Inlägg från: Amelié77 |Visa alla inlägg
  • Amelié77

Scrapträsket 2

Jag har beställt en gång från House of Paper. Då tog det 3 veckor. Jag beställde igen för en tid sen, har inte fått paketet än, så det blir nog 3 veckor den här gången också.
    Om man beställer mycket så lönar det sig definitivt att beställa från USA, det är ju så mycket billigare där och vissa butiker har dessutom fraktfritt om man kommer upp i en viss summa. Och utbudet är ju OERHÖRT om man jämför med svenska nätbutiker. Det går knappt att jämföra....

• Amelié77

Cia - aaahhh, va trist! Jag har mailat och frågat dem ang. frakten av 12x12 papper eftersom det inte stod hur mycket det kostar. Har inte fått nåt svar ännu.
    Jag vet inte om jag ska beställa därifrån, men de har verkligen ett av de bredaste utbuden jag sett. Blir alldeles ha-galen!

• Amelié77

Camasunary - kan du skriva här när du fått ditt paket från Croppin' paradise. Intressant att veta hur lång tid det tar. Det låter ju bra om de är serviceinriktade och svarar snabbt på mail.

• Amelié77

penni - i alla fall på House of Paper har de gratis frakt om du beställer över 50 dollar. Det löns absolut att göra det, annars blir nog frakten ganska dyr. Jag tror nog att de flesta meddelar vad frakten blir innan du genomför köpet så att du inte får någon otrevlig överraskning. Jag brukar alltid maila och kolla hur mycket det blir innan jag beställer.

Igår fick jag detta mail från Croppin' paradise:

"Thank you for your email. The cost of shipping depends on the weight of the package. We do try to send all international orders that will fit in flat rate envelopes, but the 12x12 paper will not fit in any of them. Because of the cost to ship packages internationally, we unfortunately, cannot offer free shipping on the orders. We will always send out shipping quotes for airmail, or surface mail before the order is shipped. If you have any other questions, please let us know!

Har inte besställt därifrån, men kanske senare...

• Amelié77

Ahaa, Mammsy! Det visste jag inte. Jag har alltid kommit upp i 50 dollars summan utan större problem

• Amelié77

Ahaa, Mammsy! Det visste jag inte. Jag har alltid kommit upp i 50 dollars summan utan större problem

• Amelié77

I början använde jag mönstersax några gånger, men jag tror inte jag skulle göra det nu. Men de var ju ganska billiga så det var inte så farligt ändå

Ang. doodling - jag är jätteintresserad av att pröva på det. Men vilka pennor ska man använda. Jag har sett många som doodlat med en ljus penna på mörkt papper och det är ju urläckert. Kan man även doodla på fotot eller tar inte pennan på det? Var kan man köpa "doodlingspennor"? Och hur kommer man på mönstret man ska rita? Finns det några mallar för nybörjare eller ska man bara dra några streck och hoppas på att det blir snyggt?

• Amelié77

Håller med ang. Scrappiz sidan. Den är urjobbig och snurrig, svårt att hitta. Jag bojkottar den in i det längsta...har jag RIKTIGT tråkigt på jobbet nån dag kan det hända att jag slinker in där

Svar på tråden Scrapträsket 2