Otrohet. Vad göra?
I förra veckan fick jag reda på att min man varit otrogen. Inte fysiskt. Men en tjej från stan hade addat honom på facebook och de började skriva allmänt. Sedan började de ringa och prata i telefon och sedan på snapchat. Skickade bilder till varandra på sig själva och deras vardag. Han hade även skrivit till henne att han tycker hon är oerhört sexig och önskar han hade fått ligga bredvid henne i sängen och krama henne. De hade sedan också träffats 2 gånger. En sen kväll när han var ute med sina kollegor på AW, så efter det. De hade kramats och inget annat. En annan gång på dagen då de bara sågs för att säga hej och prata. Jag fick reda på detta via en kollega, som känner en tjej som är vän med denna tjejen. Denna tjejen (vi kallar henne Eva) är bra vän med min kollegas vän (vi kallar henne Sara). Så Eva hade berättat för Sara om att hon börjar bli kär i en kille hon fått kontakt med på facebook, att de har träffats 2 gånger och hon berättade vem killen var och visade en bild. Sara är nyinflyttad i stan och känner inte till alla här. Eva vet ju vem min man är och berättade då för min kollega som sen berättade för mig. Jag tog kontakt med Sara och hon berättade allt. De har inte legat eller haft något mer än en kram när de sågs. Bara pratat i telefon och skickat bilder/videos.
Jag tog upp detta med min man och han nekade och säger att de bara skrivit rent allmänt, att det är ingenting. Så jag bad Eva för att ses och hon kom hem till mig innan min man kom hem från jobbet. Ah där satt han paff men erkände sen att han hade skrivit att hon är sexig och att de har träffats 2 gånger. Ja, samma historia som Eva.
Jag valde att sova i gästrummet den natten. Dagen efter pratade vi. Han har blockat Eva och han sa att han vet inte varför han gjorde så här men att han ångrar sig oerhört mycket, han var nyfiken och vet inte vad han tänkte med. Han älskar mig och ber om en ny chans och han ska visa.
Jag kände en ro i kroppen som att han verkligen menade det från hjärtat. Jag såg även på honom att han såg ångerfylld. Nu några dagar senare så bara jag tänker på om jag inte fått veta något, hur långt hade det gått? Hade de legat? Blivit ett par? Jag känner mig ovärdig, odudlig och otillräcklig. Vi har aldrig bråkat eller haft det dåligt, vi är gifta i 3 år. Vi har bra sex och väldigt ofta. vad sökte han efter som han fick av mig? Jag frågade honom vad Eva har som inte jag har, då sa han absolut ingenting. Du är allt och mycker mer. Men varför gjorde han så här???? Jag fattar inte. Känns som jag inte räckte till men han envisas med att säga att jag räcker mer än till och att jag är allt han önskat sig. Jag fattar inte. Jag menar, NÅGOT måste väl fattas för att han ska söka sig till en annan??? Varför annars riskerar man ett giftermål för något sånt här??? Varför gör de flesta män så här. Hur tar man sig vidare från detta??