• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Matriark
    Carolina1979 skrev 2006-08-02 21:58:10 följande:
    Är det någon som gjort en LO om sin förlovningsdag eller liknande, kanske en kärleks-LO för er o er partner? Skulle vilja ha lite inspiration...Har nämligen påbörjat min första nu, men behöver lite idéer om dekorationer o så...
    vi tog aldrig med oss kameran när vi förlovade oss, ville inte förstöra stämningen. Men jag ville förstås ändå scrappa om det, så jag tog lite passande papper och dekorationer, skrev ner datum, rumsnumret till sviten med en dekorativ nyckel.. och skrev på latin amor vincit omnia som betyder "kärleken övervinner allt". Just dom orden betydde mycket för oss och den dagen.

Förlovning. Min första LO helt utan foton, till minne av en väldigt speciell dag. Hemmahörandes i ett album med titeln
  • Carolina1979
    Matriark skrev 2006-08-02 22:16:19 följande:
    Carolina1979 skrev 2006-08-02 21:58:10 följande: Är det någon som gjort en LO om sin förlovningsdag eller liknande, kanske en kärleks-LO för er o er partner? Skulle vilja ha lite inspiration...Har nämligen påbörjat min första nu, men behöver lite idéer om dekorationer o så... vi tog aldrig med oss kameran när vi förlovade oss, ville inte förstöra stämningen. Men jag ville förstås ändå scrappa om det, så jag tog lite passande papper och dekorationer, skrev ner datum, rumsnumret till sviten med en dekorativ nyckel.. och skrev på latin amor vincit omnia som betyder "kärleken övervinner allt". Just dom orden betydde mycket för oss och den dagen. 
    Tack för tipset! Och vilken bra dag ni förlovade er på - min födelsedag
  • Skumpis

Carolina - jag har gjort en liten kärleksLO fast till vår son men den skulle nog kunna göras till ens partner också. Finns i mitt galleri. En röd som heter Vilgot, Mamma och pappa älskar dig. Kanske kan inspirera dig lite iallafall

• chr1

Någon som vet var man kan hitta information om scrapbookingmässan som är i Gbr den 1: september?

• Fnyz
    Matriark skrev 2006-08-02 22:16:19 följande:
    Carolina1979 skrev 2006-08-02 21:58:10 följande: Är det någon som gjort en LO om sin förlovningsdag eller liknande, kanske en kärleks-LO för er o er partner? Skulle vilja ha lite inspiration...Har nämligen påbörjat min första nu, men behöver lite idéer om dekorationer o så... vi tog aldrig med oss kameran när vi förlovade oss, ville inte förstöra stämningen. Men jag ville förstås ändå scrappa om det, så jag tog lite passande papper och dekorationer, skrev ner datum, rumsnumret till sviten med en dekorativ nyckel.. och skrev på latin amor vincit omnia som betyder "kärleken övervinner allt". Just dom orden betydde mycket för oss och den dagen. 
    hahaha...fick en vision om hur jag drar fram kameran på bröllopsnatten allt för scrappingen eller hur var de
  • Carolina1979
    Skumpis skrev 2006-08-02 22:18:12 följande:
    Carolina - jag har gjort en liten kärleksLO fast till vår son men den skulle nog kunna göras till ens partner också. Finns i mitt galleri. En röd som heter Vilgot, Mamma och pappa älskar dig. Kanske kan inspirera dig lite iallafall
    Åh, den var ju jättefin! Synd bara att jag inte har så mycket hjärtdekorationer ännu - hmm, kanske ska ta en sväng in på shoppingsidorna
  • MAMMSY

Carolina jag har oxå gjort en LO  om du vill kika snart blir vi 3 den e lite kärleksfull

• MAMMSY
    Fnyz skrev 2006-08-02 22:18:14 följande:
    Matriark skrev 2006-08-02 22:16:19 följande: Carolina1979 skrev 2006-08-02 21:58:10 följande: Är det någon som gjort en LO om sin förlovningsdag eller liknande, kanske en kärleks-LO för er o er partner? Skulle vilja ha lite inspiration...Har nämligen påbörjat min första nu, men behöver lite idéer om dekorationer o så... vi tog aldrig med oss kameran när vi förlovade oss, ville inte förstöra stämningen. Men jag ville förstås ändå scrappa om det, så jag tog lite passande papper och dekorationer, skrev ner datum, rumsnumret till sviten med en dekorativ nyckel.. och skrev på latin amor vincit omnia som betyder "kärleken övervinner allt". Just dom orden betydde mycket för oss och den dagen.  hahaha...fick en vision om hur jag drar fram kameran på bröllopsnatten allt för scrappingen eller hur var de
    Hahahahahhhaahahaha den LO:N ska bli kul å få se sen
  • Carolina1979
    MAMMSY skrev 2006-08-02 22:26:11 följande:
    Carolina jag har oxå gjort en LO  om du vill kika snart blir vi 3 den e lite kärleksfull
    Den var också jättefin - ni är så himla duktiga allihopa!
Svar på tråden Scrapträsket 2