• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Fnyz
    pillanlax skrev 2006-08-02 19:02:34 följande:
    Hej någon som kan hjälpa mig jag har laddat ner en hel massa underbara digital scrappisar men dom funkar inte vad kan vara fel och kan man fixa det eller?
    kan de vara så att man måste ha ett speciellt program för att öppna dem? för jag har flera egna digiscrapsidor som är gjorda i ett special scrapprogram å de går bara å öppna om man har de programmet men man kan kanske göra om dem men det har inte jag listat ut hur man gör än (datasnillet-fnyz)
  • Matriark
    Nienna Calaelen skrev 2006-08-02 17:44:40 följande:
    Vem här var det som scrappat en typ "Tips & idé-bok"? Orkar inte leta reda på inläggen... I så fall, vad har du för olika rubriker i boken och kan man få se bild? Har köpt ett sån där 5-ämnesblock idag som jag tänkte scrappa och skriva upp bra-att-minnas-grejer i osv. ~Mamma till världens finaste Ella och världens goaste Neo~

Jag försökte svara dig med både bild och info men mitt inlägg ville inte skickas.. vet inte om det är min dator eller familjeliv, men ibland går det bara inte, tokigt när man skrivit mycket.. nu splittar jag. Bild nedan.

IMG_1437_edited.jpg

• Matriark

Hehe.. nu när jag äntligen köpt foam stamps skulle jag vilja göra om framsidan ytterligare en gång.. snabbt gjort. satte bara fast papperet med fotofix på befintliga omslaget.

Detta har jag i

Scrapbutiker - kontaktinfor, utbud, priser, mina betyg
    fakta till album - exempelvis vad min dotter fick i födelsegåvor.
    projekt - sidor att scrappa, album att scrappa, altered att scrappa..
    tips och trix
    sålt - när scrapkompisar köpt cardstock och annat dom behövt av mig och ska betala senare, skriver jag ner "skuldnotor" och stryker när dom betalat. Jag har oftast mest grejer för jag är både scrapoholist och shopoholist.
    Att köpa - vilka cardstock -färger jag behöver, brads jag vill ha etc.
    Verser, dikter, ordspråk, citat, latinska ord etc.
    skisser
    inspiration - klippt och klistrat ur scraptidningar
    diverse

• Matriark

kategorilapparna har jaf föressten klippt till och häftat fast själv när jag tröttnade på att bläddra så länge.

• pillanlax

men det ska vara ett speciellt program för att öppna dom men vem har det då ???

• MAMMSY

pillanlax, det finns en tråd med diggiscrappare fråga dom

• Skumpis
    Snälla, hjälp igen
    Vilket är bäst???? Sen känns den lite tom (dubbel så journaling på andra sidan). Några tips? Allt är monterat utan de två största bilderna.

• Matriark

jag gillar vänstra, kortena på sned gör att lo'n ser mer livfull ut mot de raka uppe. dessutom tillför det extra kortet vem som välkomnar

Svar på tråden Scrapträsket 2