erfarenhet av livet

    Vi kanske kan enas om att det är helt lönlöst för oss att föra diskussionen längre
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (Antikrist) skrev 2023-03-30 12:41:08 följande:
    Jag läser väl vad jag vill, behöver det ha en anledning? 
    Men jag verkade ju touch en nerv hos dig, så tråden är alltså för att du vill ha uppmärksamhet och även få lite ryggdunkar att det du håller på med är rätt och riktigt. 

    Jag har nog väldigt mycket erfarenhet av livet, långt mer än de som förespråkar otrohet och till och med sätter en coolhetsstämpel på det.

    Lönlöst enbart för att du inte verkar vara kopplad till verkligheten och försvarar ditt och horbockens beteende. 
    Förutom det kommer du ha mig i hasorna oavsett om du igen byter nick...
    För sista gången...  Jag har aldrig förespråkat otrohet... Tvärtom har jag visat på många av nackdelarna och farorna.. Du gömmer dig bakom en moral som inte är verklighetsförankrad.

    I Din drömvärld hittar man sin för evigt partner redan i tonåren gifter sig och håller sedan ihop lyckliga resten av livet. 

    Visst finns det sådana par men i hur många av dessa har inte en eller båda parter någon gång i livet varit otrogna?
    Jag säger inte att alla är det, långt ifrån men allvarligt sluta demonisera de som tar upp problemet. 

    Det är ju trots allt de som har erfarenheten som vet vad det handlar om. 

    Om du är mig i hasorna som du säger så får du det nog väldigt lugnt framöver. Jag har inget behov av att finnas på i denna tråd eller ens på detta forum längre
  • Anonym (Antikrist)
    Anonym (fd.Älskarinna) skrev 2023-03-30 13:09:28 följande:
    För sista gången...  Jag har aldrig förespråkat otrohet... Tvärtom har jag visat på många av nackdelarna och farorna.. Du gömmer dig bakom en moral som inte är verklighetsförankrad.

    I Din drömvärld hittar man sin för evigt partner redan i tonåren gifter sig och håller sedan ihop lyckliga resten av livet. 

    Visst finns det sådana par men i hur många av dessa har inte en eller båda parter någon gång i livet varit otrogna?
    Jag säger inte att alla är det, långt ifrån men allvarligt sluta demonisera de som tar upp problemet. 

    Det är ju trots allt de som har erfarenheten som vet vad det handlar om. 

    Om du är mig i hasorna som du säger så får du det nog väldigt lugnt framöver. Jag har inget behov av att finnas på i denna tråd eller ens på detta forum längre
    Du har ju glorifierat allt med din ortogna bock, han var så gullig, omtänksam och allt däremellan. Tycker du att han var omtänksam på riktigt när han beter sig som en röv mot någon annan för du ska bli nöjd?

    Nädu, i min drömvärld så gör man slut innan man leker gömma pinne med någon, du får kalla det precis vad du vill men du visar att det är en utopi att människor behandlar andra väl i förhållanden. Du vill bara ha utan någon som helst tanke på om andra far illa och du har hur många gånger som helst i tråden skrivit om hur omtänksam, flitig och allt sådant han är. Vem har han varit omtänksam mot?
    Du säger att frugan inte vill skilja sig och att du har livserfarenhet, då vet du att en skilsmässa kan initieras av endast en part så kommer det gå igenom. Så ditt snack om att det var hans fru som inte ville skiljas är bara ditt sätt att flytta skulden så att du och hennes man ska hamna i bättre ljus.

    Vad tror du jag inte vet som du vet mycket bättre? Jag vet hur det är att vara den part som blir blåst, den som blåste mig fick också veta hur jag behandlade det. Han fick ont, min dåvarande blev singel på 2 sekunder och hennes bock lämnade henne då han inte fick spänningen med att blåsa någon. Mitt X ångrade sig och blev smått galen över att jag direkt samma dag flyttade ut mina saker och lämnade henne.
    Så vad vet du som jag inte vet i detta? Ja du vet hur man myser och i tanken hånar den part som blir blåst, det vet ju såklart inte jag för jag har vett att inte agera på en attraktion osv.

