Inlägg från: Amelié77 |Visa alla inlägg
  • Amelié77

Uj, vilken tävling. Tycker det var lite väl många "måsten" i den utmaningen. Jag har t.ex. inga chipboardfigurer. Tråkigt att man ska behöva ha så mycket olika saker i sitt lilla scrapförråd för att kunna delta.

• Amelié77

Nu har jag gjort klart omslaget till min tips- och idébok. Finns till beskådning i galleriet under starka bilder.

• Amelié77

Pyret78 - Jag beställde från lifetimemoments.com i förra veckan. Där kan man betala med Paypal som är mycket säkrare. Det är enkelt att skaffa sig ett konto på paypal.com.
    Beställde MASSOR av papper på lifetimemoments - törs inte erkänna HUR många Utbudet är enormt. Tog 3 h att gå igenom alla papper - och då hade jag alla andra kategorier kvar, så jag fick skippa dem. Jättesnabba svar på mail dessutom. Verkar vara trevliga och snabba! Betalade in frakten idag så de skickar nog paketet vilken dag som helst nu. Spännande!

• Amelié77

Nej, det kostar inget. Tillkommer inte heller några avgifter på betalningen. Supersmidigt!

• Amelié77

Fler missöden som hänt kommer här:
    Jag råkade tappa min verktygsbox i golvet. Där hade jag bla. alla mina Fluid Chalks som flöd ut över golver och färgade parketten i regnbågens färger. Sen var det ett h*lv*te att hitta rätt lock till rätt dyna, jag har ju inte direkt memorerat namnet på alla chalksen. Får hoppas på att det blev rätt i alla fall...

• Amelié77

Nån ev er som sysslar med paper piecing?
    Jag har lite frågor angående det...
    Kolla länken: scrapbooking.about.com/library/weekly/bl010502a.htm
    Hur gör man egentligen? Klipper man ut alla delarna i vitt papper och målar dem sen, eller? Vad målar man med för färg? Hur får man de svarta kantlinjerna runt varje del? Tycker det är snyggt men det verkar väldigt pilligt! Nån som har några tips?

• Amelié77

Pampam83 - tack för svaret.
    Jag undrar ännu lite över kantlinjerna. Det måste ju vara ganska svårt att få en jämn linje ritad på kanten av de små bitarna???
    Kan man printa ut mönstert direkt på pappret man ska använda eller måste man rita av det för hand?

Svar på tråden Scrapträsket 2