Anonym (Anonym) skrev 2017-08-31 22:43:20 följande:
- när prislappen är borta och man får höra "vad kostar den här? Den är tydligen gratis höhöhö" och man bah ha. Ha. Ha. Ha. Ha.
- när någonting kostar 999:- och kunden bah "men varför säger du inte bara 1000 kronor för istället? Det är ju det den kostar" brukar svara att jag kan lägga på 1 krona istället ifall hen mår bättre utav det.
- när kunder tar för givet att man ska kunna deras storlek. När man frågar ja vad vill du ha för storlek då? "Ja det ska väl du veta, vad ser jag ut som??" Och man bah men lilla vän hur sjutton ska jag veta det när du har pösiga jeans och en fet munkjacka på dig. Min syn kan inte gå in i din lapp på byxan och se vad det är för storlek direkt.
- folk som ej respekterar stängningstiden. "Ja men jag ska ju handla då får jag väl vara här tills jag är klar?" Som om vi som jobbar här inte har ett liv UTANFÖR jobbet utan sover bakom kassan på natten.
- folk som INTE hälsar framme i kassan när man säger hej. Det tål jag inte.
- kunder som blir arga på MIG för att en vara är slut i deras storlek. Som att jag bara skulle kunna gå in på lagret och sy ihop en jacka till hen i rätta storleken.
Haha nej är inte sååå bitter, är alltid trevlig mot kunden oavsett vad, men sen när kunden gått kan jag bli irriterad.
Listan kan göras lång, men ibland får de fan vara bra med folk ????
Haha men alltså, du skriver i slutet att du alltid är trevlig men i din text ovanför det skriver du "jag brukar svara" och så något som inte alls är trevligt.
Jobbar själv i butik och din attityd är ju verkligen bitter och så jäkla tråkig! Blir alltid så nere av kollegor som du, det drar ner hela stämningen även om ni inte fattar det själva. Visst kan man fnissa åt vissa kunder ibland i efterhand men så som du skriver... herregud säger jag bara.