Inlägg från: Blue Vapor |Visa alla inlägg
  • Blue Vapor

Scrapträsket 2

Helloj allihopa (många nya ser jag - KUL! Hej min Dramaqueen, har du äntligen hittat hit???)

Jag lever, men känner mig som fantomen
    Linn tar mycket tid, inte FÖR mycket, men jag har för LITE tid till pyssel s a s! Hade ju gärna haft 48 timmar på ett dygn!

Har gjort klart alla "tackförgratulationernatillbebisen-kort" nu i alla fall, haha, nu ska de bara BARA BARA skrivas i till varje person, och så HAHA skickas

Skriver ner scrap-idéer och fotar varenda dag, men än har jag inte kommit fram till skrivbordet riktigt... jättetrist! Jag har i alla fall fått hem det UNDERBARA ljusrosa "mocka"albumet i 12x12 som jag ska använda! Det är så himla fint!

Nu tar jag sikte på att försöka orka pyssla lite varje kväll... så får vi se hur det går.

• Blue Vapor

malin ulrika - jag använder det likadant som du, som inslag på LOs liksom. Köpte några superfina helvita 12x12 häromdagen, de funderar jag dock på att försöka ha som bakgrunder på LOs istället, de var så läckra!

• Blue Vapor

Skumpis - oh så fiiiint!! Jag har det stående inne i arbetsrummet så jag ser det (och det dåliga samvetet) varje gång jag går förbi Jag har ett litet 8x8 i ljusblått också.... kom jag på...

• Blue Vapor

Fnyz - oh, ja visst är det så man vill gå och klappa på det hela tiden?

Utteröga - skoj! Jag ska börja med våra dopinbjudningar i helgen, tänkte jag! Har redan filurat ut i skallen hur de ska se ut och köpt allt material, det ska bli jätteskoj! Vita kvadratiska kort med en stämplad flicka (bara ansiktet) på framsidan, antingen embossad i en snygg skimrande rosa, eller så ska jag ha rosa flock. Inuti ska jag printa hennes två namn och en liten "förklaring" till dem på vänstersidan, och på högersidan ska jag fästa en bit ljusrosa vellum med själva inbjudan på. UNDER där, däääär, där, där ska jag stämpla något slags bakgrundsmotiv i mörkare rosa. Jag ska nog ha ett fint band i ryggen på kortet också tror jag....

Och ja, i detta vädret (regnregnregnreeeegnochåska) så får man bara pyssla, inte städa!

• Blue Vapor

Skumpis - vårt älskade regn kom äntligen igår eftermiddag! Jag höll på att DÖ i hettan här. Fast nu är det äckligt fuktigt och 24 grader igen, fan också.

Utteröga - ja det blir så fint ju!

• Blue Vapor

Guuuuud så vaaaaaaaaaaaaarmt.... *dör*

Igår lyckades jag göra färdigt alla tackförgrattistillbebisen-kort, har inte fotat än, men det ska jag göra... kanske t o m nu på direkten. Får se om jag hinner ladda upp i galleriet.......*återkommer hundra mintuer senare, pga plötsligt VAKET barn i säng.. * .. ja, just, får se om jag hinner ladda upp senare!

Fyndade på Åhléns igår! Ett superfint liksom liggande avlångt album, svarta fasta sidor med såna tunna skyddsblad emellan, klätt med sidenband i olika bredder i färgerna ljusrosa,ljusblå, gråblå, ljusgrågrön, mörkare grön och så chokladbrunt! Så himla fint! 30% på reapriset (som var 93 spänn, btw) Och så hittade jag små rea-album med offwhite fasta sidor, med mönstrad utsida (går ju att göra om lätt som en plätt) - perfekt för ett vanligt foto på varje sida och lite deko! Bra för snabba presenter alltså! Hittade även såna spiralbundna "foto-böcker" med vit pärm och svarta sidor! Har letat som en galning efter detta, men så fort det varit vit eller beige utsida, ja då blir plötsligt innesidorna vita istället för svarta. Vi tänkte ta en massa bilder på dopet och så göra två likadana små böcker med dem i och ge till min farmor/farfar resp sambons mormor - de kan inte närvara nämligen. Nu hittade jag äntligen rätt böcker - NÖJD! Billiga var de också, bara 50 spänn!

Nu ska jag få hemlagad pyttipanna! *slurp*
    Pyssla duktigt!

• Blue Vapor

Trodde att jag kunde få till-luat mig lite scraptid..... genom att flytta in Linn med babygym hit till det annars fullsmäckade arbetsrummet.... KNAPPAST. Hon såg sig omkring och började störtgråta! Så nu sitter hon i famnen och ömsom bankar på tangentbordet, ömsom hohoar åt de stackars marsvinen så de nog får en varsin hjärtattack snart!Kag som tänkte försöka beställa hundra miljarder bilder på onoffs digi-framkallning.... suck

• Blue Vapor

till-lurat - skulle det stå.. inte lätt med pekfingervalsen

• Blue Vapor

gluedot-tejp måste ju vara idealiskt! såg annons om det i senaste Creating Keepsakes - kan kolla senare vad det är för fabrikat, tror d är samma som just gluedots! *arg bebbe i famnen*

• Blue Vapor

Har förresten sån dubbel-scraptejp till stora ytor , helt suveränt, och pritt-limpårulle till det mesta annat!

Svar på tråden Scrapträsket 2