     Menar du på allvar att bara för du påstår att en eller båda kan varit otrogna så gör det ditt sätt rätt?
    Jag kan lätt räkna upp flertal par i min omgivning med allt från 15+ år tillsamman till 30+ år för ingen varit otrogen. Så vart vill du komma?
    Frugan och jag kan när vi vill kolla varandras mail, messenger, telefon osv uran förvarning så vi vet att vi inte kör fulspel. Vi har dessutom helt transparent ekonomi så skulle det finnas tvivelaktiga köp så är de sjäkvmarkerande. Visst, hon ser min något dyra hobby men vet också vad dessa inköp är. Det är inte presenter, hotellrum  eller annat skit till en utomstående. Jag har ändå veckovis jobbat utomlands där hon kunnat kolla varenda köp jag gjort om hon ville.
    Nyttjar vi detta? Nej, ingen av oss har det behovet då vi har samma moral angående det där med otrohet.

    Lite omoget att anmäla inlägg som du tycker är otrevliga, kanske du skulle tänkt på innan du startar en tråd om detta. Men du verkar ju ha noll konsekvenstänk så vad ska man förvänta sig egentligen?

    Säg inte det, du får väl prova att byta nick, jag lovar göra detsamma 😀
  • Anonym (korven)
    Anonym (jaha) skrev 2023-03-27 19:04:18 följande:
    Det är ju till 100% självförvållat, hon visste ju precis vad hon gav sig in i och kunde när som helst satt stopp för det men valde att forstätta.

    Ja en snubbe som utan problem bedrar sin familj i många år är förmodligen en "dryg sate", men varför ger man då sig in i en sån relation?
    Tror inte man kan applicera logik på känslomässiga saker. Det är äpplen och päron.

    Rent logiskt, rationellt, orsak-verkan-tänk så håller jag med dig. Men psykologiskt kan man bete sig i konstiga mönster som är destruktiva för en själv. Det har man såklart ansvar att själv försöka ta sig ur och sådant är riktigt svårt, kräver hårt jobb! Vissa, du kanske, har vuxit upp med bättre förutsättningar och har inte lika många destruktiva mönster, så för dig kanske det är svårt att leva sig in i någon som har sådant med sig i bagaget.

    Drygt av mannen är väl om han ser att kvinnan slösar bort en potentiell karriär. Där kunde han uppmuntrat sin älskarinna tycker jag. Men visst, om han inte hade en susning om det, så är det inte hans ansvar. Men jag tror att han hade en susning om det.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (fd.Älskarinna) skrev 2023-03-30 13:09:28 följande:
    För sista gången...  Jag har aldrig förespråkat otrohet... Tvärtom har jag visat på många av nackdelarna och farorna.. Du gömmer dig bakom en moral som inte är verklighetsförankrad.

    I Din drömvärld hittar man sin för evigt partner redan i tonåren gifter sig och håller sedan ihop lyckliga resten av livet. 

    Visst finns det sådana par men i hur många av dessa har inte en eller båda parter någon gång i livet varit otrogna?
    Jag säger inte att alla är det, långt ifrån men allvarligt sluta demonisera de som tar upp problemet. 

    Det är ju trots allt de som har erfarenheten som vet vad det handlar om. 

    Om du är mig i hasorna som du säger så får du det nog väldigt lugnt framöver. Jag har inget behov av att finnas på i denna tråd eller ens på detta forum längre
    1) Ingen har sagt att man måste bli ihop redan vid tonåren och hålla ihop tills man är på ålderdomshemmet. Det ENDA som sagts är att om man tröttnar på sin partner oavsett om man är tonåring eller 75 så skiljer man sig INNAN man skaffar sig en ny. Men det verkar vara alldeles för komplicerat för dig att förstå så du måste genast göra om det till något annat. Och NEJ, det är absolut ingen dröm, faktisk verkar de flesta kunna hantera sånt utan problem. Att bete sig som ett svin är absolut ingen norm.

    2) NEJ majoriteten springer absolut inte runt och knullar allt som har en puls så fort det pirrar till i trosan/kallingarna. Tro det eller ej men majoriteten verkar faktiskt kunna kontrollera sina impulser och bete sig som människor istället för som djur. Dock vill människor som saknar förmåga att kontrollera sig och/eller har usla värderingar alltid gärna tro att alla är lika svaga/omoraliska som dem för att normalisera/rättfärdiga sitt beteende för sig själva och andra.

    3) Nej de som pysslar med sånt har inte alls bilden mer klar för sig än andra eftersom de så gott som alltid ska hitta på en massa löjliga ursäkter för att rättfärdiga och normalisera sitt agerande både för sig själva och andra och verkar helt sakna förståelse för varför deras beteende ifrågasätts och kritiseras men vill gärna att andra ska ha förståelse för dem.
Svar på tråden Jag är de andra kvinnan