• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Nienna Calaelen

Vem här var det som scrappat en typ "Tips & idé-bok"? Orkar inte leta reda på inläggen... I så fall, vad har du för olika rubriker i boken och kan man få se bild?

Har köpt ett sån där 5-ämnesblock idag som jag tänkte scrappa och skriva upp bra-att-minnas-grejer i osv.

~Mamma till världens finaste Ella och världens goaste Neo~
  • Skumpis

Tiden det tog var ju lite udda och kul . Hittade en sida med titlar på scrappiz. Välkommen lilla du var ju ganska fint också *funderar*

• dramaqueen
    snartwebb.jpg (klicka för större) Här är min senaste ... Handlar om förlossningen ... Hua, den var skitjobbig att göra Den blev "enkel" och mest informativ med lite bilder. Jag tror den här LOn är en sån jag gjort för att mest bearbeta nåt, inte så mkt för att lillan ska se den Jag har skrivit lite "lättsammare" om förlossningen på ett annat ställe. Men här passade det bra med en tidslinje.
    ~~tröttmössa~~
  • Mella72

Såå...då har även jag fotat och lagt ut mina Scrapalster. Bilderna blev inte de bästa men jag skyller på kameran
    Bilderna finns under starka bilder..och kom nu ihåg att jag är nybörjare!

• MAMMSY
    dramaqueen skrev 2006-08-02 17:37:40 följande:
    MaMMsy hittade du några fonter på sidan jag tipsade om? ~~tröttmössa~~
    Ja en massa Tack Skrev jag inte i din GB? *snurrig*
  • Fnyz
    dramaqueen skrev 2006-08-02 17:52:56 följande:
     (klicka för större) Här är min senaste ... Handlar om förlossningen ... Hua, den var skitjobbig att göra Den blev "enkel" och mest informativ med lite bilder. Jag tror den här LOn är en sån jag gjort för att mest bearbeta nåt, inte så mkt för att lillan ska se den Jag har skrivit lite "lättsammare" om förlossningen på ett annat ställe. Men här passade det bra med en tidslinje. ~~tröttmössa~~
    ...ja tidslinje skulle passa bra för det kändes ju som en hel tidsålder som paserade förbi under tiden....

jag har inet orkat gjort ngn om förlossningen för jag har inte bearbetat de minnena klar än själv utan skjutit dem åt sidan...

B V: tack men jag är ändå inte nöjd själv....
  • Fnyz

som ni kanske märker så är jag inne i en "skissscrapping-era" just nu med mycket gamla scrappiz skisser å även gamla från utmaningar här... jag har fått flera sidor med skisser tidigare men nu hade jag en liten rolig fundering..

är det någon här som har lust å rita en skiss åt mig så scrappar jag efter den

• MAMMSY

Fnyz jaghar en massa skisser på lager måste bara fota av dom i sånna fall först.. om du vill..

• Fnyz
    MAMMSY skrev 2006-08-02 18:35:18 följande:
    Fnyz jaghar en massa skisser på lager måste bara fota av dom i sånna fall först.. om du vill..
    JA jag har blivit Skissgalen
  • MAMMSY

Måste bara leka lite med Julia,(=supergnällig) e det okej om jag mailar(?) några till dig om en liten stund typ en halvtimma eller så

Svar på tråden Scrapträsket 2