• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • annika5064

Gå på mässa? Absolut, är inte det obligatoriskt?????

• Mystjejen

Åh! jag vill med gå på mässa... Måste man anmäla sig? Vart kan man hitta info om den??
    Har aldrig varit på nåt sånt eller kurs eller ens träffat någon annan som scrappar (live....).
    Tråkigt när man bor i en småstad. Låter såååå kul när man hör om träffar och sånt.

Hoppas på att min "encycklopedia of scrappbooking" kommer idag!!!
    Och så har jag ju beställt massa annat från två olika ställen.
    Måste ha de grejerna för att komma vidare och kunna göra klart mina LO:s...

• Pyret78

En liten fråga:
    Använde för första gången floss på min nyaste lo, men jag kom aldrig riktigt underfund med hur jag skulle få fast den. Fick klämma in den på vissa ställen under korten för att den skulle fästa. Tyckte inte alls att det gick att limma med limpennan för att få den att fästa.

Hur gör ni???

• Marajjah

Pyret
    Jag har använt limpenna ibland och ibland minigluedots som jag delat upp i yttepyttebitar.

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Skumpis
    scrapgodis75 skrev 2006-06-19 08:17:17 följande:
    Skall ni gå på Nordiska scrap och stämpel mässan i Göteborg första helgen i september?
    JJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Räcka ut tunganPenga munRäcka ut tungan
  • MAMMSY
    Pyret78 skrev 2006-06-19 10:15:40 följande:
    En liten fråga:Använde för första gången floss på min nyaste lo, men jag kom aldrig riktigt underfund med hur jag skulle få fast den. Fick klämma in den på vissa ställen under korten för att den skulle fästa. Tyckte inte alls att det gick att limma med limpennan för att få den att fästa.Hur gör ni???
    Jag brukar lägga flossen på ett papper å dra med limstift över den å sen lägga den som jag vill ha den på min Lo
  • annika5064

Scrapgodis75,

skulle nog vara lite försiktig med att göra reklam för mitt eget företag här...risken finns att dina inlägg tas bort.

• längtans tider

Oh hjälp, kom hem från hultsfredsfestivalen igår kväll, har varit borta hela helgen!
    Det var en hel del att läsa ikapp här på forumet!!!

• Mystjejen

Jiipppiiee!!!!!
    Fick just mitt paket från scrappics nu!!!
    Brevbäraren kom och gav mig det... Snacka om service!!! Trodde jag skulle få lösa ut det på ica.
    Har just packat upp en hjärt punch, foamstamps (Gabby) som ser jättesnygga ut...
    och massor papper... bla tre set från BG urban couture, lollipop och motifica...
    Sitter och ler och myser... tänk att man kan bli sååå lycklig över några papper!!!

• MAMMSY
    längtans tider skrev 2006-06-19 10:38:26 följande:
    Oh hjälp, kom hem från hultsfredsfestivalen igår kväll, har varit borta hela helgen! Det var en hel del att läsa ikapp här på forumet!!!
    Hultsfred.. *ler lite drömmande* det var så länge sen jag var där å i år som det var så många bra band oxå.. Hoppas du tog många kort som du kan scrappa
Svar på tråden Scrapträsket 2