• Anonym (Tänk till)
    Fri 24 Mar 2023 08:59
    34184 visningar
    370 svar
    -17 +6
    370
    34184

    Sluta dömma

    Följt flera trådar om otrohet samt skrivit några själv. Blir både ledsen och arg då det finns människor här inne som både hotar och kränker trådskaparen. Vad ger er rätten? Förstår att det kan upplevas som att man tar någon annans person och självfallet får man ha åsikter. Men att hota? Varför? Vad vinner du på det? Har du själv blivit utsatt och det brister för dig? 
    Jag har skrivit och bett om råd ibland, men blivit så kränkt att det inte går att läsa vidare. Och samtidigt så arg. Att ha en relation med någon som är upptagen är inget man just söker. Kanske den otrogne ljugit om sin relations status för dig och att det är för sent att avsluta pga känslor. Kanske du är medveten men inte vill annat än vara med personen. Pga känslor. Vi är också människor. Allt är inte svart eller vitt. 

  • Svar på tråden Sluta dömma
  • Anonym (S)
    Fri 24 Mar 2023 09:30
    #1
    +6
    Anonym (Tänk till) skrev 2023-03-24 08:59:03 följande:
    Sluta dömma

    Följt flera trådar om otrohet samt skrivit några själv. Blir både ledsen och arg då det finns människor här inne som både hotar och kränker trådskaparen. Vad ger er rätten? Förstår att det kan upplevas som att man tar någon annans person och självfallet får man ha åsikter. Men att hota? Varför? Vad vinner du på det? Har du själv blivit utsatt och det brister för dig? 
    Jag har skrivit och bett om råd ibland, men blivit så kränkt att det inte går att läsa vidare. Och samtidigt så arg. Att ha en relation med någon som är upptagen är inget man just söker. Kanske den otrogne ljugit om sin relations status för dig och att det är för sent att avsluta pga känslor. Kanske du är medveten men inte vill annat än vara med personen. Pga känslor. Vi är också människor. Allt är inte svart eller vitt. 


    Om du inte vill vara med en upptagen man är det enkelt . Var inte det. Jag tror det som retar folk är era bortförklaringar, du bidrar själv med några här. Ni agerar på era känslor och får det att låta dom att ni inte har något val. Men ni väljer i allra högsta grad att ligga med en upptagen man. Man måste inte fortsätta en relation när man får reda på att mannen är gift. Gör man det, då tycker man att det är ok.
  • Anonym (Hin håle)
    Fri 24 Mar 2023 09:30
    #2
    +1

    Döma är en sak men att hota och kränka är inte okej. 

  • Anonym (Rykte­)
    Fri 24 Mar 2023 09:32
    #3
    -3 +1

    Jag förstår hur du känner och att du upplevt nå som kändes väldigt fint. Det finns väldigt stor förståelse för framförallt otrogna kvinnor idag, det beskrivs som något sexigt och något man gör för att ta för sig. 
    Det du beskriver är något annat, starka känslor för någon som är upptagen, kanske någon som inte vill lämna sin familj och älskar någon annan. Det finns också gott om förhållanden där bägge är lika goda kålsupare och är otrogna mot varandra. 
    Jag var ett tag tillsammans med en man som var kär i en tjej av fin familj som ville knulla med honom, en enkel grabb från sommarjobbet, men leva ett annat liv. Jag hamnade i en utsatt situation under tiden i förhållandet och han misshandlade mig psykiskt och hotade om att misshandla mig fysiskt samtidigt som han var otrogen. Han gick igenom sorg och svek inom familjen under förhållandet och utnyttjade mig för att lyssna. Han ville nog också göra mig gravid har jag förstått efteråt, det var mycket gaslighting kring sexet. Jag lider fortfarande av det som hände i form av tillitsproblem och värre. Självklart önskar jag inte att han ska ha familj och partner idag vilket han har. Livet är inte svart eller vitt som du säger, men du kan inte förvänta dig av människor som fått sina liv sönderslagna att de ska se din förälskelse och kärlek så som den ser ut för dig. 

  • Anonym (?)
    Fri 24 Mar 2023 09:59
    #4

    Vad menar du med att hota?

  • Okänd
    Fri 24 Mar 2023 10:21
    #5
    Meddelande borttaget
  • Anonym (Gött)
    Fri 24 Mar 2023 10:25
    #6
    -7

    Äsch, dom som är inne och gråter och hotar er som varit otrogna lever väldigt tråkiga liv. Det är gött med sex.

  • Anonym (Tänk till) Trådstartaren
    Fri 24 Mar 2023 10:56
    #7
    -5 +1
    Anonym (Dråhe) skrev 2023-03-24 10:21:34 följande:

    Buhu. En homewrecker som dragit på sig offerkoftan. Vilken skräll. Nej, det är inte synd om dig/er. Ja, du/nl förtjänar all skit du/ni får. 


    Just en sån person jag menar...
  • Fri 24 Mar 2023 11:17
    #8
    -4 +1

    Min åsikt i dessa fall är att den som bär ansvaret är den som medvetet är otrogen, inte den som den är otrogen med. Hur ska den som jag skaffar som kk eller börjar dejta för ev seriöst förhållande framöver veta om jag är upptagen eller ej?
    Och varför ska den "nye/nya" behöva lämna om personen verkligen är förälskad och känner att detta är personen i ens liv?

    Jag var tidigare gift med en arbetsnarkoman - ja han jobbade verkligen, så jag hade lätt kunnat vara otrogen och inlett en relation med någon för att ha som back-up när jag väl sedan skilde mig, men nu gjorde jag inte det. 


    Och jag är även av åsikten att minst 95% av de som är otrogna är det för att den relation de lever i inte är helt ok av en eller annan anledning. Om det är en tillfällig svacka eller ej låter jag vara osagt.

    Tycker även att folk är så sippa kring detta med sex. Äktenskapet med just 2-samhet är instiftat av religionen, men skulle idag lika gärna bara vara ett vanligt "affärsavtal" där hur många parter som helst får signera och ärva varandra osv. 


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Hin håle)
    Fri 24 Mar 2023 11:51
    #9
    Anonym (Tänk till) skrev 2023-03-24 10:56:09 följande:
    Just en sån person jag menar...
    Ja jo men att dra en lans för något som av majoritetssamhället ses som förkastligt gör ju att man får ta en del skit. Det måste du väl ändå förstå? 
  • Anonym (Gött)
    Fri 24 Mar 2023 14:08
    #10
    -1
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-03-24 11:51:13 följande:
    Ja jo men att dra en lans för något som av majoritetssamhället ses som förkastligt gör ju att man får ta en del skit. Det måste du väl ändå förstå? 
    Skitsnack. Majoriteten av majoritetssamhället är ju otrogna.

    Tänkte inte på det.
Svar på tråden Sluta dömma