Fråga experten forum

Familjelivs expertforum. Här kan du ställa frågor och få svar av våra experter. Du kan välja att vara anonym.
Rubrik Kategori Senaste svar Visningar Svar
Skydda SGI vid sjukskrivning av Anony­m (Undr­a­r) Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Försäkringskassan
Äldre 4 Aug 09:06
3,4k 1 Hej! Sen tidigare har jag planerat att gå ner till 80% på jobbet och har tänkt täcka upp m... Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Försä­k­rings­k­assan Äldre 4 Aug 09:06
1
3,4k
Sgi andra barnet av Anony­m (Klar­a­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (Klara)
Äldre 3 Aug 17:36
1,4k 2 Hej! Inför födelsen av mitt första barn så skickade jag in uppgifter om min inkomst och mi... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (Klara) Äldre 3 Aug 17:36
2
1,4k
oregelbundna blödningar av Anony­m (mamm­a till 4) Barnmors­kan 807 0 Hej jag fick barn 2012 och efter det började jag med cerazette och börja då med en regelbu... Barnmors­kan Obesvarade
0
807
Föräldrapenning - eget företag av Anony­m (Fund­e­rsam) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 3 Aug 11:55
1,3k 1 Hej,  Jag undrar hur det kommer bli med föräldrapenning för mig och min sambo.Vi har båda... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Aug 11:55
1
1,3k
Vad hände med min ägglossning? Två test som visar olika av Meli0­9 Barnmors­kan 883 0 Hej! Har BIM den 16/8 o har nu i helgen testat mig med ÄL-stickor. I fredags var det negat... Barnmors­kan Obesvarade
0
883
snälla hjälp ang, aktivitetsstöd vid sjukdom. av Halal Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Försäkringskassan
Äldre 3 Aug 08:40
2,5k 1 Hej! Jag går på aktivitetsstöd och har inget jobb, Jag har varit sjukskriven sen 15/6. Så... Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Aug 08:40
1
2,5k
Kan atarax ha påverkat bebisen? av tussa­n Barnmors­kan 1,0k 0 Jag har ätit atarax 25mg varje dag och här om dagen fick ja veta att jag va gravid i vecka... Barnmors­kan Obesvarade
0
1,0k
VAB dagar pr år? av mothe­r­2 Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 31 Jul 09:28
2,8k 3 Hur många  VAB dagar har jag som ensamstående pr. år för mina två barn (9+13) varav den en... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 31 Jul 09:28
3
2,8k
Pappaledighet av Lindi­s­h89 Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 30 Jul 10:43
995 1 Hej.Jag och min sambo väntar vårat första barn i november.Jag går på aktivitetsersättning... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 30 Jul 10:43
1
995
Om sjukskrivning heltid ej godkänns-riskerar jag SGI då? av Anony­m (Grav­i­d och oroli­g över ekono­m­in) Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Försäkringskassan
Äldre 30 Jul 09:56
4,0k 5 Hej! Jag har varit sjukskriven deltid en tid under min graviditet. I juni blev jag sjukskr... Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Försä­k­rings­k­assan Äldre 30 Jul 09:56
5
4,0k
Nidblödning? av Anony­m (Orol­i­g) Barnmors­kan Anonym (Orolig)
Äldre 30 Jul 08:59
938 1 Hej! Vi har gjort en återföring i naturlig cykel med en blastocyst som höll på att kläckas... Barnmors­kan Anonym (Orolig) Äldre 30 Jul 08:59
1
938
Extrajobb innan förlossning och föräldrapenning av Anony­m (Arbe­t­slös gravi­d­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 30 Jul 08:29
1,4k 3 Hej! Jag är gravid i v.22 (21+6) och är just nu arbetslös. Som jag har förstått det så k... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 30 Jul 08:29
3
1,4k
Ljusrosa/ljusbruna flytningar av Sweet­J­une Barnmors­kan 882 0 Hej, Har inte fått tillbaka min mens sedan förlossningen (15 månader) då jag fortfarande... Barnmors­kan Obesvarade
0
882
Två jobb och föräldraledig av Anony­m (Rill­e­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 29 Jul 11:20
3,4k 3 Hej Försäkringskassan.Jag har två jobb. Ett jobb som ser ut på följande sätt. 6 arbetsdygn... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 29 Jul 11:20
3
3,4k
Bekräftelse av grav.test! av backs­v­ala Barnmors­kan 1,0k 0 Hejsan,Jag hoppar in här i ett desperat försök att få hjälp. UMO och vårdcentralen där jag... Barnmors­kan Obesvarade
0
1,0k
Varför blödning med preventivmedel? av Josef­i­in123­4­5 Barnmors­kan 777 0 Hej, Har försökt läsa mig till varför man har mens/blödningar när man använder preventivme... Barnmors­kan Obesvarade
0
777
Föräldrapenning. av Anony­m (-) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 28 Jul 10:23
1,1k 3 Hittade inget bättre forum än "föräldrarförsäkringen" så det fick bli den. Jag är timanst... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 28 Jul 10:23
3
1,1k
Håll / Mjälthugg av Pomma­c­1 Inaktiva­: Tränings­experten 2,4k 0 Hej! Jag får mjälthugg bara jag går 200 meter ibland när jag går på stan också. Jag är van... Inaktiva­: Tränings­experten Obesvarade
0
2,4k
Fp och sgi av Anony­m (Hej) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 27 Jul 11:41
816 1 Hej! Säg att jag går ner i arbetstid till 75%, 6 timmar om dagen. Har en heltidstjänst i... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 27 Jul 11:41
1
816
Fråga! av Mooaw­e Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Försäkringskassan
Äldre 27 Jul 09:11
1,7k 1 Jobbat som timanställd hos en arbetsgivare hela förra året samt haft 100% vikariat. Har se... Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Försä­k­rings­k­assan Äldre 27 Jul 09:11
1
1,7k